Vanishing twin syndrome of tweeling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lisette1983, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette1983

Lisette1983 Actief lid

8 aug 2008
    106
    0
    0
    huismoeder
    Bij ongeveer 6,5 weken zwangerschap kreeg ik een uitwendige echo (de duur van de zwangerschap was niet goed vast te stellen). Er was één kloppend hartje te zien met dooierzakje. Toen de vk verder keer zag ze nog een dooierzakje, maar er leek geen vruchtje in te zitten en er was ook geen hartactiviteit te zien. Maar het zakje was de ene keer goed te bekijken en dan weer niet. Bovendien is mijn baarmoeder gekanteld. De vk zei dat er twee dooierzakjes waren, maar dat het erop lijkt dat de tweede aan het verdwijnen is (een verdwijnende tweeling?). Ik heb dus zowel een gezond vruchtje als een miskraam. Dat is een rare gedachte. Over 4 dagen zou ik ongeveer 10 weken zijn en mag ik weer een echo. Dan weten we het zeker, maar de vk zei er ook rekening mee te houden dat het andere vruchtje niet meer te zien is. Hoewel ze zei dat ik misschien zou bloedden of kramp zou krijgen, is dat niet gebeurd.

Wat denken jullie?! Ik ben zo onzeker!

Bijgevoegde bestanden:

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Denk dat het idd aan het verdwijnen is, want ziet er niet zo mooi uit als t andere zakje! Ben benieuwd over 4 dagen want kan natuurlijk ook nog mee groeien.

3. Lisette1983

Lisette1983 Actief lid

8 aug 2008
    106
    0
    0
    huismoeder
    Ja, dat ene zakje is inderdaad iets anders. We hebben niet de mooiste foto's mee gekregen. We konden op het scherm zien, in de beste positie, dat de twee zakjes even groot zijn. Alleen bij eentje lijkt er een "deukje" in te zitten.... Maar dat kon ook omdat het zakje net achter de andere zat.

Het is gewoon zo spannend....

Deel Deze Pagina