Ik heb afgelopen donderdagavond mijn laatste pil van de pilstrip genomen. Vandaag is mijn onttrekkingsbloeding begonnen & dus ook de start van de 1e cyclus. Nu vroeg ik mij af, heeft het nu al nut om met ovu testen te werken om te achterhalen hoe mijn cyclus ongeveer is (zo ja, welke dag start ik het beste) of kan ik beter de 1e 'echte' menstruatie afwachten? Mijn 1e is door de pil heen gekomen dus heb al jaren geen cyclus gehad en dus ook geen idee hoe die uberhaupt is (slik al jaaaaaaren de pil), vandaar dat ik met ovutesten beetje wil gaan kijken waar mn ei springt We gaan er nu nog niet direct voor, sept/oktober willen we voor een 2e gaan; nu alvast gestopt met de pil zodat mn cyclus normaal kan worden
Ik zou persoonlijk je eerste cyclus even afwachten, voor hetzelfde geld duurt deze heel lang en kost het je veel testen
Ik zou het gewoon afwachten. Maar dat is persoonlijk. Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Als je cyclus niet gelijk op gang komt fobie lange cyclussen hebt ben je misschien weken aan het testen zonder resultaat. Je kan beter gaan temperaturen als je inzicht wilt hebben. Als je er meer over wilt weten leg ik het je graag uit.
Aangezien jullie nog niet gaan starten zou ik ff 2 cycli afwachten. Als die namelijk gelijk netjes zijn weet je wanneer je zo'n beetje moet starten in een volgende cyclus
Ik zou eerst je eerste 'echte' menstruatie afwachten! En misschien je 2e ook aangezien jullie nu toch niet willen starten heeft het ook geen nut om te weten wanneer je eisprong is! Kun je dan beter mee beginnen wanneer jullie gaan 'starten'
Dank voor de reacties! Ik ga mijn 1e menstruatie dan sowieso even afwachten! Als die redelijk 'op schema' ligt ga ik dan ronde 2 wel gewoon is met goedkope action testen kijken of ik mn eisprong toevallig al kan vinden. Wanneer we er echt voor willen gaan wil ik eigenlijk geen testen ofzo doen omdat ik bang ben dat het dan een enorme obsessie voor me wordt Vandaar dacht ik: dan is het handig als ik al wel om en nabij weet wanneer eisprong is, al weet ik dat het na stoppen pil nog enorm kan variëren. Toch verwacht ik niet dat het lang duurt voordat ik een eisprong heb gezien mijn 1e door de pil heen gekomen is, maar geen garantie voor de toekomst i know