Heb je bij een bbz ook een hoge hcg? Ben nog geen 5 weken zwanger maar de clearblue geeft wel al de 3+ aan. Heb je ook hoge hcg bij bbz, of maak je dan juist trager hcg aan? Dat de huisarts dan geen bloed wilt laten prikken bij je saraaaaah, Bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou je wel denken dat de dokter dat doet want kan erg gevaarlijk zijn ivm springen van eistok dat tot de dood leidt.
Die indicator heeft het vaker fout als jouw hcg snel stijgt of een vroege innesteling had waardoor er eerder hcg wordt aangemaakt, krijg jr dus sneller een hoger resultaat. Ik had met 12 dpo ook al een 2-3, maar een normale zwangerschap. Innesteling was toen al op 4 dpo
Zowel te traag als te snel stijgend hcg kan duiden op een bbz. Maar cb geeft enkel een indicatie je kunt daar niks op vastpinnen. Voor diegene die het oh zo goed denken te weten ook bij een bbz hoef je niet altijd iets te merken, komt hier op het forum ook regelmatig ter sprake overigens. Maar hey wie ben ik, net als een aantal andere hier zo iemand die geen klachten had en een bbz bleek te hebben waarbij de eileider al was gescheurd. En ja hier waren wij er ondanks een spoedoperatie in eerste instantie ook extreem laconiek onder, het realiseren en beseffen kwam pas weken later. Dus kan de manier van reageren van ts echt wel begrijpen. @Sarahhhh Als je huisarts een nog gaande bbz vermoed moet hij je direct doorverwijzen naar de triage voor zwangeren danwel gynaecoloog omdat het levensbedreigend kan zijn. Als het nog gaande is zou je hcg ook nog stijgen. Een bbz kan zich ook ‘zelf oplossen’ als de ontwikkeling/deling niet goed gaat of het zich niet goed kan innestelen (zoals bij een vmk of mk) dan blijft het vaak enkel bij een vermoeden naar aanleiding van een inwendige echo. Dan kunnen je testen dus wel negatief zijn. Maar dit kan alleen een gynaecoloog ‘vaststellen’ en niet de huisarts.
*loopt naar de magnetron en legt er een pakje microwave popcorn in*. Het moet niet gekker worden........
Gaan we er serieus nog steeds vanuit dat TS mogelijk zwanger is? 1. Negatieve testen 2. Ze slikt de pil keurig toch?
Ik moest hier toch wel even op reageren. In je laatste stuk zeg je dat je het nog niet wilt maar tegelijkertijd ben je erg teleurgesteld dat het vals positief was. Begrijp je nou waarom wij ook zo verward zijn? Je weet zelf niet eens wat je wil.. wel een kind, geen kind, wel je studie of toch maar een kind? Meid, kinderen zijn geen jojo's. Als ze er eenmaal zijn slurpen ze je energie eruit en als je nog een beetje over hebt slurpen ze dat er ook nog even uit. Dat is mama en papa zijn. Kinderen hebben aandacht nodig. Ik zeg niet dat je dat niet kan. Ik zeg je als totaal volslagen vreemde dat je eerst wat dingen op een rijtje moet zetten eer je deze grote stap wilt zetten en meid ik spreek denk ik voor velen als ik zeg als ik je het zo erg gun maar laat dit even los. Je testen zijn negatief. Voor nu weet ik zeker dat er geen zwangerschap is. En wat Maev zei, stel dat er een BBZ is dan zou die dokter je echt no way naar huis sturen met kom maar de volgende week terug en dan ga ik aan je buik voelen.. Je slikt je pil keurig dus in principe heb je ook geen eisprong weet je dat? En stel dat je erdoorheen zwanger bent geraakt. Laat ik je de voordeel van de twijfel geven.. de andere testen zeggen namelijk dat je niet zwanger bent. En vooralsnog die test die je showde kunnen helaas ook valse strepen laten zien. Ja heel kut. Kan jij je dan voorstellen hoe het voor iemand is die in een medische traject zit en met zo een valse test opgescheept zit? Laat het los. Zet even wat dingen op een rij. Je wilt zoveel dat je zelf helemaal in de war bent. Ja de reacties zijn hier hard maar ook wel voor je eigen bestwil zodat je wat rustiger wordt.. als je weer twijfelt vandaag gooi dr maar voor je gemoedsrust nog een test tegenaan! Koop desnoods zo een digitale met wel of niet zwanger en geeft ie weer niet zwanger aan zet dan aub je gedachten op ZEN ga wat leuks doen met je vriend en zet aub wat dingen op een rij meid. Ok lange preek im sorry #notsorry haha dikke knuffel meid.
Nee. Ik denk t ook niet. Majaa hele dag al huilerig. Denk je een positieve te hebben. Is het een valse. Dokter wil je nog een keer zien maar waarom? En als kers op de taart ook een hele dag door negatieve reacties op een paar enkelingen na. Ik heb het zwaar genoeg zo. Gwn even eenn*** situatie maar niemand die vraagt of t gaat kf dat het jammer is. Neej alleen reacties dat ik lieg. Er laconiek mee om ga en ga zo maar door. Ook ik ben maar een mens.
Het is inderdaad kut meid. Probeer het voor nu af te sluiten. Ga naar je arts en laat die dokter maar voelen.. Je weet zelf nu hoe en wat. Gebruik in het vervolg ook niet meer die testen. Ga voor een war duurdere merk want je ziet het. Vals geeft hoop en veel gepieker. Wens je het allerbeste meid
Dankjewel voor je reactiee. Ik denk dat ik eerst me studie ga afronden. Je reactie doet me goed Maar het is gewoon zo kut (sorry) dat je zo lang denkt dat er iets niet goed is. Een positieve (blijkbaar valse) test hebt. En eindelijk gewoom opgelucht zijn dat me lichaam het dus wel kan. Om vervolgens weer negatief te testen. Ik weet nu dat ik niet zwanger ben. Dat hoeven jullie me niet meer de kop in te drukken. Ik weet het ookk wel nu. Donderdag ga ik weer heen en vertel ik me zorgen. Dat ik bang ben dat er iets mis is en dat ik niet uit me zelf zwanger kan raken Ik weet natuurlijk dat ik dat nog niet eens zeker weet omdat ik maar kort was gestopt met mijn pil. Maar dat gevoel is niet meer weggegaan. Iets waar ik eigenlijk best vaak over na denk. Maja ik heb nu mijn zegje gedaan. Laat de negatieve reacties maar weer komen.
Meid.....Ben gewoon eens eerlijker in je berichten. Echt.....Dat doet wonderen in het contact met anderen! En nee.....Je kunt situaties niet met elkaar vergelijken maar ik kan echt niet meevoelen hoe erg dit voor je moet zijn dat je nu niet zwanger bent. Maak een keuze samen met je partner, seks de sterren van de hemel en als het dan vervolgens na een tijdje nog niet lukt dan kan ik het oprecht sneu vinden. Ik zou een moord doen om te kunnen ruilen met je.....klapperende eierstokken en dromen om aan een kindje te beginnen.
Waarom denk je dat? Je denk dat je niet uit jezelf zwanger kunt raken omdat je niet door de pil heen zwanger bent geraakt omdat je AB hebt gebruikt? Je zegt dat je al eerder pilloze cycli heb gehad maar zijn jullie toen dan bezig geweest voor een kindje? Als je tegen de dokter zeg datj bang ben datj niet zwanger kunt raken zal hij je ten 1e adviseren om met de pil te stoppen. Want geloof het of niet: die voorkomt best veel zwangerschappen. Daarna zal hij je adviseren om een jaar lang regelmatig te vrijen en heel misschien om je temperatuur bij te houden of ovulatietesten te doen. En als het daarna nog niet raak is, mag je terug komen en kan je verdere stappen zetten.
Ik ben blij dat je in ieder geval wat aan mijn reactie hebt en echt meid het is wat hard maar ik denk en weet vrij zeker dat rest echt alleen goede bedoelingen met je voor heeft. Je bent aan de pil en ik snap echt dat je wilt weten hoe je lichaam het doet zonder die hormonale troep. Er is niets om bang voor te zijn want je bent sowieso aan de pil en mocht het zo zijn dat jullie voor een kindje willen gaan dan zal je vanzelf zien hoe wat. Cyclussen, eisprongen, testen *ga dan aub voor een ander duur merk haha* Het komt allemaal goed meid echt! En inderdaad wat sweetdreams zegt.. ben ook helemaal mee eens.
@Fearfull ik heb nergens gezegd dat de huisarts haar door zou sturen in dat geval, ik gaf aan dat hij dat hoort te doen en zou moeten doen. Het zou zeker niet de eerste huisarts zijn die dat nalaat, ook daar zijn genoeg ervaringsdeskundige van hier op het forum. Er wordt naar ts gereageerd alsof het vreemd is hoe ze reageert, ze wordt er notabene door meerdere op aangesproken maar sorrie daar ben ik het echt niet mee eens. Misschien dat dat komt doordat er geen herkenning is hoe het is wanneer je een positieve test vast hebt maar nog met anticonceptie bezig bent en het uiteindelijk toch niet zo blijkt te zijn. Want ondanks dat het dan een soort van opluchting/geruststelling is omdat het ongepland is leg je je er naar een positieve test wel bij neer dat het is zoals het is, als vervolgens de testen negatief zijn of het fout gaat is dat alsnog een teleurstelling.
Ik denk niet dat dat de reden is van hoe men reageert. Dat ligt eerder aan de andere topics die TS in de loop van de tijd heeft geopend en het feit dat ze aantoonbaar tegenstrijdige informatie deelt. Voor wat betreft de BBZ. Hier had ik ook geen symptomen daarvan anders dan bloedverlies maar dan nog steeds snap ik oprecht niet op basis waarvan er nu een vermoeden zou kunnen zijn. TS slikt de pil (naar eigen zeggen secuur) en heeft een vals positieve test (nota bene van een merk dat daar om bekend staat) en verder alleen maar negatieve testen.
Denk meer dat het de onbewuste nieuwsgierigheid ook is.. toen ik net gestopt was met de pil en er verder ook niet bij nadachten maar ik me toch vreemd voelde deden we voor de lol een test gewoon om uit te sluiten. En die bleek positief. Week later negatief streepje werd steeds lichter scheen een vroege miskraam te zijn. Wij dachten ook dat we niet zanger konden raken ivm geschiedenis ziekten. Dus het er maar op gegokt zonder pil omdat ik van die pil ook niet goed werd. En als t zo zou zijn was t welkom. En door dat je dan toch een streepje ziet ook al zat je er nog niet op te wachten geeft t je toch op een of andere manier hoop. En als t dan toch niet zo blijkt te zijn raak je toch teleurgesteld ook al zit je er niet op te wachten! T klinkt idd heel gek raar en dom maar goed elk mens heeft emoties toch.. ik snap je gevoel wel saraaa qua teleurgesteld zijn. Probeer t van je af te zetten als het het zo mag zijn krijg ook jij een kindje op zn tijd!
Ik heb niks gelezen over dat die testen onbetrouwbaar waren. Daar ben ik nu dus ook avhter gekomen en nooit meer dat ik zon test doe. Ik had alleen gisteren een paar druppels oud bloed verloren maar dat was t dan ook. Ik bedankt de meiden die wel positief zijn naar mij. En ik weet het van mijn andere topics. Als ik ze terug lees denk ik ook bij mezelf hoe kon ik dit nou zeggen of hoe kon ik denken dat ik zwanger was en geloof me als ik wist hoe ik ze kon verwijderen had ik het binnen no time gedaan. Maar om nou iedere keer naar het verleden te gaan en oude koeien uit de sloot te halen is ook niet leuk.
Volgens mij ben je al een heel aantal keer op vriendelijke manier gewezen op bepaalde oplossingen. Heel jammer dat je dat niet leest en je vast bijt in de negatieve dingen. Soms zien mensen van een afstand de dingen beter dan degene die er midden in zit .
Ik bedoel dit minder lullig als dat het lijkt wanneer ik het opschrijf. Maar ik schrik van de teleurstellingen waarover geschreven wordt wanneer je helemaal niet bezig bent met zwanger worden en toch denkt zwanger te zijn terwijl dit niet zo is. Land ajb even terug met de voetjes op de grond, ga van het postieve uit want als blijkt dat het echt niet gaat lukken.....dat is teleurstellend. Mocht je iedere maand ongesteld worden terwijl je hoopt van niet. ...Dat is een teleurstelling. Mocht je geen fijne relatie hebben terwijl je een heftige kinderwens hebt......Dat is een teleurstelling Mocht je zwanger zijn en je krijgt een miskraam. ....Dat is een teleurstelling Mocht je slecht nieuws krijgen bij een echo......Dat is een teleurstelling Mocht je een andere vrouw een zwaar traject laten ondergaan omdat je never nooit niet zelf zwanger kunt worden.....Dat is een teleurstelling Droog je tranen en tel verdorie je zegeningen