Hey ik ben erg benieuwd hoeveel weken ik nu zwanger ben.. En ik heb pas na het weekend tijd om naar de dokter te gaan.. Maar ik vroeg me af hoe je het kunt uitrekenen.. Want die calculator is bij mij niet echt van toepassing omdat mijn cyclus veel langer duurt dan gemiddeld.. Maar wat ik wel zo goed als zeker denk te weten is de dag van de bevruchting.. wat in mijn geval waarschijnlijk 4 januari is geweest.. Weet iemand hoelang ik dan al zwanger ben? Want ik heb gehoord dat je er iets van 2 weken bij op moet tellen of juist vanaf moet halen ofzo.. Edit Moderator: Verplaatst naar zwangerschap. Graag goed opletten waar je een topic plaats.
je moet er 2weken bij optellen, geloof ik maar nu begin ook ook te twijfelen, dus officieel als je bv. 4 weken zwanger bent (bij de gyn zogezegd) dan ben je er echt maar 2 omdat er 2 weken zijn tussen de eisprong en nog iets oké rare uitleg dus als er nog iemand iets ze zeggen heeft doe maar hehe
als je naar de calculator gaat, dan klik je datum calculator aan en dan kun je invullen hoe lang je cyclus duurt en wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was. de rest hoef je niet in te vullen om een berekening te maken. dan duw je onderaan op berekenen en zie daar je hele berekening met alles erop en eraan. Laat je even weten hoe lang je dan zwanger bent? Groetjes nance158
Er zijn ook calculators die het op conceptie data berekenen.... Je bent nu 7 weken en 6 dagen zwanger....baby wordt verwacht op 26 Sept. 2008 **google is zooooo handig**
Je moet tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Zo krijg je er ongeveer 2 weekjes "cadeau" bij, omdat in de meeste gevallen pas 2 weken daarna de eisprong plaats vind.
Je krijgt inderdaad de 2 weken voor de eisprong cadeau omdat ze tellen vanaf de laatste menstruatie. Als je zeker weet dat je eisprong later is geweest klopt dit niet helemaal precies.