Hoelang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sammey, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammey

sammey Lid

13 feb 2008
    9
    0
    0
    Student
    Amsterdam
    Hoi,

Ik weet sinds een paar daagjes (zeker) dat ik zwanger ben maar zou nu heel graag willen weten hoelang het al is. ik kan niet eerder dan volgende week naar de dokter.. En ik kan niet zolang wachten! Die calculator daar kan ik niks mee omdat mijn cyclus veel langer is dan aangegeven.. Maar ik weet wel vrij zeker de datum dat het 'gebeurt' is, namelijk: 4 januari..

Wie kan mij helpen?

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    als je op 4 januari zwanger geraakt bent, dan was je op 18 jan. 4 weken. Dan denk ik dat je morgen een week of 8 bent. Dat heb ik zo even uit mn hoofd gerekend (en hoofdrekenen is nooit mn sterkste punt geweest) Maar goed, Vanaf de eisprong 2 weken tot aan de 4 weken. En daarvandaan doorrekenen naar nu. Dan kom je uit op 8 weken morgen.
    Gefeliciteerd!

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik denk dat het dan zo is, vanaf de 4de januari het aantal weken tellen en er dan 2 weken bij optellen.
    Zekerheid heb je dan pas met de termijnecho want het kan best een paar dagen schelen.

4. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

De eisprong vindt normaal rond 14 dagen voor de volgende menstruatie plaats, Vrijdag 4 Januari 2008.
    Je kan je eisprong voelen op vrijdag 4 Januari 2008.
    Het meest vruchtbaar ben je 2 dagen er voor .

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    zo zou je inderdaad ook kunnen rekenen.
    Normaal gesproken moet je rekenen vanaf de eerste dag van je laatste mensturatie, vauitgaande dat je cyclus gemiddeld ca. 28 dagen is. Dan heb je ergens middenin je eisprong gehad. Als jij een lange cyclus hebt is dat volgens mij wat lastiger te bepalen en kan de echo alleen een betrouwbare resultaat geven.

Gefeliciteerd!

6. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ga naar de calculator. Daar kun je aangeven wat je eerste dag was van je laatste menstruatie was en je kunt zelfs de dagen aanpassen wat je cyclus is. Bij mij was die 30 dagen en das dan wel fijn om dat precies in te kunnen vullen.

Deel Deze Pagina