Hai! Wij hebben een nieuw keukenmachine gekocht. En hierop zit ook een sapcentrifuge (sc) en een blender (bl). De sc hebben we meteen geprobeerd. Appels in gegooid, en heerlijk sap! Veel lekkerder dan uit pak. Kan ook met sinaaspappels zonder schil. Wie gebruikt dit ook en welk fruit (of groente?) doe je er wel eens in? Wat zijn goede combis? Wanneer gebruiken jullie een blender? Ik doe dit bijv met soep (bloemkool) en om smoothies te maken. Dan doe ik sinaasappelsap of appelsap erin en wat fruit (kiwi, banaan, aarbei, bramen, etc) erbij. Wie heeft er nog meer ideeen??
Hoi! Ken je diepvriesfruit bij de ah? Ik doe wel eens yoghurt met diepvriesfruit, best oke. Lekkerder is 2 peren, half vanillestokje en yoghurt of sojamelk. Als we moe opstaan doe ik sojamelk, bananen, cacaopoeder en guarana (koffie kan ook). Een willekeurige combi van appels, peren, witte druiven en verse gember is ook erg lekker. Wij hebben uiteindelijk een pers gekocht zodat we ook wortels, bietjes, etc kunnen persen. Hemels
Er zijn zoveel heerlijke combinaties mogelijk. Zelf ben ik er geen voorstander van om de sinaasappel met schil te schillen. Dat moest bij die van ons ook lukken, maar toch proef je het bittere van de schil terug Maar dat ligt misschien aan mijn apparaat haha. Wat ik altijd heerlijk vind is wat hier boven ook staat. Diepvriesfruit, wat yoghurt erbij en klaar alweer! Ook vers fruit met wat melk is altijd goed!
Ik doe eigenlijk allerlei soorten fruit erin. Ook de bevroren fruit van de ah want daar wordt het lekker koud van. Yoghurt, kwark, slagroom of sap erbij, heerlijk. Van de week had ik 'optimel kokos' met bananen gemixt. Dat was ook erg lekker.
Mmmm, klinkt allemaal erg lekker. Groentesapjes heb ik nog nooit gemaakt eigenlijk. Waar kan ik het best mee starten. In de centrifuge handleiding zeggen ze ook dat de schil van de sinaasappel af moet. Maar weer niet van de appel.