Wie kan mij helpen???! Schijnzwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Baby09, Aug 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Hallo, ik ben Kelly ben 21 jaar en sinds april gestopt met de pil.
    Eigenlijk gaat alles wel goed. Lange cyclus van gemiddeld 40 dagen. (eerste ronde 40, 2de ronde 42, 3de ronde 38) Ronde 3 kwam eigenlijk erg onverwachts. Mijn vriend en ik dachten namelijk echt dat ik zwanger was.. dat terzijde..
    Ik werd ongesteld en was nog niks aan de hand. Gewoon gewerkt. Eenmaal thuis was de pijn niet meer te houden. Kon niet eens normaal lopen. Erg last van mijn rug. Mijn onderbuik was keihard en er kon absoluut geen druk op staan! Een deken erover heen was al teveel. De huisartenpost gebeld en die hadden gezegd neem maar ibruprofen. Oke gedaan. Hielp maar een uurtje toen was het er weer. Met de dag werd de pijn minder (gelukkig) Toen was mijn ongesteldheid weg (na 7 dagen, normaal 5) Toen kreeg ik meteen die avond weer onwijze last van mijn buik. Zelfs het plassen deed erg pijn aan mn buik. Het brande gewoon!! De volgende dag was het alweer wat minder. Maar nu bijna een week later heb ik nog steeds last van mijn buik. Mijn buik is 2x zo dik terwijl ik niet veel ben aangekomen. Ik ben misselijk. En last van zachte steekjes en krampen.
    Heb een test gedaan was negatief. Ik weet nu niet meer wat ik moet denken en doen......

Heel verhaal, maar vroeg me erg af of iemand dit ook ooit heeft meegemaakt en kan het misschien zijn dat ik schijnzwanger ben ofzo??

Alvast bedankt!!

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hallo Kelly,

welkom op het forum. Als ik jou verhaal zo lees, kan het dan ook niet zijn dat je last hebt van een blaasontsteking? Je schrijft namelijk ook dat je pijn hebt bij het plassen.

Als je er onzeker over bent dan zou ik als ik jou was de zwangerschapstest over een paar dagen herhalen. Meer kun je nu toch niet doen denk ik.
    Of de eventuele volgende ongesteldheid weer afwachten.

Succes ermee!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Misschien dat je wel zwanger was maar dat het helaas niet goed afgelopen is...dat je daarom zoveel pijnhebt en dat het langer duurt dan normaal...

Heb er zelf geen ervaring mee...kan je dus eigenlijk niet helpen...maar misschien dat dit het is...

Succes meid!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

deze vraag heb ik ook ooit een keer gesteld aan mijn huisarts.
    Hij vertelde dat me schijnzwangerschap eingelijk nooit voorkomt.
    zoals hierboven al vermeld kan het inderdaad zijn dat je blaasontsteking hebt.
    ik zou als ik jou was gewoon even langs de HA gaan en de klachten voorleggen.misschien dat je dan wat wijzer word.

5. Sjimf

Sjimf Actief lid

Jan 25, 2009
    268
    0
    0
    oh en ter aanvulling voor een volgende keer... Als je denkt ook maar een kansje te hebben zwanger te zijn, geen ibuprofen nemen. Is gevaarlijk tijdens de zwangerschap....

Nu effe naar de huisarts hoor...

succes

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Dank jullie voor de reacties. Ik zelf denk niet dat het een blaasontsteking is omdat ik niet last had met plassen zelf maar als ik ging plassen deed het onwijs pijn aan mijn buik tot en met mijn navel. Voor de rest heb ik geen idee wat het is dus misschien toch maar naar de dokter.... En bedankt voor de tip over ibruprofen!

7. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pijn van blaasontsteking kan soms ook doorstralen en je hoeft bij een blaasontsteking niet altijd pijn bij het plassen te hebben. Misschien toch even urine inleveren bij de huisarts om te laten testen op een blaasontsteking?? Of heb je al een afspraak bij de dokter gemaakt?

8. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Je kan idd ook last hebben van een urineweginfectie, dat noemen ze wel blaasonsteking maar zoals het woord al zegt, dit is een infectie aan de urinewegen, die dus wat meer richting buik gaat. Toen ik zelf urineweginfectie had dacht ik dat er iets met mijn eierstokken/eileiders mis was. Ik netjes urine ingeleverd, dokter wilde controleren op zwangerschap en ja hoor, urineweginfectie.

Hoop dat je snel zekerheid krijgt.

9. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Oke, ik zal het allemaal meenemen als ik naar de dokter ga ;) Ga morgen even bellen voor een afspraak! Dank jullie wel

10. Laura19

Laura19 Nieuw lid

Aug 9, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Jouw klachten komen mij op zich best bekend voor. Ik heb ook vaak last van mijn ongesteldheid hoewel het de ene keer erger is dan de andere keer. Ik heb ook veel last van kramp inderdaad zo erg dat alles op je buik te veel is en dat je buik zo hard en opgezet is dat je er een bal op kan laten stuiteren (zo voelt het althans:)). OOk vaak last bij het plassen tijdens mijn ongesteldheid.

In principe heb ik het niet na mijn ongesteldheid, alleen de dagen daarna kan ik nog wel een harde en opgezette buik. Heb mijn dokter ook gevraagd wat het kan zijn, en heb zelf op internet gespeurd. Het kan zijn dat het endometriose is, maar daarvan zei ijn dokter dat daar toch niets aan gedaan wordt en dat ik inderdad maar Ibuprofen moet slikken.

Ik slik nu tijdens mijn ongesteldheid Aleve Feminax en dat helpt op zich best goed. Wil eigenlijk helemaal niet ongesteld worden, maar ja....:D

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Share This Page