Dat vind ik nou zo raar! Als ze meer wil drinken na 2 borsten blijft ze heel lief vragen om "die? die?" Met haar knuistje tussen mijn borsten. Ik geef haar dan maar opnieuw beide borsten, net zolang tot het goed is of ze door iets wordt afgeleid ofzo. Als ik haar eens voed met mij shirt omhooggeschoven, denkt ze na 2 borsten blijkbaar dat in de hals van mijn shirt nog meer van die fijne borsten zitten (meestal voed ik haar nl door de hals van mijn shirt omlaag te doen), ze stopt haar handje dan in mijn hals en wil die borsten dan ook nog Vind het wel heel schattig hoor, en ook dat ze graag meer wil, maar ook wel een beetje dom Hoe gaat dat met jullie dreumessen?
Ah tellen is moeillijk als ze zo klein zijn... Dirk heeft tot tien leren tellen dankzij bv. Toen hij wat ouder was en ik geen zin had om continue lang met hem aan de borst te zitten zei ik altijd 'nog tien tellen' en dan telde ik tot tien. Dat vond hij blijbaar zo interessant dat hij al snel meetelde (en hij dus niet meer die tien tellen dronk, omdat hij zelf een twee enz wilde zeggen).
Hihi ik vind het eigenlijk wel heel schattig dat ze denkt dat er 'van onder je trui' vandaan borsten zijn en als je 'van boven je trui' vandaan ook borsten zijn waar je lekker kan drinken. Hier heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt van dat 'tellen'. Volgens mij ook nooit dan 2 borsten gegeven, omdat ze er niet naar vroegen. Wel tijden maar 1 borst gegeven, maar hier viel er dus weinig te tellen kwa borsten . @ Dirksmama, haha, dat perse mee willen tellen is ook een leuke!
Hier is het vaak 'deze' en 'die'. Verder weet ze wat 1 en 2 is. Papa telt altijd de traptreden en zij probeert dan ook te tellen maar haalt alles door elkaar. Vooral 6 vindt ze erg leuk Maare hier is t na 2 wel klaar.
Een borst? Of een traptrede Nee zonder gekheid, een borst waarschijnlijk? Goh, dat is dan ook spannend als je bv gaat geven? Of geef je dat al.
Zo wil Nijn altijd nog de borst die onder mijn oksel zit Die kan ook maar doorgaan. Soms 4-5 keer per borst. Vooral als we 's ochtends op bed liggen of 's avonds op de bank zitten.
denny heeft ook nooit genoeg aan 2 borsten en vraagt ook altijd dees? die kan soms wel 5 keer beide borsten pakken voordat ie tevreden is. ach tis toch maar thuis
Nu ruim acht maanden, gaat hartstikke goed! Wel zorgen dat je goed aanlegt en goed alert zijn met het drinken, kloofjes zijn niet grappig als je niet kunt afwisselen..
@Kruimel: stoer hoor! Wauw. En melk genoeg dus, bijzonder is dat Haha, das net zoiets met die oksel , schattig toch. En er zijn nog meer van die zuipschuiten dus nou ja, ik heb ook echt niet super veel melk meer volgens mij, dus daar zal het ook wel aan liggen.
Zo stoer is het niet hoor, gewoon doen... net als mama's met twee borsten! Er zijn ook genoeg mama's die een tweeling voeden, dus waarom ik niet eentje met een.. (en melk genoeg, ach domperidon werkt prima )
@tweeling, ja dat klopt natuurlijk. Alleen dan "weet" je lijf dat denk ik en zorgt voor extra melk hopelijk? Maar jouw lijf "weet" het misschien ook wel. Ik zat zelf nooit echt ruim in de melk, eerder krap helaas, dus vandaar ook misschien dat ik het bijzonder vind.
Je lijf weet het omdat het een kwestie van vraag en aanbod is. En bij mij is de vraag aan die ene borst dus groot en het aanbod dus ook. Tenminste, zo zou het moeten zijn.... ware het niet dat bij ons de borstvoeding niet zo goed op gang gekomen is doordat mijn dochter een hele slechte start gehad heeft en dus niet goed kon drinken. Inmiddels gaat het wel wat beter gelukkig en bestaat er zoiets als domperidon waardoor wij lekker door kunnen gaan met de bv!
Nee, tuurlijk, dat weet ik ook, alleen ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn lijf wat "traag" en moeizaam reageerde op meer vraag, bijv onze "4 maanden dip" heeft echt 1,5 mnd geduurd met wekenlang 's nachts voeden elke 1,5 a 2 uur Ik denk dat het "weten" bij een tweeling toch ook hormonaal misschien al anders werkt omdat je lichaam toch weet dat er twee kindjes gegroeid zijn. Maar goed, dat weet ik natuurlijk ook niet echt.
Hier zoekt ze niet verder naar een 3e borst maar 's avonds bij de voeding voor het slapen gaan wisselt ze wel telkens van borst. Sochtends drinkt ze er gewoon 2.
Waar is domperion voor? Ik heb 5 weken lang alles uit de kast getrokken om borstvoeding te geven. maar mijn lichaam deed gewoon teveel pijn waardoor (denk ik) de hormonen die zorgen voor de melk niet genoeg vrijkwamen. Ik heb mijn stuitje gekneusd bij de bevalling en ik was in geen elke houding pijnvrij. ps ik hoef niet overgehaald te worden voor borstvoeding hoor, dat was ik al
Domperidon is eigenlijk een middel wat er voor zorgt dat het voedsel sneller van de maag naar de darmen gaat. Maar een bijwerking is dat het de prolactinespiegel verhoogd, waardoor de melkproductie verhoogd wordt. Ik had, ondanks dat we alle middelen uit de kast gehaald hebben, niet genoeg melk voor mijn kleine meid. Dankzij de domperidon gelukkig wel waardoor ze nu fulltime bv krijgt!