Ik heb nu sinds zaterdagmiddag krampen in mijn onderrug die het dichtst bij menstruatiekramp in de buurt komt. Maar dan iets erger...deze trekken niet weg door te gaan liggen Zaterdag kwamen ze wanneer ze er zin in hadden, om het uur, hele tijd aanhoudend, dan om de 10 minuten, dan opeens weer niet. Zondag zat er iets meer "ritme" in, maar nog steeds niet echt regelmaat ofzo Zondag eigenlijk hetzelfde verhaal. Vannacht (zondag op maandag) werd ik weer wakker door de krampen in mijn onderrug en licht in mijn buik. Ze kwamen nu echt in vlagen en duurden ook ongeveer een minuut of iets korter. Alleen niet om de zoveel minuten Ik verlies enorm veel vocht, maar dit is geen vruchtwater. Mijn darmen rommelen en de slijmprop is ook al verdwenen. Dus zijn dit voorweeen/oefenweeen of is dit het echte werk wat nog moet doorzetten? Dit is mijn eerste kindje dus ik weet het allemaal niet zo goed hoor...
Ik zou de verloskundige bellen. Het kan idd begonnen zijn. Per vrouw is het natuurlijk ook anders. bij mij begon het met krampen, het zakte niet bij een warme douche toen dacht ik jup het is zover. Ben naar beneden gelopen voor telefoonnummer van het ziekenhuis en toen ik eenmaal over de trap hing, dacht ik nu echt bellenn. Had geen slijmprop verloren en vliezen waren nog heel. In het ziekenhuis slijmprop verloren en vliezen moesten ze breken. Succes!!
moeilijk want het echte werk wordt altijd pijnlijker eg maar....ik denk dat je gewoon al een hoop voorwerk hebt? Misschien eens gaan timen als je merkt dat er een ritme inzit? Idd al eens de vk bellen dan weet ze al iets
Bedankt Spikkeltje! Ik had begrepen van de vk dat ik alleen moet bellen als het regelmatig komt, wat zou ze hiermee kunnen? Met deze info?
Bij onzekerheid altijd bellen. Je mag inprencipe bevallen. Dus gewoon doen!! Bij mij werd het echt pijnlijk toen ik 8 cm ontsluiting had. Had op den duur alleen beenweeen. Toen ik in het ziekenhuis kwam met krampen en af en toe hevige krampen had ik al 5 cm. Toen begon ik alleen beenweeen te krijgen. Echt bellen.
Ik heb nu even helemaal nergens meer last van, zo frustrerend. Woensdagavond staat er een afspraak bij de vk, maar ergens hoop ik dat de kleine zich eerder wil laten zien. Dus het komt wel eens voor dat weeen helemaal niet regelmatig komen?
Als het echte werk is begonnen moet je een ritm erin hebben hoor...is dit niet zo ben je gewoon nog niet aan het echte werk begonnen. Je hebt gewoon veel last van voorweeën en ik zou nu gewoon afwachten want ze kan toch niks voor je doen nu
Nee zeker niet. Er zat soms gewoon een kwartier tussen, tot 5 cm ontsluiting. Toen kwamen ze heel snel op elkaar (maar nog steeds niet regelmatig) en binnen no time zijn mijn zoons geboren. Er zijn weinig vrouwen die sneller bevallen dan ik als het om de laatste 5 cm gaat.
Heb ze vannacht ff proberen te timeren. Ze kwamen eerst wel om de 5 minuten, maar dit duurde maar even, daarna zat er weer geen regelmaat in. Enige regelmatige was de duur van de "wee" Dat was wel steeds ongeveer een minuut. Het einde van zo'n zwangerschap is niks aan... wachten wachten wachten
Dat kan dus idd maar als jij nu nergens meer last van hebt zijn het denk ik oefenweeen. Ik heb bij de eerste heel kang getwijfeld of het wel echt was omdat er geen regelmaat in zat, tot de vk 3-4 cm constateerde. Maar er zat nooit langer dan 15 minuten tussen en ze werden wel heviger.
Als het nou weer begint zou ik toch even bellen met de vk, gewoon om te overleggen. Bij mij duurde het ook best lang voor de weeen regelmatig werden, maar het waren wel echt krachtige weeen in de zin van dat ik tijdens zo'n wee echt niets anders kon dan hem opvangen. Maar dan zat er 2 minuten tussen en dan weer 7 minuten. Na een uur zulke weeen te hebben gehad, heb ik de vk gebeld en toen had ik 2/3 cm ontsluiting. Later die nacht is mijn dochtertje toen geboren. Maar ze werden wel steeds regelmatiger naarmate ze sterker werden. Spannend hoor, succes!
ja oke maar niet dat ze opeens een halve dag weg bleven ofzo al beval je nog bijzonder hahaha Maar toch zat er een soort van regelmaat in bij jou
Hahaha! Nee er zat geen halve dag tussen.. Zou wel een een hel van een wee moeten zijn dan om dan nog ontsluiting te geven
Nou ik heb weer wat lichte krampen in mijn buik deze keer... Ik denk dat ik zo maar ff een pasje zet richting de supermarkt (zit 200m verder) en dan kijk wat er verder gebeurt. Heb ook nog geen gebroken vliezen ofzo.... Als die nou ff kwamen dan wist ik tenminste zeker dat het was begonnen. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen voor- en oefenweeen? Op het internet lees ik een heleboel, maar het lijkt elkaar allemaal een beetje tegen te spreken....
voor en oefenween zijn toch hetzelfde? Het klinkt alsof je nu voorween hebt. (of oefenween wat jij wil)
kon dit vinden op internet: Onderscheid tussen oefenweeën en echte weeën. Echte weeën zijn vooral te herkennen aan de regelmaat en de duur. Een goede wee moet ongeveer 1 minuut duren en minimaal elke 5 minuten terugkeren. ( soms zit er wel eens een variatie in de regelmaat, kijk dan naar de gemiddelde tijd) Duren de weeën korter of langer of zit er meer tijd tussen dan zijn het nog geen weeën maar oefenweeën. Het is dan nog niet te voorspellen of de weeën weer gaan stoppen of dat het toch door gaat zetten naar een bevalling. Een ander onderscheid is dat je oefenweeën vaak door je hele buik kunt voelen. Echte weeën voel je onder in je buik vlak boven het schaambeen. bij mij was het verschil dat ik bij mijn echte weeen me moest concentreren op de pijn om deze op te vangen en daardoor dus niet meer kon praten (of moeilijk) bij oefenweeen deed het flink pijn maar kon ik wel nog praten (misschien vreemde uitleg maar viel mij echt op, had een telefoontje en was me echt aan het bedenken hoe ik in godsnaam het gesprek netjes af kon maken haha)
bah... klinkt hoopvol Ik moet toch woensdagavond naar de vk, misschien dat die kan kijken of er al wel iets gaande is daar beneden