eierstokken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dorie, 16 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Het is nu mijn NOD en ben nog niet ongesteld. Ik heb nu sinds een dag of 5 dat ik naast de krampen in mijn onderbuik, af en toe mijn eierstokken voel..... Nou is mijn vraag......wat is hun functie op dit moment in mijn cyclus?

    groetjes, Brigitta
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bissie,

    ik vraag me af of je daadwerkelijk je eierstokken voelt hoor. Je eierstokken verkeren nu in de fase dat ze hormonen produceren. Afhankelijk van of er wel of geen bevruchting heeft plaatsgevonden stopt dat een dezer dagen, of gaat dat nog een poos door. Heb je al een test gedaan?

    Mirjam
     
  3. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Hoi Mirjam,


    Als ik het echt niet kan laten, wil ik morgen of overmorgen testen, maar ben zo bang voor een telerstelling dat ik het eigenlijk nog niet durf :oops: .

    Als ik onmogelijk mijn eierstokken kan voelen, wat zou het dan kunnen zijn? Het voelt als een soort steekjes, anatomisch lijkt het precies op de plaatsen waar mijn eierstokken zitten. Soms is het rechts en soms links.... Mijn baarbaarmoedermond als ik die voel met 2 vingers lijkt ook een stuk naar links te zitten. Weet niet of dat er ook mee te maken heeft? Sorry voor mijn vragen.. :oops:

    liefs, Brigitta
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

    je hoeft je niet te verontschuldigen voor je vragen hoor, daar zijn we voor! Misschien zijn het toch je eierstokken die je voelt, maar ik kan dat zelf niet goed verklaren. Ik weet niet hoe je baarmoedermond eerst lag, en het geeft ook niet heel veel informatie. Ik geef daar ook antwoord op in een andere vraag die is gesteld over de baarmoedermond. Kijk daar nog maar even.

    Laat je het weten als je zwanger bent? ik hoop het voor je!
    Mirjam
     
  5. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Helaas vanmiddag negatief getest..........nog geen 4 uur later verloor ik al een veegje bloed.. Denk dat het wel door gaat zetten. Denk niet dat ik me vast kan houden aan de illusie dat het een innestelingsbloeding kan zijn? Ben effe kwijt wanneer een innestelingsbloeding kan komen.....?

    updateje: Tis nu 1200 sávonds en tis tot nu toe bij een veegje bloed gebleven....vooralsnog.

    xxx Brigitta
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bissie,

    een innestelingsbloeding heb je ongeveer 7 dagen na de eisprong. Soms verlies je rond de ongesteldheidsdatum ook wat bloed, maar dat is dan heel weinig en een beetje oud bruin van kleur. Als je negatief hebt getest denk ik toch dat je helaas niet zwanger bent. Jammer, ik hoop voor je de volgende keer.

    Mirjam
     
  7. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Afgelopen zaterdag megaongi geworden dus.......Volgende keer beter... Bedankt voor je antwoorden Mirjam! :)
     

Deel Deze Pagina