Zwanger met hoge bloeddruk en bodyfit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JoMi, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hallo vk,

Ik zit met de volgende vraag:

Ik ben vandaag 5,3 weken zwanger en ik heb altijd een vrij hoge bloeddruk. 4 weken geleden zonder medicatie 145/95, bij mijn vorige zwangerschap de laatste 20 weken 3x methyldopa 250 mg en op het laatst zelfs 3x 500 mg. Nu 4 maand zonder medicatie, maar grote kans dat ik vrij snel weer medicatie krijg.

Nu heb ik vanavond voor het eerst weer bodyfit, meestal 35 minuten intensief bv zumba, steps ed en daarna 25 min. buik, billen, benen en rugoefeningen.

Is dit verstandig om te doen of zeggen jullie van beter van niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes JoMi.

2. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik ga in ieder geval vanavond niet meer naar bodyfit.

Manlief kon voor vanavond geen vrij krijgen (hebben eigen akkerbouwbedrijf) en ik had geen oppas.

Maar zou graag willen weten of ik wel zo intensief kan sporten met hoge bloeddruk en zwangerschap.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je je goed voelt mag het best. Houdt er wel rekening mee dat je lichaam kan aangeven dat het teveel wordt. Dan hoef je niet meteen te stoppen maar doe het dan wat rustiger aan.

Mirjam

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Mirjam, bedankt voor je antwoord.

Ben ik in ieder geval gerust gesteld en ga ik volgende week weer lekker sporten. En ik ga zeker goed naar mijn lichaam luisteren en rustiger aan doen mocht het nodig zijn.

Groetjes JoMi.

Deel Deze Pagina