Overdag afbouwen, 's nachts nu extra borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by 7nov12, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds anderhalve week ben ik begonnen met het afbouwen van mijn borstvoeding. Ik vind het jammer maar sta wel echt achter mijn keuze. Binnenkort moet ik werken en dan wil ik echt niet kolven. Het is mooi geweest. Dus ik hoef geen advies over toch doorgaan met borstvoeding ;) Het is het allerbeste, maar voor mij nu niet meer helaas.

Overdag zit mijn zoontje nu op 3 flessen kv. Het wisselt nog een beetje hoeveel hij daar uit drinkt, moeten we met elkaar nog even ontdekken.
    ´s Morgens heel vroeg, ´s avonds laat en in de nacht krijgt hij nog de borst. Ik vind het heel gezellig om deze momenten nog mee te pakken. Alleen gaat hij nu ineens veel vaker drinken! Om de twee uur in de nacht... Dat is eigenlijk niet echt de bedoeling haha. Hij had zichzelf aangewend om zo´n 6 uur te kunnen slapen achter elkaar.

Zijn er meer moeders die dit hebben gehad. Overdag kv en dan ´s nachts extra veel borstvoeding? Hoe lang duurde dit bij jullie totdat deze voedingen ook eraf waren?
    Als ik ga werken wil ik in de nachten ook stoppen met de borstvoeding. Mijn man kan dan in de nacht er ook eens uit en een flesje geven als dat nodig is.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hij haalt nu zijn mamahonger in ;) ik denk dat je het een paar weken moet geven en dan zal het zich wel stabiliseren. Misschien pas als je helemaal bent afgebouwd, maar wat hij met de fles niet krijgt pakt hij in de nacht wel. Ik zou het even aankijken en zien hoe het gaat als je ook die andere voedingen afbouwt.

Netjes dat jullie bijna de 6 maanden gehaald hebben :)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat je ook zou kunnen doen, als je niet wil kolven, wel doorgaan met de borstvoeding. Dan houd je een ochtend- en avondvoeding (en evt. nachtvoeding). Je kan heel lang die 2 voedingen geven. En gezien je zoontje ook vast voedsel zal eten, heeft hij misschien maar 1 flesje kunstvoeding nodig op de opvang.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Hou er ook rekening mee dat als je weer gaat werken,er een kans is dat de mama-honger ook even wat groter kan worden. Soms heeft zo'n kleintje dan de behoefte om veel bij je te zijn :)
    Geef het even,het is heel natuurlijk en gaat vanzelf weer over.
    Het kindje van mijn vriendinnetje krijgt kv,toen zij weer ging werken kwam hij ook opeens weer voor een fles s'nachts.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk dat het meer rust geeft als je dat probeert. Borst is nou eenmaal meer dan alleen maar eten, en dat probeert je kind je duidelijk te maken door 's nachts te komen.

Als je kind met 6 maanden overdag gevarieerd eet, en jij voor je naar je werk gaat gewoon aanlegt, zodra je thuiskomt opnieuw en dan voor het slapengaan nog een keer, dan krijgt je kind in principe voldoende zuivel en is kunstvoeding overbodig. Eventueel kun je overdag een bordje yoghurt of kwark laten geven.

De eerste wekendat je werkt zal je kind vaak om je vragen 's nachts, dat is vermoeiend, maar logisch...hij mist je en wil z'n mamahonger inhalen!

Volledig afbouwen is alleen nodig als je 24 uur per dag werkt, 7 dagen per week. Bij een gewone baan ben je meer tijd van de week wel bij je kind dan niet dus dan is het onzinnig om voor meer dan de werktijd af te bouwen.

Share This Page