Ik heb ineens van de ene op de andere dag een buik die helemaal is opgezet (alsof ik al langer zwanger ben) en ook een zeurende buikpijn. Herkent iemand dit? Gisteren was er nog nix aan de hand
Hoi Lin, Het zouden je darmen kunnen zijn. Ik had hier ook veel last van de eerste 12 weken van mijn zwangerschap Je darmen moeten langzaam maar zeker plaats gaan maken voor een groter wordende baarmoeder! Ik denk dat dat het is, mijn buik begon met een week of 14 echt een zwanger buikje te worden zeg maar. Maar dat is bij iedereen verschillend uiteraard! Groetjes van Helen
Ja het voelt ook niet als een zwanger buikje, inderdaad meer als lucht ofzo dat in mijn buik zit. Het ziet er heel wazig uit in ieder geval, en het voelt heel vervelend, maar ja t gaat vast weer een keertje over.
In het begin had ik altijd s'avonds alleen een opgezette buik en in de ochtend was ie weer helemaal weg... xxx Marijke
Van die buikpijn kan ik je niet helpen maar een opgezette buik heb ik ook wel een beetje.. Draag thuis ook lekker van die jogging broeken ipv knopen en gulp.. Mijn vriend zei ook al dat het hem opviel maar mijn hele lijf reageert anders dan normaal en ik heb er eigenlijk weinig problemen mee... Heb nu trouwens wel de cupmaat die ik altijd wilde hebben hihihi
Het zijn je darmen. Heb ik ook veel last van. Nu nog heb ik 's-avonds een opgeblazen buik die 's-morgens grotendeels weer verdwenen is. Had hier voor m'n zwangerschap ook last van dus misschien dat het bij jou met de 12 weken wel over is. Silly
Het was inderdaad vanmorgen over en nu is het weer. En ik kan heel slecht naar de wc (sorry voor de details) Ik eet vanalles waar je door 'moet' maar het helpt nog niet echt.
ik kon ook zo moeilijk naar de wc de eerste weken! dan leek het al een bevalling opzich haha!! straks is dat weer over hoor!! veel vezelrijk voedsel eten en versgeperst jus drinken!! en bruin brood,veel fruit,veel drinken. dat alles maakt het wat gemakkelijker. ik weet niet of je rosevise lust maar je hebt ook rosevise laxo en die is goed om te drinken als je een moeilijke stoelgang hebt.
Ik had gistermorgen ineens dat ik mijn broek niet meer dicht kreeg. Echt met geen mogelijkheid. Maar een iets ruimere broek aangetrokken, maar heb de hele dag met een opgeblazen gevoel rondgelopen. Was zo blij dat ik 's avonds mijn broek open kon doen Vanmorgen was het weer over. Een paar nachten geleden had ik ineens zo'n steken in mijn buik, dus ik denk toch dat mijn darmen flink aan't opspelen zijn.
Ik ben minder ver dan jou maar ook een opgezette buik en raar gevoel in de buik, maar tis geen pijn meer een zeurend gevoel
Ja dat heb ik dus ook. T doet geen pijn maar lekker is anders. Die Roosvicee ga ik morgen gelijk kopen....
Ik heb heel veel last van mijn darmen gehad. Dan kreeg ik rond het einde van de middag echt een plofbuik. En dat deed geen echte pijn, maar lekker voelde het ook niet. En een last van gas..... dat wil je niet weten. Nu heb ik alleen nog veel last van gas. Mijn buikje wordt nu wel een klein beetje een zwangere buikje. Ik ben druk aan het verdoezelen op mijn werk met wijde blousjes etc.
Normaal heb ik altijd erge last van obstipatie, maar toen ik zwanger werd juist het tegenovergestelde: diarree en enorme opgezette en rommelende darmen! Nog steeds heb ik een opgezette buik en kan veel van mijn broeken niet meer normaal aan. Voor Denise: veel water drinken helpt goed, vermijd stoppend voedsel als wit brood, gewone (niet volkoren of meergranen) pasta en rijst, bananen en eet veel vers fruit zoals aardbeien, pruimen, sinaasappelen, enz. Ook druiven of druivensap helpt erg goed. En 's ochtends na het opstaan en voor het eten een glas lauw water. Als het dan nog niet lukt, kun je ook een middeltje halen bij de apotheek, dat helpt zeker. Ik weet hoe ellendig je je kunt voelen als je niet naar het toilet kunt. Je kunt daar enorme buikpijn van krijgen! Succes ermee! Groetjes Suusje
Zeurende pijn heb ik niet meer maar mijn buik is ook opgezet, kan wel al op de helft zijn en draag nu al de zwangerschapskleding want mijn eigen kleren passen niet meer.
Die roosvicee helpt echt goed. En ik drink alleen nog maar water, geen rooibosthee mee, misschiend dat dat ook helpt...
Roosivicee dieet help helemaal als een speer dat gebruiken we op mijn werk als kinderen niet naar de WC kunnen ideaal. Zelf heb ik een hele complex voedings allergie en sta al sinds baby af aan aan de diarree en nu ik zwanger ben ben ik al lang blij nog maar 2x per dag te moeten ipv soms 2x per uur. Dus ik heb verder geen tips ik drinks wel jogo als ik niet meer naar de wc kan haha