dit om het kindje aan te leren dat het nu tijd is om te gaan slapen? wie doet dit? ik vind het zielig, hij ligt vaak nog klaarwakker in bed te kijken naar buiten. en dan de gordijnen dichtdoen vind ik sneu.
Het is juist in deze tijd anders best lastig om de dag- nachtritme aan te leren. Hier gaan de rolluiken omlaag om 19.30uur en is het bij de kinderen echt piekdonker in de kamers. Dan weten ze dat het bedtijd is en dat ze de hele nacht gaan slapen.
ik doe altijd de gordijnen dicht als ik sem op bed leg. Anders slaapt ie niet zo vast. En hij heeft een goed dag en nacht ritme hoor slaapt al vanaf 3 weken door en nu zelfs van 21-6/7
dat snap ik, maar jullie kanjers zijn inmiddels 9 maand. thijs is pas 7 weken, om hem gaat het. zijn zus weet wel dat het bedtijd is. mijn vraag is bedoeld voor pasgeboren kindjes. mijn opmerking is niet lullig bedoeld hoor
hier geen rolluiken, maar wel overdag alles open en s nachts dicht (dus vanaf 19.00/19.30) Mijn dochtertje is wel in oktober geboren, dus dat ging best makkelijk toen met snel donker worden s avonds.
Ik begrijp het ook Maar wij hebben het zo gedaan vanaf dag 1, juist om die ritme erin te bouwen. OOk met voedingen heb ik heel duidelijk verschil gemaakt tussen dagvoeding en nachtvoeding. De nachtvoedingen deden we helemaal in het donker (ook al was het 21.00uur en licht buiten), met zo min mogelijk praten (wel knuffelen).
Vanaf dag 1 overdag de gordijnen open, en wanneer we de nacht in gaan (dat is hier vanaf 20.00 uur) gaan de gordijnen dicht. Ook al is ze wakker.
na de fles van 19.00 uur doe ik wel de gordijnen dicht. Hij huilt dan 10 minuutjes en valt dan in slaap. Ik vind het zelf raar om de gordijnen open te laten. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ie gaat slapen anders leg je hem ook niet op bed.
waarom is dat sneu?? een kindje dat oververmoeid en niet kan slapen omdat er tevel licht is dat is pas sneu!!! Het is toch de bedoeling dat je kindje slaapt en als de mijne dat beter doet met de gordijnen dicht dan is het toch goed
oja ik legde sem altijd op bed als hij begon te gapen en dus vrij snel in slaap viel. Als hij klaarwakker is knuffel ik hem lekker of laat ik hem spelen in de box oid
ok dan zal ik( of ik bedoel hij) er toch aan moeten geloven. pff , t de 2e, maar vind het weer zo lastig zon kleintje.
Snap het niet zo goed ts. Als je kindje wakker ligt, kun je hem op deze leeftijd net zo goed bij je pakken of beneden in de box of wandelwagen of zo. Als hij de rust nodig heeft om de dag te verwerken is er niks sneu aan. Ik heb Charlotte tot een maand of 3-4 altijd beneden gehouden 's avonds, vond ik gezellig. Ze sliep dan wel gewoon in de box en ging naar haar bedje als wij ook naar bed gingen. Ze sliep vanaf 7 weken de nachten door en huilde zelden dus kon er goed tegen. Een kind wat snel geprikkeld is heeft meer rust nodig en moet in zijn bedje liggen. Verschild dus per kind en ligt eraan wat jij ook prettig vind.
nou meiden, sinds ik dit topic heb gestart leg ik thijs na de 19 uur fles lekker op bed met gordijnen dicht. hij krijgt de speen met tuttel ertegenaan. en valt lekker in slaap, uiteindelijk valt speen uit mond en hij slaapt lekker verder.
Nou heerlijk toch dan heeft hij een donker kamertje nodig en zal een te lich kamertje hem nog teveel prikkelen
hier gaat het rolluik gewoon dicht na de laatste fles.. hij ligt ook nog wel paar minuten wakker te kijken, maar zie wel dat hij moe is.. dus wat dat betreft geen problemen gehad.. dit gaat al vanaf dag 1 trouwens en nog nooit probleem gehad.. overdag gaan alleen de gordijnen dicht en rolluik blijft dan open.. zo weet hij dat het dag is..
Als ik Gijs overdag op bed leg, doe ik de gordijnen ook dicht. Om 21.00 uur, na Gijs' laatste fles, is t nu ook nog niet donker.. Dan heb ik soms ( overdag ook wel en zeker eind van de middag als de zon op zn raam staat) t idee om een verduisterings-rolgordijn er bij te hangen.. maar aan andere kant.. Hij slaapt vrij goed..
Overdag zijn hier de gordijnen open en 's avonds gaan die dicht. De flessen vanaf 19.00 worden ook in het donker (klein schemerlampje) gegeven. Onze zoon gaat na dit flesje ook heerlijk slapen (soms even 5 minuten jammeren). De fles van 23.00 en 7.00 uur geven we ook in een donkere kamer. Hij slaapt daarna altijd nog even heerlijk. Overdag is het geen slaperd daarom wil ik dat hij 's nacht goed zijn rust pakt.
Ik pas mn antwoord ff aan aan toen Gijs klein was.. Overdag sliep hij in de box..Maar als we hem naar boven brachten 's avonds, deden we de gordijnen ook meteen dicht.. Ik denk dat, doordat je er een ritueel van maakt, 's avonds bij t naar bed gaan, de gordijnen dicht, dat het went en uiteindelijk zal je kleintje begrijpen dat t de bedoeling is te gaan slapen... Ik kan me van onszelf niet heugen dat we Gijs op bed brachten terwijl hij nog klaar wakker was... Als hij nog geen tekenen gaf van moe zijn, bleef ie bij ons "spelen"..