ik blijf toch lekker bij mijn biologisch!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by oleander1986, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Als het even kan dan. Dacht net de laatste weken; ik koop af en toe gewoon groente bij de 'normale' supermarkt want heb het echt niet breed op het moment, maar na dit artikel denk ik dat ik dan maar toch weer liever een jurkje minder koop en wel weer al het groente en fruit biologisch ga doen. In ieder geval voor mijn kleintje dan. Want heb wel vaker echt enge dingen gelezen over wat de gevolgen kunnen zijn van resten bestrijdingsmiddelen op ons groente en fruit. :(

Bloemkool bevat minste gifstoffen - Gezondheidsnieuws | Alles over gezond leven op Telegraaf.nl/vrouw [Gezond Leven]

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    daar schrik ik ook wel van hoor! denk je je kindje het beste te geven om het zelf vers te maken en zit er gewoon een hoop gif in..

3. Doodah

Doodah Lid

Jul 27, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zo krom allemaal. Je moet gezond eten om ook zo gezond mogelijk te blijven. Maar daarnaast mag je dan ook een dikke portemonnee hebben (of een mooie moestuin), want wat is biologisch (of alles wat zowat uit de natuurwinkel komt) duur zeg!!

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik dacht dat iedereen al wel wist, dat Bio toch echt het beste is ook ivm gifstoffen.
    Maar ben zeker blij dat er middels dit artikel weer nieuwe aandcht voor is.
    Bij ons thuis ook veel BIO, vooral voor de kindjes.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier het geluk van een mooie moestuin met heel veel groentes

6. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

Aug 6, 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Helaas is de biologische groente hier niet te betalen en ook nog altijd rot.

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hier ook kosten moestuin 25 euro per jaar (en dat delen we door 2 want we delen de tuin met mijn schoonzus en zwager)

Kosten zaad (dit jaar) 14 euro

Opbrengst

Aardappelen
    Wortels in 4 verschillende kleuren (oranje, geel, wit en paars)
    Snijbiet
    Bieten
    Kylian bonen
    Tover bonen (purple Queen)
    Uien (genieten we nu nog van )
    Peterselie (ligt nu een kilo peterselie in de vriezer)

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Vrienden van mij doen mbo biodynamische landbouw en via hen krijgen wij voor 3,50 per week een groententas, ook aardappelen regel ik via hen en verder koop ik zo veel mogelijk bio. Dat vind ik nu tijdens de zwangerschap extra belangrijk en straks voor de kleine ook.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is biologisch duur of is een pond druiven voor een euro een beetje raar?
    Die dingen moeten ook nog hier komen, kan haast niet voor dat geld!
    Hier geen dikke portemonnee, maar gewoon een kwestie van goed inkopen doen.
    En dat het rot is, is gewoon niet waar; ik koop 3x per week bij 2 biologische winkels en op een markt de mooiste produkten die ook nog eens heel lang goed blijven.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

11. Ik ben helemaal om! Ik ga een bio groente-abonnement nemen. Ze brengen het nog thuis ook, dus nog handig ook. Nu neem ik af en toe wat mee uit de supermarkt.

Share This Page