Hoera! Ik geef mijn zoontje nu 1 jaar borstvoeding en ben hartstikke trots! Nooit gedacht dat ik na een jaar nog de borst zou geven, maar ik moet er noet aan denken om te stoppen. Vooraf had ik zoiets van "ik zie wel hoe het gaat" en geen termijn in gedachten dat ik het vol wilde houden. Op 1 weekje pijnlijke spruw na (zo rond de 6 maanden) is de hele borstvoeding vlekkeloos verlopen; hij hapte de eerste keer meteen goed, dronk voloende, geen stuwing, geen kloven, nooit pijn........ echt geweldig. Ik weet dat het niet bij iedereen zo makkelijk verloopt, dus ik weet dat ik daarmee geluk gehad heb. Laatst had mijn man het erover dat mijn zoontje nu wel erg groot wordt voor de borst..... Maar aan stoppen denken we nog niet! Wel stop ik nu met kolven op de dagen dat ik werk. Die dagen krijgt hij dan alleen nog 's morgens en 's avonds de borst en 's middags gewone melk. De rest van de week nog 3 keer per dag, of zoveel meer of minder als hij wil. Ik vind het geweldig hoe hij kijkt als ik mijn borst tevoorschijn haal, hij grijnst dan van oor tot oor en komt dan aangesneld om enthousiast toe te happen, een fantastisch gezicht. Hoewel ik hier niet actief mee schrijf (maar wel regelmatig lees!) wilde ik deze mijlpaal toch even met jullie delen....! groetjes, Juul
Gefeliciteerd! Veel plezier... ik ben na een jaar ook gestopt met kolven en dat is zonder problemen gegaan. Dat jullie er nog maar lang van mogen genieten
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje, en nog heel veel plezier met de borstvoeding! Het wordt nog veel leuker kan ik je vertellen
Klein beetje te laat, maar van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kleintje! En van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal! 1 jaar borstvoeding, super! Liefs, Hanneke!