Inrichting slaapkamer peuter.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pais, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Hallo lezers,

Wij verwachten in juli ons tweede kindje. Onze dochter krijgt nu een nieuwe slaapkamer, haar huidige kamer de babykamer blijft zoals die nu is. (evt paar nieuwe dingetjes)
    Maar ik vroeg me af wat is nou handig om allemaal te hebben qua meubels voor een peuter.
    Behalve dan een bed en een kast..

Ik zit te denken aan nog een aantal dingen maar mijn man vind het allemaal een beetje overbodig.

Een commode bijvoorbeeld, die dan ook als dressoir functioneert. Zolang het nodig is om te verschonen en anders om leuke accessoires op te zetten en opberg ruimte voor speelgoed/allerlei spullen.

Een tafeltje met een stoeltje, of juist een bureautje? Of een tafeltje en stoeltje beneden in de kamer en dan juist een bureautje alleen op haar kamer.
    Een stoel misschien??
    Een boekenkast, leek me ook leuk en handig.

Pfff ik weet het niet.. er is zoveel mogelijk, maar voor alles is geen ruimte.

Graag hoor ik jullie tips!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Commode heb ik zelfs als baby niet gebruikt. Zeker voor een peuter kan je toch gewoon op bed verschonen?

Tafel en stoel, en een zeteltje, hebben wij in de woonkamer staan, want een peuter zit toch nooit alleen op een kamer. Boekenkast staat wel in haar kamer. Bureau lijkt me nog niet aan de orde :) Tenzij het natuurlijk de bedoeling is om nu bijpassende meubels te kopen waar ze nog jaren mee moet doen. Dan zou ik wel een bureau kopen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het volgende kiezen:

- Bed
    - Kledingkast
    - Boekenkast
    - Speelgoedopbergkast (ik heb een ikea kast)
    - 1 gigantische knuffelknuffel!
    - Speelkleed met autootjes

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Tafel/stoeltje of bureautje vind ik voor een peuter overbodig, die zitten inderdaad toch zelden/nooit alleen op hun kamer. Commode vind ik op die leeftijd ook niet meer nodig, verschonen deed ik toen eigenlijk altijd beneden en anders op bed.

Bij mijn jongste dochter op haar kamer staan: een eenpersoonsbed, een kledingkast, twee speelgoedkasten (laag), een klepbank met knuffels en er hangen twee boekenplanken. Voor nu vind ik dat prima.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb wel een bureautje met stoel op haar kamer en ze speelt juist vaak alleen boven. Ligt eraan wat voor kind je hebt blijkbaar.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben een grote ladenkast/dressoirkast als commode, erg handig. Bewaar ik nu nog alle kleren in maar ook vakantiespullen, zwemspullen, speelgoed, extra beddengoed etc. Verder een boekenkast op de radiatorombouw gemaakt (ombouw is meteen raamzitje voor DL) en voor de rest losse wandplankjes en manden. Tafeltje niet nodig hier, stoel misschien fijn voor jezelf als je verhaaltje voorleest bijvoorbeeld?

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben voor onze bijna peuter het volgende:

- commode/ ladenkast. Gebruiken we nog als commode, is toch nog wel handig. Hij ging ook al met 1,5 jaar over
    - peuterbed
    - IKEA trofast kast, met van die laden voor zijn speelgoed
    - xxl zitzak met xxxl knuffel hond. Is zijn leeshoekje, met daarboven boekenplankjes voor zijn boeken
    - potje ;)
    - geen kledingkast want we hebben een inbouwkast

Tafeltje met stoeltje hebben we beneden staan, vind ik boven niet zo nodig.

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hier ook een damedie het heerlijk vindt om boven te knutselen. Vooral in jet weekennd als zij wakker is en wij nog even door willen. Verder hebben we een kast, bed en boekenkast op haar kamer staan.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij zijn bezig met de peuterkamer voor onze dochter. Hier komt erin te staan:

- Eenpersoonsbed (ligt nu in peuterbed, uitschuifbaar dus die verhuist met haar mee)
    - Kledingkast (verhuist ook mee vanaf de babykamer en baby krijgt een nieuwe, deze past namelijk perfect in haar meisjeskamer)
    - Speelgoedkast (trofast Ikea, past prima onder het schuine dak hier en volgens mij erg handig)
    - Boekenrekjes (leest heel graag)
    - Grote spiegel (ijdel meisje haha)
    - Kleedje om op te spelen
    - Eigen wasmand

Dat was het volgens mij wel...vandaag heb ik met haar wat dingen ter aankleding gekocht zoals schilderijtjes van prinsessen, een fotolijstje enzo.

Commode hebben wij trouwens wel lang gebruikt, maar meer omdat die er stond. Pas sinds een paar weken gebruik ik hem niet meer omdat ik haar er niet meer op kan tillen. Ik laat haar nu op ons bed klimmen en kleed haar daar aan. Ze is nu net 3. Maar ik had geen nieuwe commode meer op haar kamer gezet.

10. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Wij verwachten ook onze tweede. En zoon ligt nu in de grote jongenskamer. Maar wij wonen erg klein dus weinig opties. Bij ons een tweepersoonsbed een kastje van ikea en een.bumba tent. Nachtkastjes zijn twee appelkistjes op elkaar. Kledingkast staat ergens anders.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou geen commode doen of anders zo erg lage voor kinderen zeg maar. Zelf denk ik peuterbed, kast met lades, boekekast of boekenplanken laag bij de grond.
    Ik heb hier ook ikea kruidenrekjes die als boekenplanken dienen erg leuk!!!
    En wat ikzelf top vind in trovat kast met bakken van ikea. Maar dan niet het kast zelf maar bakken lastig uitleggen maar bijv hier heb ik bureauplank zwevend waaronder die lades in diverse maten: legos, magnetjes, klei, stickers, verf, alles heeft zijn lade- ideaal.
    Enige is dat we gelijksvloer wonen waardoor ze dingen van slaapkamer kan direct pakken om te spelen/lezen.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Waarom hebben jullie gekozen voor een tweepersoonsbed voor jullie peuter? (pure nieuwsgierigheid hoor :D)

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Is een dressoir handig in een peuterkamer?

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou dan voor een (stevig) bureau gaan waar je haar voorlopig nog op kunt verschonen en aankleden als je dat graag op hoogte doet. dan kan je het later als bureau gebruiken wanneer ze zelf meer alleen op haar kamer wil spelen/huiswerk maken.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik kan niet zien hoe oud je dochter is, maar bij ons zat er 19 maanden leeftijdsverschil tussen dus ik heb toen gekozen voor een ledikantje en commode. Nu is mevrouw sinds haar 2e zindelijk, dus de commode was aardig overbodig. We hebben nu een complete slaapkamer gekocht: bed met lade, nachtkastje, kledingkast en bureau. Het bureau staat op zolder in de doos en de rest gebruikt ze nu. Ik heb wel een tafeltje en stoeltjes staan waar we op voorlezen. Ze vindt dat altijd heel gezellig, maar goed dat is ook maar net hoe je kind is.

We hebben nu trouwens wel voor kwaliteit gekozen, want we willen eigenlijk dat deze kamer gewoon meegaat totdat ze uit huis gaat.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Dubbel

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Dochterlief was bijna 2 toen ze overging. Toen had ze haar ledikantje, speelgoedkist, grote kledingkast, boekenkastje, tafeltje met twee stoeltjes. Inmiddels zijn het ledikant en de speelgoedkist door naar broertje en heeft zij een eenpersoons bed met lades voor haar speelgoed (kan ook tweepersoons worden, we hebben geen logeerkamer). O en een keukentje 😊
    Chillen kan op haar bed, er is niet echt plaats meer voor een aparte fauteuil

Hier speelt ze heel veel op haar kamer, deze grenst direct aan de woonkamer. Ook al haar speelgoed ligt op jaar kamer.

18. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Onze dochter is net 6 en heeft aan 'meubilair':
    - Bed
    - Kledingkast
    - Vakkenkast (Kallax van Ikea) op z'n kant, wordt ook als dressoir gebruikt
    - Speelgoedkist
    - Poef
    - Kaptafel met grote spiegel (van marktplaats, pimpelpaars geverfd)
    - Kindertafel met 2 stoeltjes, daar speelt ze met haar lego en barbiepoppen

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier hebben we zo'n vakkenkast van de ikea met mandjes Waar het aankleedkussen op ligt.. Ik vind het totaal niet handig en ook een beetje vies als ik mijn dochters poepluier of plasluier op haar bed moet verschonen en ik vind net ook niet handig dat ik dat telkens op de babykamer zou moeten doen... Verder staat er een kledingkast, een eenpersoonsbed met hemel en er staat een poppenbedje.. Ze heeft een hele grote muurschildering op haar kamer wat ook verder aankleedt.. Verder zie ik tzt nog wel waar ik het meubilair mee aanvul..

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Toen dochterlief nog niet zindelijk was, legde ik het aankleedkussen op de grond voor een luierwissel. Vond ik voor zo'n inmiddels forse dame makkelijker dan een commode.

Deel Deze Pagina