M'n dochter is nu ruim 3.5 en zo'n 1.06 lang ofzo, bij 17kg. Ze zit in zo'n maxi-plus stoeltje, met de voetenbakje op de laagste stand. Maar dat is nu niet comfortabel meer, want dr benen zijn te lang, waardoor ze met dr knieën tegen mijn kont aan zit Voor beiden zit dat niet fijn. Fietsenmaker was verbaasd, want ze is volgens hem 'nog lang niet toe aan vervolgzitje (ivm gewicht), maar hij wist ook geen oplossing. Zo extreem lang is ze nou ook weer niet, dus er zijn vast meer mensen met dit probleem. Wat is eigenlijk het volgende stoeltje? Junior ofzo? Vanaf hoe oud/zwaar/lang is dat?
Je hebt van Bobike een soort zitje (onderkantje en rugleuning) en dan kun je apart stepjes aan je fiets maken denk ik. Is dat een oplossing, of kan ze dit nog niet? Hier zitten alleen geen riempjes meer aan...
Zou dat niet al wat zijn dan? Voeten in de kreukels is ook niet gezond! Misschien zou je kunnen kijken of je daar een riempje aan kunt maken, om het wat steviger te krijgen...
Ik zal binnenkort ff met 'r langs grotere fietswinkel gaan, deze winkel had geen stoeltjes op voorraad. Tja, als ik zie 5jr..ze is nog niet eens 4..ben ik altijd wat terughoudend in, maar ik zal s gaan kijken.
Wat raar dat jouw dochter niet meer past,mijn zoon is 15 cm langer(1m21) en zit gewoon in de bobike maxi plus,en die heeft erg lange benen. Wat wij gedaan hebben is de voetbakjes eraf en gewone stepjes op maat op de fiets gezet. Als mijn kind past,moet de jouwe zeker passen. Gewoon de bakjes eraf halen(voeten) en gewone stepjes erop zetten,die kan je op maat steeds veranderen. Mijn zoontje is 3 jaar en 10 maanden en ook nog te jong voor de bobike junior. Dus hebben wij het zo opgelost,zodat hij ondanks zijn erg lange lengte nog even in de stoeltje kan. Suc6.
Euhm, het feit dat je de bakjes eraf gehaald hebt enzo, wil toch zeggen dat jouw kind óók niet meer paste? Of zie ik t nou verkeerd? Waar maak je die steuntjes aan vast dan? Nu zitten de bakjes vast aan de stang van de Bobike, maar zit op onderste gaatje. Dus snap niet hoe je dat moet oplossen. Heb je foto toevallig? (ik hoopte stiekem al beetje op reactie van jou, omdat ik weet dat jouw zoon erg lang is )
Ik zag net op de site van bobike dat er verlengstukjes zijn waardoor je de buis waar de voetenbakjes op zitten verlengt en de voetenbakjes nog lager kan zetten. Misschien heb je daar wat aan.