Ons prinsje geboren!

Discussion in 'Geboren' started by Tulp21, Jul 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dinsdagavond ging mijn vriend om 21.00 uur mijn ouders ophalen op vliegveld die terug kwamen van vakantie.
    Ik was bij mijn ouders thuis aan wachtten gezellig met mijn zusje toen om 21.00 uur de weeën bij mij begonnen.
    Die duurden tot 23.00 uur ong. en toen waren ze weer opgehouden.
    Wij naar huis begon om 0.45 uur de weeën weer die om de 2 minuten kwamen! ik kon er echt niet van slapen. Na 2 uur constant weeën te hebben om de 2 min. mijn vriend wakker gemaakt en de VK gebeld.
    Alleen omdat ze geen pijn deden dacht de VK (stagaire) eerst dat het gewoon voorweeën waren maar toch is ze voor zekerheid langsgekomen na gesprek met de VK.
    Ze was er om half 4 en ze concludeerde dat ik maar 1 cm ontsluiting had en de baarmoederhals was 3/4 verstreken. Ze zei dat het kon ophouden of toch doorzetten en wel een paar dagen kon duren.
    Ik moest als de pijn erger werd weer bellen. Heb toen hele ochtend maar tv gekeken kon echt niet slapen omdat ze nog steeds om de 2 min. kwamen. Om half 9 belde ze (stagair) om na te vragen hoe het ging omdat dienst wisselde en ook omdat ik eiglk om 09.45 op controle moest. Ik was gewoon doodop omdat ik geen pauzes had ertussen (ze deden wel niet echt pijn) Om 10.00 uur de VK gebeld omdat ik het niet vertrouwde en doodmoe was. De VK kwam en zei dat ik 2 cm ontsluiting heb maar ze had dat kleine beetje baarmoederhals wat er nog was weggestript en mij dit niet verteld. Ook had ze gevoeld dat het waarschijnlijk erg snel zou gaan maar dit mij niet verteld. Ze zei dat als de weeën krachtiger werden of vliezen braken ik haar weer moest bellen anders kwam ze rond 13.00 uur nog eens terug. De weeën werden idd iets heftiger (nog steeds niet pijnlijk) en kwamen nu wel om de 4 min. (heerlijk die pauzes ertussen :D )
    Om 12.30 mijn vriend de vk gebeld omdat ze wel heftiger waren geworden en vk zei dat ik door kon gaan naar ziekenhuis waar zij ook naar toe ging. Om 13.00 uur ongeveer ging ze weer kijken bleek dat ik al 6 cm ontsluiting had! dacht echt wow hoe kan dat! en zo snel. :confused:
    De weeën bleven nog steeds om de 4 min. komen en ze bleven even pijnlijk als bij 2 cm ontsluiting. Om 14.00 uur ging ze nog eens kijken bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben en nog geen 10 min. later volledige ontsluiting. Toen braken ze mijn vliezen en was het wachtten op het persen. En om 15.37 is onze :baby: Joshuah geboren! :D
    Ik heb echt bijna geen pijn gehad (alleen toen hoofdje stond was het echt even heftig :pale: ) en heb de hele tijd tijdens de ontsluiting en persen gewoon liggen te vertellen en lachen haha de VK zei al dat dit niet vaak voorkwam omdat de meeste al bij 6 cm totaal van de wereld af zijn.
    Alles was erg snel gegaan en heb er alleen 3 kleine hechtingen aan over gehouden (was klein beetje ingescheurd) verder was alles goed en had de kleine ondanks navelstreng om zich heen gewikkeld 3 x apgar van 9.
    Al met al wens ik de volgende bevalling nog eens zo mee te mogen maken :D

Onze mooie lieverd! :D

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Gefeliciteerd met jullie prins.
    Geniet van je zoon en je kraamtijd.

Groetjes
    Elvira

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje :D
    geniet van je kraamtijd en je gezinnetje ;)

4. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    van harte!

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gefeliciteerd met jullie prachtige jochie, wat n moppie! Geniet er maar lekker van.

6. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Veel geluk en gefeliciteerd...

Share This Page