Gaskookplaat, gesmolten knoppen. Garantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben in maart een keuken geleverd gekregen met een RVS gaskookplaat. Nu heeft iemand daar gisteren een te grote pan opgezet, waardoor twee knoppen een beetje gesmolten zijn. Ze zijn ook bruin geworden, door de hitte. Sowieso vind ik het belachelijk dat er kunststof knoppen worden gebruikt voor gaskookplaten, maar dat is nog niet eens het grootste probleem dat ik heb.

    De keukenleverancier verwijst ons naar de fabrikant en de fabrikant verwijst ons (terecht) naar de verkoper. Ik weet dat het de keukenboer is, die verantwoordelijk is voor de garantie, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Ze zeggen dat alle onderdelen van plastic, glas en rubber niet onder de garantie vallen. Klopt dat wel?

    Wat mijn man nu geregeld heeft, is dat de fabrikant de verzendkosten betaalt en ons nieuwe knoppen stuurt. A € 10,- per stuk. Maar daar ben ik het dus niet mee eens, want ik vind dat de keukenleverancier dat moet betalen!

    Wie heeft er goede tips voor me?
     
  2. danip

    danip Niet meer actief

    Volgens mij is het fabrieksgarantie. Dus ik denk dat hoe het nu gaat de juiste manier is. De fabriek heeft dan toch een fabricagefout/slecht materiaal geleverd? Waarom wil je het bij de keukenzaak verhalen dan?
     
  3. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Als je een Philips tv koopt bij de Mediamarkt, en hij gaat kapot, moet je toch echt bij de Mediamarkt zijn en niet bij Philips.
    Dus dat snap ik wel. Maar als er staat dat onderdelen van plastic niet onder de garantie vallen vrees ik dat je toch moet betalen.
    Snap niet zo goed dat de verkoper zo moeilijk doet, jullie hebben een flinke uitgave bij hen gedaan en dan kunnen die paar knoppen er toch nog wel vanaf lijkt me...
    De knopjes van de commode van onze babykamer gingen elke keer kapot, toen heeft de verkoper ons een hele zak met knopjes opgestuurd, gratis.
     
  4. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    volgens mij is het geen garantie want jij of iemand anders heeft zelf een probleem veroorzaakt wat er bij "goed" gebruik niet geweest was, ik vind het dus erg netjes dat je nieuwe knoppen kunt bestellen.

    De knoppen zijn altijd van plastic want rvs en aanverwanten worden warm ook niet zo prettig hout kan vlam vatten dus dan blijven er weinig optie's over ;)

    Ben het wel met de bovenstaande reactie eens dat het service zou mogen zijn van de verkoper.
     
  5. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    dat klopt niet.
    onze laptop was kapot en we moesten toch echt bij toshiba zijn
     

Deel Deze Pagina