Wij hebben in maart een keuken geleverd gekregen met een RVS gaskookplaat. Nu heeft iemand daar gisteren een te grote pan opgezet, waardoor twee knoppen een beetje gesmolten zijn. Ze zijn ook bruin geworden, door de hitte. Sowieso vind ik het belachelijk dat er kunststof knoppen worden gebruikt voor gaskookplaten, maar dat is nog niet eens het grootste probleem dat ik heb. De keukenleverancier verwijst ons naar de fabrikant en de fabrikant verwijst ons (terecht) naar de verkoper. Ik weet dat het de keukenboer is, die verantwoordelijk is voor de garantie, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Ze zeggen dat alle onderdelen van plastic, glas en rubber niet onder de garantie vallen. Klopt dat wel? Wat mijn man nu geregeld heeft, is dat de fabrikant de verzendkosten betaalt en ons nieuwe knoppen stuurt. A 10,- per stuk. Maar daar ben ik het dus niet mee eens, want ik vind dat de keukenleverancier dat moet betalen! Wie heeft er goede tips voor me?
Volgens mij is het fabrieksgarantie. Dus ik denk dat hoe het nu gaat de juiste manier is. De fabriek heeft dan toch een fabricagefout/slecht materiaal geleverd? Waarom wil je het bij de keukenzaak verhalen dan?
Als je een Philips tv koopt bij de Mediamarkt, en hij gaat kapot, moet je toch echt bij de Mediamarkt zijn en niet bij Philips. Dus dat snap ik wel. Maar als er staat dat onderdelen van plastic niet onder de garantie vallen vrees ik dat je toch moet betalen. Snap niet zo goed dat de verkoper zo moeilijk doet, jullie hebben een flinke uitgave bij hen gedaan en dan kunnen die paar knoppen er toch nog wel vanaf lijkt me... De knopjes van de commode van onze babykamer gingen elke keer kapot, toen heeft de verkoper ons een hele zak met knopjes opgestuurd, gratis.
volgens mij is het geen garantie want jij of iemand anders heeft zelf een probleem veroorzaakt wat er bij "goed" gebruik niet geweest was, ik vind het dus erg netjes dat je nieuwe knoppen kunt bestellen. De knoppen zijn altijd van plastic want rvs en aanverwanten worden warm ook niet zo prettig hout kan vlam vatten dus dan blijven er weinig optie's over Ben het wel met de bovenstaande reactie eens dat het service zou mogen zijn van de verkoper.