Hoera, hij rolt om!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Ons Kleintje, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik wilde even de vreugde met jullie delen dat onze kleine vandaag voor het eerst heeft omgerold! Het heeft veel inspanning (ook wel ontspanning;)) gekost om dit voorelkaar te krijgen omdat hij zo erg overstrekte. we hebben elke 2 weken een kinderfysio over de vloer om ons hierin te ondersteunen.
    Hoe oud waren jullie kleintjes (gecorrigeerd en niet gecorrigeerd) toen ze dit deden?
    die van mij is nu 8 maanden en 1 week en gecorrigeerd 5 en een halve maand.
    Groetjes

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    gefeliciteerd meid, weer een mijl paal!!!!!!!!!!

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wat een mijlpaal! Super!

Hier rolde hij om toen hij ongecorrigeerd ruim 8 maanden was en gecorrigeerd, ruim 5 maanden.

4. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Super, kan me voorstellen dat je trots bent.
    Onze dochter rolt nog niet, ze is nu 7 maanden en een week oud.
    Gecorrigeerd 5 maanden en 3 weken

5. Ons Kleintje

krijgen jullie ook fysiotherapie?
    groetjes

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wat bedoel je met omrollen? Van rug naar buik of van buik naar rug?

Van rug naar buik kon hij met 6 maanden, best vlot dus...
    Van buik naar rug doet hij nu 1,5 week ivm slappe spierspanning en een drain.

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Heeee wat goed, gefeliciteerd hoor.
    Onze dame kan nu wel haar hoofd omhoog houden en steunen op onderarmen en armen. Ze kijkt helemaal rond, echt geweldig. Het rollen wil ze alleen echt nog niet doen. Soms vind ik het best lastig. Sommige moeders willen altijd zo vergelijken, maar ze vergeten wel eens dat je er wel eigenlijk 6 weekjes af moet trekken bij haar. Ik vind het allemaal helemaal niet erg. Ben helemaal niet zo gericht op wanneer een kind wat moet kunnen. Ik zie haar groeien en ze gaat op haar eigen tempootje vooruit en ik ben super trots op haar!

8. Ons Kleintje

ja dat is een goeie, ik bedoelde van rug naar buik. andersom kan ie het nog niet. Dat is best wel vlot dus bij die van jullie!:)

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met 4 maanden min een week van rug naar buik en een paar weken later ook terug.
    Hij is ook wel een heel grote en sterke beer hoor.

Hij heeft zich de eerste maanden ook zo overstrekt en rolt dus ook alleen over 1 kant. Nu moeten we van de fysio ook de andere kant stimuleren.

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hihi:D....Zoey rolt sinds een paar daagjes op haar zij.
    Super schattig gezicht hoor!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Emma rolt nu opeens van buik naar rug. Maar andersom kan ze nog lang niet hoor!
    Emma is nu bijna 4 maanden, gecorrigeerd 2 en een halve maand (wow klinkt wel erg snel zo)...

12. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah was wel snel met rollen. Rolde van buik naar rug met 5 maanden en gecorrigeerd met 2,5 maand en ong 2 weken later ook van rug nara buik

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tot wanneer moet je dat corrigeren dan, vraag ik me altijd af. Jouw zoontje is dus 11 weken te vroeg geboren? Is hij al op gewicht van een baby van zijn leftijd? Mijn ventje ruim (was 3 weken te vroeg), dus dan denk ik dat je dat niet meer hoeft te corrigeren?
    Grappig trouwens dat hij eerst van buik naar rug rolde.

14. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ja mijn zoontje deed de omgekeerde volgorde ;)
    Met 3 weken te vroeg bedoel je dat je met 37 weken bevallen bent? Ik denk dat je dan niet hoeft te corrigeren omdat je dan niet over prematuriteit spreekt (tussen 37 weken "mag"je immers bevallen). Je mag geloof ik corrigeren tot 1,5 jaar a 2 jaar. Mijn zoontje zit nu wel binnen de curves, maar zal denk ik wel altijd onder het gemiddelde blijven al heeft dat niets met zijn vroeggeboorte te maken. Ik ben klein en slank en mijn man ook.

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Onze kleine is vijf weken te vroeg geboren en ze vertelden ons in het ziekenhuis rekening te houden met een langzame(re) ontwikkeling, wat ik hier ook een beetje bevestigd zie. Groot was onze verbazing toen ze van de week van buik naar rug draaide op de bank - drie keer achter elkaar! Ze lijkt het nu weer kwijt, maar tilt haar kontje nog steeds op. En ze is nu 7 weken oud?? Hoe bedoel je langzame ontwikkeling :D?

16. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    Mijn zoontje draait sinds vorige week op zijn buik
    hij is nu 15 weken(dus toen hij 14 weken was)
    maar zijn ene armpje, die moet hij nog leren te verleggen wantligt dan dubbel gevouwen onder zijn buikje

we hebben ons zo'n snoozzz aangkocht (omdatie anders snachts ook op zijn buik draait en aangezien hij nog niet kan terugdraaien...)

xxx

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Vanaf 5 maanden rolde ze van haar buik naar haar ruggetje. We wachten nog op het rollen van de rug naar de buik. Gecorrigeerd was ze toen 3 en een halve maand. Maar ik kijk daar niet echt naar. Ze is gewoon zo oud als ze is en ze ontwikkelt ook redelijk naar die leeftijd. Vind het prima zo. Maar me niet druk. Zie een gezonde, vrolijke meid die op haar tempoo vooruit gaat:)!

Deel Deze Pagina