tips voor wat papa straks moet doen?

Discussion in 'De bevalling' started by marrie, Dec 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marrie

marrie Actief lid

Oct 10, 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    He hoi,

zit net ff de pagina's af te kijken, maar zie nergens wat staan over wat de toekomstige papa's kunnen doen. Ik ben namelijk een lijstje aan het maken voor mijn kerel, zodat ie niks kan vergeten. Ik ga bevallen in het ziekenhuis en terwijl ik daar dan nog ben, kan hij mooi andere dingen regelen.

Heb tot nu toe dit op mijn lijstje staan:
    - aangifte doen (trouwboekje, id-kaart en papieren ZH mee)
    - kaarten bestellen bij drukkerij
    - zorgverzekeraar bellen
    - huis evt versieren
    - goede kleur muisjes kopen :D (weet nl nog niet wat het wordt...)
    - beschuiten naar het werk brengen (dag 2 of 3)
    - buren en werk op de hoogte brengen
    - en natuurlijk samen iedereen bellen als de kleine er is.

Ben ik nog wat vergeten? Moet er nog meer mee naar het gemeentehuis en heb je genoeg aan deze 3 dingen? Natuurlijk kunnen sommige dingen ook later nog, maar vind het altijd wel prettig als ik het op papier heb staan en dat ik zeker weet dat het zo geregeld wordt.

Heeft er nog iemand tips die ik bij dit lijstje kan toevoegen?

alvast bedankt!

2. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    De drukker bellen ivm de geboortekaartejs en daarna de geboortekaartjes in de enveloppen doen (die jij van te voren al geschreven hebt) en op de post doen :D

3. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    oh dat stond er al zie ik nu :oops:

4. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Vooral ook: GENIETEN VAN DE EERSTE UREN/DAGEN MET Z'N DRIEEEN.

Pim

5. marrie

marrie Actief lid

Oct 10, 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    dat genieten komt vanzelf wel... hahaha :D
    verder geen tips?

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    De papa´s zijn hardstikke druk hoor, als jij in je kraambed ligt.
    Die van mij rende echt van hort naar her, er moesten plotseling kleertjes bij komen omdat we alleen te grote kleertjes hadden, hij heeft boodschappen gedaan, en werd ook nog regelmatig door de kraamverzorgster op pad gestuurd.

en zoals muisjes had ik al gekocht, gewoon een pak blauwe en roze.
    De blauwe heb ik vorige week aan iemand gegeven die een jongetje had gekregen, kreeg van haar weer de roze....hahahah

Veel succes met de bevalling!

7. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik denk dat je zo het belangrijkste heb. mijn vriend was helemaal gestrest door mijn lijstje oke het liep anders heb 6 dagen in het ziekhuis gezeten dus moest hij ook nog eens telkens op en neer rijden vanwege de honden en begon zijn werk te zeiken waarom hij nog niet aan het werk was. echt toen kon ik ze wel aan de hoogste boom ophangen. geen leuke tijd voor hem was het en ik maar lekker in bed liggen daar :)

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja druk zijn ze, die van mij ook.
    Zalfjes halen bij de apotheek, borstkolf kopen.enz enz.
    Als 3x per dag een half uur en en een half uur terug rijden nh zh, en dat 5 dagen achter elkaar.
    We hebben een hondje, en hij ging de versre foto's mailen naar familie en kennissen.
    Hij was gewoon na 3 dagen nog mensen aan het bellen,
    we moesten er ook (te) veel bellen, dat gaat de volgende keer wel anders... ouders, broers en zussen, de rest wacht het kaartje maar af, of hoort het maar via via.

9. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Weet je wat zo leuk was........ van te voren had ik tig lijstjes voor mijn man, over de geboortekaartjes, bedankjes, de taart enz enz. Alles moest perfect zijn tot in detail......... totdat Ilias geboren was........... toen interesseerde het me allemaal geen ruk meer en kon ik alleen maar samen met mijn man van Ilias genieten :D :D :D

Share This Page