Hoi hoi! Wat leuk dat jullie hier een blik op dit topic willlen werpen! Vorig jaar ben ik officieel mijn eigen onderneming gestart; - verzorgen van kinderfeestjes - verzorgen van huifkartochtjes - met knuffeldieren op locatie komen. ( denk hierbij vooral aan dementerenden, ouderen, basisscholen en bruiloften etc) “Helaas” heb ik nog niet veel kunnen doen wegen verhuizing en een zwangerschap die al eerder kwam dan gedacht haha , sta momenteel op knappen! Om mij even weer wat positiviteit te geven dacht ik, laat ik eens bij jullie vrouwen polsen!!! Wij gaan komend najaar de boel wat veranderen etc en ik ben heeeeel nieuwsgierig of jullie misschien wat input voor mij hebben... Wat ik nu al op de planning heb staan; Een heel knus knuffelhuisje waar kids lekker tussen t kleinvee kunnen zitten en knuffelen. Kinderfeestjes met en/of zonder huifkartocht. (Ideeen voor feestjes hoor ik graag, vooral als het met het buitenleven te maken heeft!) Rit met paard en wagen Kleine wagen of huifkar Met en/of zonder picknick etc Met “knuffel” dieren naar locatie! Voor hulpbehoevende is dit trouwens op vrijwillige basis!! Verder ben ik op zoek naar nog veel meer leuke ideeen als workshops etc! Gewoon kleinschalig, het gaat me vooral om het plezier en de ontspanning. En de kinderen weer een stuk buitenleven/natuur mee kunnen geven! Wie heeft zin om hier over te sparren? Alvast super bedankt!
Extra; In toekomst zou ik ook heel graag juist voor de minderbedeelden etc wat willen gaan betekenen qua activiteiten... Juist omdat die ook wel wat plezier kunnen en willen beleven!
Hi! Wat leuk dat je je eigen onderneming gestart bent! Wat ik mij wel meteen afvraag: voor dit soort kinderfeestjes kun je toch naar de kinderboerderij? Of hoe moet ik het voor me zien? Kom je met dieren bij de mensen thuis? Puur praktisch hoe gaat dat dan? Diertjes hebben ruimte nodig toch? Ik kan me er nog niet zo veel bij voorstellen hoe je het gaat organiseren. Misschien kun je wat meer uitleg geven.
Leuk! Ik zou een klein speelgedeelte maken, een grote trampoline is altijd goed! Schommels ook! Heb je ook een binnenruimte waar eventueel binnenactiviteiten kunnen plaats vinden bij slecht weer? Zoals bloemstukjes maken, cakejes versieren etc.
Het idee van kinderfeestjes organiseren klinkt heel leuk! Je wil dan van begin tot eind verzorgen? Activiteit, taart, eten? Zijn de feestjes dan bij jullie thuis? Jullie hebben knuffeldieren en kleinvee? Wat bedoel je precies met: "Voor hulpbehoevende is dit trouwens op vrijwillige basis!!" ?
Ik zal het een en ander toelichten... Kinderfeestjes zijn idd all inclusive. Dus bv. binnenkomst met ranja en wat lekkers, pony poetsen/versieren, ritje huifkar waarbij jarigen stukje mogen sturen, bij terugkomst of broodje bakken op kampvuurtje of poffertjes, met wat te drinken, knutselactiviteitje. In principe is grootste gedeelte dus echt buiten! En bij slechter weer word er in de huifkar gegeten/gedronken en geknutseld! dus heel provisorische eigenlijk dus, en niet luxe. Kleindier op locatie houdt in; Ik neem ze mee naar bijv het verzorgingstehuis. Afgelopen jaar had ik bijv 3 kipjes mee die dan los mogen lopen in de woning, en die zelf evt contact opzoeken door op schoot te springen. Konijntje staat midden op tafel in een veilige bak met van alles lekkers. Een evt gegadigden mag het konijntje lekker op zn schoot nemen met bijv een worteltje erbij. In de toekomst zou ik graag nog iets van een mini pony, schaap,geit mee willen nemen, die ook gewoon van jongs af aan gewend is los bij me te scharrelen. Geen druk dus! Voor bruiloften en informatieve uurtjes op scholen bijv word hiervoor een vergoeding gevraagd voor onkosten etc. Maar voor mensen met hulpvraag dus de ouderen , mensen met een beperking, dementerenden etc wil ik het wat toegankelijker maken door het op vrijwillige basis aan te bieden. Juist Omdat zorginstellingen vaak “geen” geld hebben voor zulke activiteiten... en ik persoonlijk zie dat de mensen er echt van opleven! En ze een brede grijns op t gezicht weer krijgen... Ik wil dus geen speelparadijs worden/creëren met speeltuintje etc. En heel veel meer ruimte is er daar ook niet voor. Voor workshops ben ik wel aan t kijken of er mogelijkheden zijn, Maar kan ook heel goed dat we de huifkar zo aanpassen dat we daar ook gezellig en warm/droog en comfortabel kunnen zitten. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb uitgelegd....
Klinkt goed! Ik zou denk ik niet teveel in 1 keer doen maar focussen op 1 doelgroep en activiteit en vanuit daar uitbreiden. Heb je al een ruimte?
Klinkt leuk! Even wat praktische en financiële vragen: - Waar gaan de feestjes plaatsvinden? Bij jullie? Bij de jarige thuis of elders? - Hebben jullie een grote auto/aanhanger om het knuffelhuisje, eten/drinken/taart, knutselspullen, voer en verzorgingsgebeuren van de dieren te verplaatsen? - Zijn de knuffeldieren/kleinvee/pony van jullie? - Is de huifkar van jullie? - Heb je de mogelijkheid om dieren te verplaatsen? Denk aan speciale trailer voor de pony enz. - Weet je al wat een feestje moet gaat kosten om alle kosten eruit te halen? Je wil ook gratis feestjes organiseren, dat kost geld, wie/wat gaat dat betalen?
Wat ik[/QUOTE] Hahaha! WoW, haha mag gaan dromen dat het ooit zover komt! En dan trouwens ook maar met 1 of 2 haha anders word het alweer snel te groots! En onpersoonlijk denk ik.... hihi en dat is nou net wat ik wil
Workshop ideeën; Pompoen bloemstukje (pompoen uithollen, oase er in en steken maar) Je eigen vogelvoerbol/krans maken Vogelhuisje timmeren
Donaties, vrijwillige bijdragen, zag laatst een artikel over “een verlate koffie betalen” Dit houdt in... Dat je als individueel bij wijze van een kopje koffie vooraf betaald voor een persoon die later komt en niet zo breed heeft. Dit is nog niet echt bekend in Nederland maar vind het wel een super mooi initiatief! Daarnaast zal ik zelf vrijwillig tijd hier in steken... waarom? Wie goed doet goed ontmoet! Ik vind juist dat in deze wereld wel wat meer voor een ander gedaan en gezorgd mag worden...
Vorig jaar al heel kleins begonnen, wat je ook terug kunt vinden op fb... wie een kijkje wilt nemen uit gewoon interesse/nieuwsgierigheid kan ik pagina wel doorsturen ...
Klinkt super! Dat alles bij jullie al aanwezig is scheelt zoveel geld! Alvast veel plezier en succes!!
Ja haha, eigenlijk is t spontaan beetje begonnen. Heb zelf de pony’s en dieren en wagens door eigen hobby’s. En altijd gewerkt met kinderen/mensen met beperking en ouderen... helaas tijdens eerst zwangerschapsverlof uit Mn job gewerkt na 8 jaar En nu ik thuis bij de kids ben toch graag kleinschalig beetje brood verdienen, en beestjes onderhouden... en daarnaast vooral de medemens plezieren! Dankjewel!!
Dat zijn inderdaad leuke ideeën, of pompoenen maken voor Halloween. En pompoenen kan je heel goed zelf zaaien en oogsten als je een stukje land over hebt. Familie van mij heeft een concept zoals jij hebt, dat loopt als een trein. Facebook helpt hier ook bij, ook al houden ze daar totaal niet van. Zij hebben een speelveldje dat met kinderfeestjes volop wordt gebruikt, dus wellicht nog iets om te overwegen, het is ook alleen een trampoline en een natuurlijke glijbaan. Geen hele speeltuin.
Het belangrijkste van een onderneming is hoe je aan je klanten gaat komen. Mond tot mond reclame is het beste. Verder kun je denken aan Facebook advertising, deel-en-win een kinderfeestje, flyeren, je aansluiten bij andere ondernemers, etc etc Natuurlijk een mooie website met duidelijke uitleg en foto’s.
Super leuk! Nu snap ik het wat beter! Wij wonen vlakbij een kinderboerderij waar ze ook heel veel kinderfeestjes organiseren. De activiteiten die gegeven worden zijn o.a. Gipsen diertjes beschilderen, vogelhuisje timmeren / schilderen, voederballen maken, levensgroot ganzenbord spelen, ingredienten verzamelen voor pannenkoek dmv speurtocht en daarna de pannenkoeken bakken en opeten, koksmuts versieren, paardenquiz, paarden verzorgen / dieren verzorgen en knuffelen. Je zou ook kunnen kijken naar activiteiten die bij het seizoen passen. Kaarsen versieren met bijenwas vond ik vroeger ook altijd leuk om te doen trouwens.
Waar in Nederland zit je? Als N. oud genoeg is voor een kinderfeestje zou ik dit zeker helemaal geweldig vinden!