Ow ow laatst (2weken geleden) zei mijn man toen hij wat liet vallen sh*t. En ja hoor ons peuter hoorde dat en sindsdien zegt mijn schattige meisje als ze iets laat vallen jawel....sh*t! Hoe moet ik hier mee omgaan??? Ik heb al gezegd dat ik niet wil dat ze dat zegt maar dat lijkt averechts te werken.....negeren??
hier werkte het wel om te corrigeren voor een ander woord... overigens zei ze hier 'o jit' hihi. En wij maakte er van 'o jee' . Dat werd vrij snel weer overgenomen. Vooral als je het zelf een paar keer doet.
Mijn dochter heeft dat ook even gedaan toen ze 2 was. Ik heb een paar keer heel duidelijk (met een vingertje) gezegd dat ze dat níet mag zeggen. Dat dat heeele stoute woorden zijn. Al snel begon ze mij te corrigeren.. Mama, dat mag je níet zeggen! Oeps. Maar sindsdien zegt ze t echt nooit meer. Op school hoort ze ook wel eens scheldwoorden. Als ik er dan naar vraag wat dat dan voor woorden zijn, dan durft ze ze bijna niet te noemen, alleen zachtjes
Negeren idd. hier paar weken terug een jongetje te spelen wat begon te zingen: bob de bouwer onderbroekenvouwer..nou redelijk onschuldig, maar ik heb liever ook niet dat mijn zoon dit de hele dag door zingt. Of mijn moeder die het nogal grappig vond om van K3, mama se mamma sa mamma kakke boem ba te zingen. Dus mijn zoon vond dat ook leuk. Paar keer gezegd dat ik het niet wil horen en daarna vooral genegeerd en heb het nu al een tijd niet gehoord. En even duidelijk aan mijn moeder uitgelegd dat ze dit niet meer moet doen.
Helemaal negeren en zelf niet meer zeggen. Tenminste dat doe ik altijd, vaak met een paar dagen over. Hier was het laatst k*t
Fijn om te lezen dat er herkenning is! Oke ik ga het vanaf nu negeren!!! Laatst zei ze t midden in de supermarkt....mijn hemel je had de mensen eromheen moeten zien kijken....ik kreeg geen vriendelijke blikken.
Dit topic doet mij denken aan mijn neefje toen hij een jaar of 4 was. We waren op de camping om mijn zusjes verjaardag te vieren, toen mijn neefje k*t zei. Zegt mijn (ex)tante "foei S. dat mag je niet zeggen!" Nou, zegt neefje, dat zeg ik toch sh*t! Hier overigens ook wel eens een scheldwoord. Helemaal tegen hou je het niet. Leren ze het niet thuis, dan leren ze het wel op school/kdv/peuterspeelzaal/spelen met andere kinderen/speeltuin.