bijna 1 jaar.Hoe melk afbouwen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bandietje81, May 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

Feb 16, 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje word over 2 weken 1 jaar. Ze krijgt nu nog 3 keer per dag ongeveer 180 cc melk. Tussen de middag krijgt ze nu gewone melk uit de rietjes beker. Dit gaat erg goed. De andere 2 keer krijgt ze nog opvolgmelk uit de fles. Als ze 1 is moet ze van CB naar ongeveer 300 cc melk per dag. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en afbouwen?
    Ze eet nog niet altijd goed brood. Warm eten meestal wel aardig. Hebben jullie tips?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ons zoontje drinkt 150 bij ontbijt en lunch en krijgt nog in de avond rond de 90 melk. Alleen nog gewone melk maar nog wel meer dan de 300 waar hij ook naartoe moet. Ik ben gewoon langzaam minder gaan geven.

3. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

Jul 2, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts vond het niet nodig om die 300 ml als max aan te houden, weet ook niet zo goed wat de reden ervan is, heeft het cb dat verteld?
    M'n zoon drinkt regelmatig meer dan dat per dag en het gaat prima met hem.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Proberen om ander drinken aan te bieden? Dus bijv 1 of 2 flessen te vervangen door thee, sap oid

5. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Hoezo moet je die melk afbouwen dan?

Mijn dochter is 17 maanden en krijgt smorgens 180 cc pap van gewone melk, tdm 180 cc melk uit rietjesbeker en voor het slapen gaan nog 180 cc melk uit rietjesbeker. daarnaast nog een toetje van zo'n 100/150 cc zuivel.

Ze doet het er prima op.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik snap wel dat het CB de richtlijn van 300 cc per dag aan houd, maar doe gewoon wat jij prettig vind.

Mijn zoon kreeg op die leeftijd ook in de ochtend een papfles, en voor het slapen gaan ook nog. Misschien kan je het tussen de middag vervangen voor thee/water/diksap.

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Sorry dat ik het zeg maar wat een raar advies van het buro. Elk buro zegt wat anders en volgens mij verschillen de adviezen per jaar ook ... Pfff lastig hoor
    Als je smorgens een bekertje melk telt ( 100 cc )
    Tussen de middag 100 cc en een pap fles 180 ..
    Zit je al bijna aan de 400 ..
    Toen onze zoon 2 was wilde hij geen avond fles meer ...

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik zou 's ochtends geen fles meer geven. Gewoon brood en melk uit een bekertje.
    De fles na het warme eten steeds verder verkleinen en als je denkt dat ze eraan toe is (ze eet goed warm + yoghurt) kun je hem weglaten. Als je wilt. Onze oudste is 2,5 en krijgt voor het slapen gaan nog een flesje van 100ml melk, lekker bij mama op schoot :)

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan de melk ook makkelijk wat minderen door er thee met melk van te maken. Dan kun je al snel naar bv 100 of 80 cc melk

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik moest even denken, alweer twee jaar terug hier, maar rond 1 jaar zijn we gestopt met de flesjes. 'S ochtends en 's middags werd dat vervangen door een bekertje halfvolle melk of karnemelk.

Rond die leeftijd ging hij ook steeds beter met de pot mee eten en toen dronk hij van de avondfles steeds minder. Ik heb er toen zelf ook elke keer wat afgehaald tot ik hem ipv t flesje eens een slokje water uit een beker gaf. Dit vond hij ook wel best. En nu krijgt hij nog steeds elke avond een slokje water.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Ik zou juist de avondfles afbouwen/vervangen door een toetje. 's Ochtends en tussen de middag melk bij het brood vind ik juist heel logisch.

Maar goed, hier een kind van ruim 1 die gewoon nog drie flessen of bekers opvolgmelk op een dag krijgt. Als ik zie hoe enthousiast ze er op reageert, dan heeft ze er gewoon echt nog behoefte aan. Mijn ervaring is dat het moment waarop ze er geen behoefte meer aan hebben vanzelf een keer komt, dus ik wacht daar gewoon op.

12. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

Feb 16, 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt allemaal voor de tips! Thee met melk vind ik wel een goeie. Wat voor thee gebruik je dan? Ik merk dat ze zelf de avond fles al wel mindert. Als ze goed eet drinkt ze minder melk. Verder heeft ze de ochtend- pap fles gewoon nog nodig en tussen de middag red ze ook nog niet zonder melk.
    Maar ik zie dat jullie het cb ook niet zo letterlijk nemen. Ga ik ook gewoon lekker mijn gevoel volgen. Wat kun je als mama toch onzeker zijn he!

Share This Page