Hi allemaal, Ik vroeg me af... eten jullie gedurende de maand(en) dat jullie proberen in verwachting te raken alles? Ik heb dus al een hele maand (tja je weet het nooit) geen wijn durfen drinken, minder vet gegeten, op de vitamientjes gelet etc etc. maar ik vind het best moeilijk, natuurlijk heb je er alles voor over, maar het kan maar zo zijn dat het de eerste maanden niet lukt en dan onthou je je toch een beetje? hoe gaan jullie hier mee om?
Voor mij was het niet zo moeilijk ik kan niet goed tegen alcohol dus ik dronk het al nauwelijks... haha, voordeel dat het nu dus ook niet opvalt dat ik niet drink . Kazen vind ik alleen lastig om vanaf te blijven dat vind ik dus heerlijk. Maar ja aan de andere kant denk ik: er blijven nog genoeg lekkere dingen over!
ik eet eigenlijk ook nog vanalles... ik rook zelfs weer Het eerste wat ik deed na mn miskraam, maargoed ik stop wel weer als ik weer zwanger ben. Ik denk dat er teveel mee bezig zijn en er teveel voor laten ook niet goed is!
Ik denk dat je gelijk hebt Naomy maar ja zoals gezegd hoefde ik niet veel aan te passen alleen wat kazen betreft... dus misschien heb ik makkelijk praten....
ik heb in principe bijna alles gewoon gegeten bij beide zwangerschappen. je merk zelf wel wanneer je je ergens niet (meer) lekker bij voelt als je iets gegeten hebt (vet of gekruid eten) de een kan het beter verdragen dan de ander tijdens zwangerschap, voor de ongeboren kleine maakt het niet zo heel veel uit. wat belangrijk is voor de groei van je kleine is op letten dat je in het begin foliumzuurtabletjes slikt, je voldoende eet (voor 2 eten is grote onzin) en gewoon zorgen dat je genoeg vitamine's binnenkrijgt. bij de 1e heb ik zelfs nog met koninginnedag veel gedronken, toen wisten we nog niet dat ik al in verwachting was. daarna heb ik geen glas meer aangeraakt (ik drink geen wijn maar apfelcorn of vieux) en had daar ook totaal geen moeite mee. roken heb ik wel gedaan (zei het wat minder dan normaal) en tja beide zwangerschappen zijn zeer goed verlopen zonder al te veel kwaaltjes bevallingen zijn goed gegaan, en na de bevallingen kon ik mijn eigen kleren weer aan. zolang je maar gewoon op je gezondheid let zoals je normaal gesproken ook op je gezondheid let moet je gewoon kunnen genieten van je zwangeschap. succes
Ik hou er zo ongeveer vanaf de mogelijke innestelingsdag rekening mee. Tot die tijd heb je geen bloedband met je kindje. Wil mezelf nu nog niet alles gaan ontzeggen. Beetje genieten mag ook wel. Dus die paar dagen tussen mogelijke innesteling en NOD hou ik er wel al wat rekening mee qua alcohol. Verder eet ik toch al bijna nooit wat niet goed is. En ik slik wel elke dag FemNatal van Davitamon.
ik probeer er ook rekening mee te houden. ik drink normaal ook niet veel, maar soms 1 glaasje is toch wel eens lekker. als ik nu ongi ben dan neem ik me in die week wel eens een want ben toch niet zwanger dus. het is zoals ikenkleine zegt je moet je natuurlijk niet alles gaan ontzeggen. want dan wil het niet zeggen dat het wel lukt natuurlijk
Dank je wel voor jullie reacties, gelukkig denken jullie dus net zo als ik denk Ik lust nm (zeker met zulk weer) wel een wijntje, of lekker carpacchio, stukje brie etc, maar dat kan idd tijdens de rode duivels en kort daarna tja en ik rook natuurlijk ook niet zoveel meer maar toch...
zowieso kun je de meeste kaasjes in nl wel eten het gaat erom dat er gepasteuriseerde koemelk in zit en dat zit in BIJNA alle kaasjes die je in de supermarkt koopt check het altidj ff voor de zekerheid.. maar eigenlijk weinig niet-gekocht tot dusver hou er wel rekening mee minder drank, minder koffie maar beide dronk ik zowieso voor mn gevoel iets te veel.. dus daar was ik eigenlijk al eerder mee geminderd en verder zo gezond mogelijk.. maar dat is ook niet echt nieuw nu met de blender wel extra vitamientjes elke avond fruitmixjes enzo verder redelijk normaal tot dusver
hmm mja.. ik ben strenger met koffie 2e helft van de periode ja verder doe ik al een dappere poging tot gezond en beetje op de lijn denken is ook wel een punt zegmaar
de eerste helft van mijn cyclus eet ik alles en (als ik zin heb)drink ik ...na ongeveer eisprong drink ik geen alcohol (doe ik toch al bijna niet )... anders kan je jezelf alles wel ontzeggen dat kan je strakkies 9 maanden lang nog greetz asjuh
zo dnek ik er ook over! ga dan denk ik zo ookmaar ff in de tuin zittenmet een glas rose (fles moet toch op) En kan ik tenminste ff proberen die ongi krampen te vergeten....
mja tijdens je ongi weet je zeker dat je iig aan de wijn kunt heb ik zaterdag ook gedaan was zo pissed dat ik job heb laten beloven dat ik me savonds mocht bezatten ok.. 2 glazen gedronken uiteindelijk maar het idee dat het mocht was wel prettig *lach*
Ik eet gewoon alles, bij een vriendin duurde het bijna 2 jaar voordat ze zwanger was, ik moet er niet aan denken dat ik 2 jaar plus negen maanden er op moet letten wat ik eet en geen alcohol mag drinken. Zolang je nog niet zwanger bent heb je geen bloedband met de baby dus kan het volgens mij geen kwaad, ook niet als je 4 of 5 week zwanger bent.
Tja tis moeilijk. Aan de ene kant denk ik ach wat maakt het uit. Duurt allemaal toch zo lang. En ik lust wel een wijntje op z'n tijd. Ook geeft het meer afleiding. Ik wil weer normaal leven. En niet mijn hele leven laten beïnvloeden omdat ik zwanger wil raken. Werd daar naar een paar maand een beetje kriegel van omdat ik precies na 2 weken niets meer van mezelf mocht. Geen koffie, Geen drank, geen filet american enz. enz. Heb dit een beetje van me afgezet. Het is aan de andere kant natuurlijk niet zo dat ik me helemaal klem ga lopen zuipen. Maar ach... 1 of 2 wijntjes kan geen kwaad . Ben wel 7 maanden geleden gestopt met roken. N.a.v. de mk. Daar heb ik nu nog steeds baad bij . Veel liefs Daan
mja het is bij mij ook meer dat ik gewoon zowieso toe was aan wat gezondere leefstijl denk ik niet dat ik zo verschrikkelijk slecht bezig was.. maar had er wel behoefte aan dus tja
Dus voor de innesteling kan je de "verbode vruchten"eten.... Ga namelijk met moederdag naar de japanner, sushi eten (jammie) en mijn innestelingsdag is 5 dagen later... Klopt dat
ik eet eigenlijk ook gewoon alles. ik rook ook gewoon maar zoals nu is er een kans dat het raak is dan minder ik wel.. ook het zonnebanken stop ikeven mee. sta ik soms op de trilplaat ook die laat ik even staan... alcohol dronk ik al nooit.. maar af en toe een redbull ook die laat ik ff staan... het kunnen de kleine dingen zijn die het doen.. zeggen ze altijd... aangezien het bij mij vorige maand fout is gegaan in een vroeg stadium... ook heb ik toen rekening gehouden met die dingen... let even extra op mijn voeding kwa vitamine en zo....groetjes Sammie