Hoera! Ongesteldheid voorbij, nieuwe ronde.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mus, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    hey meiden,

Helaas is mn mannetje weg rond mn ei,,,,helaas maar ik blijf duimen!! We hebben gisteren nog geklust dus er is nog hoop!!

gemma

2. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Inderdaad erg gelijk met onze cy 'klus' sen, toevallig! Zelfs in de zelfde ronde volgens mij. Acht is toch het Chinese geluksgetal?

Ook ik heb nu twee cyclussen van 28 dagen gehad Mus, eindelijk de hormonen netjes op orde (klaar om weer in de war geschopt te worden wat mij betreft!)

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik doe geen ovu testen meer, vind het irritant op het werk te testen dan vergeet ik het en heeft het geen zin meer...

Ga heel hard voor ons allemaal duimen hopenlijk werkt het mooie weer een beetje mee op een positief resultaat...

4. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Deze maand in tegenstelling tot de vorige maand weer erg bewust van mijn cyclus en het zwanger willen worden. Volgens mij mijn eisprong zondagavond gehad, rondom die dag voldoende van elkaar genoten dus het is weer afwachten geblazen....

ovulatietestjes heb ik trouwens nog nooit gebruikt, maar kan me voorstellen dat het irritant is dat je er steeds maar weer aan moet denken. Sowieso geeft zo'n testje toch alleen aan wanneer je eisprong is geweest? Oftewel wanneer je nèt te laat bent om het te benutten? Eigenlijk heb je er dus alleen een maand later wat aan omdat je dan de tekenen eventueel kunt herkennen.

Deze maand was mijn eisprong (of wat ik denk dat mijn eisprong was) trouwens op dag 16 en eerdere maanden op dag 19, deze maand ietsje eerder dus. Zou ik nou ook eerder ongesteld worden (of kunnen testen)? Wachtenwachtenwachten

Hoe is het met jullie?

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier in de klusdagen doen het nu om de dag heb echt werkelijk geen idee wanneer mijn ei knapt dus dan maar zo...

Voor de rest gaat het wel goed zit alleen wel een beetje te dubben over dat als ik nu zwanger raak ik dus met de kritieke weken op vakantie ben en dat vind ik wel een spannende gedachte ook omdat ik al eens een Missed abortion heb gehad...

Maar ja dat zien we dan wel weer...

Straks weer op de wachtbank plaatsnemen en maar duimen draaien voor ons allemaal.

met ovu testen is het idd zo dat je het vaak pas achteraf weet of die is geweest, of je moet de digitale gebruiken die geeft het wel aan van te voren, maar die zijn super duur.

Als je je eisprong eerder hebt gevoeld en je weet zeker dat dat je eisprong was dan zou je in principe eerder kunnen testen dan verspringt je nod.

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    na een miskraam eind maart ben ik weer ongesteld geworden en deze is net afgelopen. volgende ronde maar weer in. hoop dat mijn cyclus hetzelfde is als voorheen

7. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Joehoe allemaal.. ik heb net mijn vruchtbare periode! Nee, mijn banner klopt dus niet.. maar goed.. laat maar lopen! Een ding even.. hoezo weet je met ovutesten je vr. periode pas achteraf? Ik gebruik nu heel goedkope en ik heb vandaag mijn ei gevoeld (krampjes enzo) en als ik nu test krijg ik ook een dikke streep op de test.

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    dag dames,

ook wij zijn hier flink aan de klus haha..om de dag en gister even overgeslagen want ik was echt helemaal kapot en was bang dat het dan om de MOET zou zijn en dat heeft toch ook geen zin....Ik hoop zo dat dit ons een super leuk resultaat mag geven. Moet nog wel even wachten (best lang voor me gevoel:$) en hoop dat mijn cyclus iig niet langer duurt dan mijn laatste...

9. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Maleisie
    Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie je ei voelen, ik heb nl geen idee....

groetjes gemma

10. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hai Gemma, ik voel hem altijd met steekjes links en rechts helemaal onderin je buik.. heb je dat nooit? Gr. Mus

11. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Maleisie
    @ mus:Ik heb echt geen idee, maar ik dacht als ik weet wat ik moet voelen geeft me dat weer wat meer inzicht,,, Ik voel wel eens vaker wat, maar weet nooit wat het dan precies moet zijn!
    Hopelijk is het deze ronde raak!!!

xxxgemma

12. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Zo.. onze klusdagen zitten er eigenlijk weer op.. en wil zooooo graag iets voelen.. maar voel niets. Pff... Ik denk dat ik gisteren of dinsdag mijn ei moet hebben gehad. Hoe gaat het met de rest??

13. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    musje, irritant he? Ik voel ook helemaal niks hoor, zal dus wel weer niet. Maar goed, kan ook nog niets voelen want er kan nog niet eens een innesteling zijn geweest volgens mij. Wel het idee dat ik erg vruchtbare daagjes heb gehad (qua afscheiding), afwachten maar weer. 20% kans he per maand, is toch niet veel hoor....

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    nou hier gaat ie niet zo lekker wilde mijn vriend ineens niet klussen dus nu maar 1x nog gedaan in de vruchtbare tijd....
    Slaat gewoon nergens op 1x was ie te moe... dat kan dan nog..

2e keer had ie al wat gedaan onder de douche en dus "leeg"

Dus schrijf mij maar af deze ronde...

maar ik baal er wel van interesseert het hem dan helemaal niks???

15. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik voel hem ook niet hoor. Voel ook regelmatig wat steekjes kramp in mijn buik maar dat komt toch echt door mijn luie darm haha

16. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Wat rot zeg Sprietske! Hoe komt dat nou weer?? En zelf even lekker onder de douche.... hij had het op zijn minst in een potje kunnen doen!!!! Nee zonder grappen, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.. :(

Nou ik zeg met z'n allen snel op naar een nieuwe ronde! Wij hebben deze ronde juist echt ons beste beentje voor gezet. Elke dag! Behalve 1 dag en dan wisselend 's ochtends en 's avonds, zodat er iets meer tijd nog tussen zit.. Met ovulatietesten zelfs erbij! Maar ik denk niet dat het mag baaten.. ik voel niks.... en dan kun je echt wel huilen als je zo ontzettend je best hebt gedaan.. (ook al was het wel leuk hoor! Daar ligt het zeker niet aan!!!!) Maar ja.. Ronde 10 here we come.. pf...

17. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Super irritant zeg spriet! Mannen! Wat moet je er soms toch mee?!

Misschien de woorden 'eisprong' en 'vruchtbare periode' even vermijden volgende maand en gewoon alleen je best doen hem op het juiste moment te verleiden? Het moet natuurlijk ook geen 'moeten' worden, de kans op succes is toch het grootst als je er allebei van geniet.

Kop op mus, je weet maar nooit!

oh, en wanner is het dan precies gevaarlijk om te gaan vliegen? Wij gaan eind mei voor twee en een halve week op vakantie. Heb dan mijn vruchtbare periode of zou zes tot acht weken zwanger kunnen zijn.

18. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hallo dames, ben net van mn ongesteldheid af poeh wat duurde dat lang.
    il wil vanaf morgen om de dag en dan rond mn ei elke dag klussen.
    we beginnen het allebei een beetje zat te worden. hebben ook een MA in jan. gehad.
    even pauze ingelast en nu weer ronde 2. maar het kan niet snel genoeg gaan volgens mij :)
    maar ik ga deze maand nog vliegen op cyclus dag 20 en kom dag 28 terug en 29 is mn nod.
    zou het kwaad kunnen dan mocht het raak wezen :(

19. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Haha ster, je hebt helemaal gelijk, de woorden ovulatie en ei moet je gewoon even achterwege laten, wil je gegarandeerd hebben dat je mannetje relaxed is.. anders staat er te veel op het spel voor ze en lukt het allemaal zowat niet.. hihi.. Voel jij uberhaupt al iets Ster?? Ik weet trouwens niet of vliegen kwaad kan, lijkt mij eigenlijk niet..

20. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Ik had ook nog geen seconde nagedacht over een risico met vliegen, maar Spriet had het er eerder over dat ze net met de kritieke weken op vakantie zou zijn mocht het raak zijn. Vandaar mijn vraag. Maar het zal allemaal wel loslopen toch?

En die tip is puur uit eigen ervaring hoor! Als ik iedere keer als ik aan zwangerschap, eisprong, kinderen, onvruchtbaarheid en onhandig geplande feestjes nadenk mijn lievie ermee lastig val was ie al lang al weggevlucht in blinde paniek! hahaha

Maar tja, voel zo nu en dan wat krampen in mijn baarmoeder. Verder weinig bijzonders, behalve misschien dat mijn afscheiding wat anders is dan anders (iets meer, normaal heb ik deze periode helemaal niets en nu wel twee inlegkruisjes per dag nodig voor de hygiene). En wat anders is dan vorige maand is dat ik er nu weer constant mee bezig ben! Heb de neiging om blaadjes uit madeliefjes te trekken: wel zwanger- niet zwanger - wel zwanger - ...

En hoe is het met jullie? Vreemde klachten of niets te bekennen?

zucht

Deel Deze Pagina