Hoera! Ongesteldheid voorbij, nieuwe ronde.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mus, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden!! Hoe is het hier!? Ster, hoe ging het in het ziekenhuis meid? Wat gaat er nu precies allemaal gebeuren, lees IUI...uhm.. effe memory opfrissen.. das inseminatie? Spannend hoor! Maar weer een stapje in een hopelijk goede richting! Alle succes gewenst voor jullie!! *knuf*

Daph, jij gaat ook weer richting een ei-ke, succes weer in deze ronde!! Gaat alles verder ook goed met jou en met Estelle?

Hier eigenlijk weinig nieuws hoor..de mini groeit goed, schopt al aardig van zich af :) Hihi.. Ik zit alleen nu ziek thuis. Das minder! Ben enorm verkouden en het duizelt me dan ook regelmatig voor de ogen. Normaal zou je zeggen: ach komt wel weer goed.. maar heb a.s. vrijdag een bruiloft...waar ik notabene nog getuige voor moet zijn.. dus moet echt opgeknapt zijn!! Duimen jullie voor me??

Ladies.. ik ga weer even pitten.. slaap doet me wel goed. Het was een kort en krachtig berichie van mij..maar goed..ik was er in ieder geval weer efkes! Haha..

2. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    meisjes,

Irritant daphne dat je in de war werd gebracht door je cyclus. Nu inderdaad weer richting ei met nieuwe kansen!

Musje ziek? Verdorie! Morgen nog de hele dag om te herstellen voor vrijdag. Moet lukken toch? En misschien kun je vrijdagochtend ook nog wel uitslapen of is de bruiloft al vroeg? En natuurlijk duim ik voor je beterschap, heb er alle vertrouwen in! En wat heerlijk dat het met je zwangerschap nog steeds zo beregoed gaat! Leuk hoor!

Hier inderdaad gister de baarmoederfoto gehad. Bah, vervelend onderzoek was dat (inspuiten van de contrastvloeistof is geen pretje). Een eileider gedroeg zich helemaal volgens het boekje, vloeistof liep er mooi door. Alleen de andere eileider had geen zin in de vloeistof. Ook niet bij poging twee. Resultaat: nog geen duidelijkheid over de doorgankelijkheid van die tweede eileider. Begin volgende maand weer een afspraak met de gynaecoloog om de consequenties te bespreken. Ik gok op een kijkoperatie. Bahbah. Maar goed, alles voor het goede doel he!

En IUI is inderdaad iets met inseminatie: in uteris inseminatie. Ze spoelen dan de mooiste zaadjes van sterman op een hoopje en zetten die af aan het begin van de eileider. Scheelt weer een tochtje door de baarmoeder door slijmhindernissen. Hopelijk helpt dat. Maar eerst nog die operatie waarschijnlijk.

Goed, weer een stapje dichterbij. Nu maar weer eens voor de zoveelste keer wachten, en wachten, en wachten, en wachten, en wachten, en.....

3. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Nou ja.. dat heb je dan alvast maar gehad, een stap verder met een nieuwsbericht dat 1 eileider zich normaal gedraagt. *HOERA!* Das in ieder geval al iets! En kunnen ze dan daar de zaadcellekes niet voorzetten? Of zeg ik nu iets stoms?
    Dat de tweede eileider zich niet normaal gedroeg...wat kan dat zeggen over die eileider dan? Oh wacht.. dat moet je waarschijnlijk nog horen van je gyn? *sorry*
    Maar meid, ik hoop dat ik je een beetje kan troosten, als ik het goed heb moet zo'n kijkoperatie wel meevallen..dat is wat ik van mensen uit mijn omgeving heb vernomen. Hou ons op de hoogte meis!
    Gister ging het met mij redelijk. Ik moest helaas al wel vroeg uit de veertjes..en ben allereerst lekker in bad gegaan. Beetje warmte nog geven aan mijn lichaam. Ik voelde me een potje brak! Bah zeg.. en ik had ook echt niet het idee dat ik die dag ging volhouden.. maar we gingen en ach.. steeds ging het een stukje beter (met HEEL veel snotteren en HEEL veel hoesten) en ik heb het gewoon volgehouden, de heeele dag! Nu weer beetje terug bij af..heb weer rust nodig :)
    En het nadeel is dat we zo nog boodschappen moeten doen, Musservriend is ook al ziek.. hmm.. wordt wat!!
    Fijn weekend meiden!!

4. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    haha, was je niet helemaal scherp musseke? Komt zeker ook door je ziek-musje-zijn. Gelukkig heb je je gister groot kunnen houden! Was het een leuke dag?

Maar van mij mogen ze inderdaad de goede eileider uitzoeken voor ze de zaadjes loslaten! Hoop dat dat kan, geen idee. En stomme vragen bestaan niet he ;)

Wat er met die andere eileider aan de hand is: geen idee. Misschien niks, misschien verkleving, misschien blokkade. Ik hoor de 8e feb meer.

Sterkte dit weekend! Ook hier gaat loopt alles tegen de laatste tijd: van kabels televisie stuk, douche koud, lekkage slaapkamer, buitendeuren die niet meer sluiten... En dan nog steeds aan het bloeden van die stomme HSG en tegelijk mega-emo vanwege een aanstaande eisprong... ...zucht...

Maar het goede nieuws: vanavond lekker uit eten! Niet koken dus en gezellig een wijntje of coctail uitzoeken bij de Mexicaan met een vriendin! *(beetje) blij :) *

liefs st*r

5. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Daph, fijn je ook weer te lezen :)

Ik ben weer een beetje opgeknapt..zorg dat jullie het niet te pakken krijgen, het is een redelijk standvastig bacterietje denk ik.. Ben gisteren weer aan het werk gegaan. Die mensen daar zijn echt erg bang dat ik weg blijf ofzo. Elke dag bellen ze je wel en zelfs de arbo kwam eraan te pas. Die belde wat ik had, wat voor werk ik normaal doe, hoeveel uur, wat voor contract ik had en wanneer ik dacht weer aan het werk te kunnen.. Eerlijk waar zeg, ben toch geen dokter? Maar goed, we leven nog en we zitten er weer. Ik ben lekker toch al aan het aftellen tot aan mijn verlof ;) Hihi.. Gek idee trouwens hoor, straks legaal thuis zitten niksen.. Hmm...

Ster, klinkt verdomd kl*te al die mankementen thuis! Is sterreman een beetje handig, dat hij het gaat doen.. of?? Als het goed is komen de behangers bij ons maandag de kinderkamer behangen. Eindelijk, want het wordt wel een beetje tijd dat ik spullekes op de plek kan leggen om te inventariseren wat ik eigenlijk al in huis heb. Musservriend wou ook wel zelf proberen te behangen (hij is echt wel heel handig) maar dit had hij nog nooit gedaan en ik had toch zoiets van: proberen doe je maar op een andere kamer.. niet op deze :-D haha..

Heb je lekker gegeten trouwens Ster? Is dat lekker, bij de Mex eten? Nog nooit gedaan..

Hebben jullie alweer leuke plannen voor het weekend of? Musservriend heeft een zaterdagcursus, dus ben only the lonely en heb weinig plannen eigenlijk... booring!! :-D ;)

6. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Joehoe, meisjes, GEZELLIG! Daar zijn jullie weer!! :):):)

Sterreman is zo onhandig als het maar kan! Haha, dus voor alle klusjes staat deze klusSter zelf met de boor, schroevedraaier of verfkwast in de handen. Behangen kan ik ook, je kan me boeken hoor! Iemand moet het doen he?

Het ongeluk ging nog even door: Mexicaan moest ik cancelen vanwege de sneeuw!!!! BALEN! Had die vriendin al super lang niet gezien maar ze is met de auto weer omgedraaid omdat het gewoon te glad was! Maar Mus Mexicaans is verukkelijk! Zeker een keer gaan eten, aanrader!

Ohja, en de CV ketel is op sterven na dood.. Haha, alles moet altijd tegelijk misgaan lijkt het wel he? Maar bij zoveel ongeluk moet er ergens anders toch wel wat geluk tegenover staan zou je zeggen... dus kom maar op met die positieve test! Daar heb ik al die tegenslagen met liefde voor over! Mag de auto nog stuk gaan ook! (niet doen hoor, lief autootje, lieeeef lieeeef, blijven rijden.... please...)

Is dat trouwens zo Daph, dat je ziekdagen van je verlofdagen afgaan op een gegeven moment! Dat is me toch ook wat, gemeen zeg! Mus gelukkig heb je het dus nu en niet over een paar weken! Blij dat je weer beter bent trouwens.

Oh, Avatar in 3D is SUPER! Errug genoten, prachtige film! Ben helemaal niet zo van de fantasy eigenlijk (Lord of the Rings vind ik een verschrikking, zoooooo langdradig), maar Avatar vond ik zeker de moeite waard. Veel plezier dus!

Vanavond naar de kantine na voetbalwedstrijd Sterman (dat kan ie dan weer wel heel goed). Morgen gezellig borrellen en eten met een vriendin. Ook al weer eentje die ik veel te lang niet heb gezien! Trouwens eentje met ook zelfde zw.wens en bovendien een heel vervelende MA gehad. Kunnen elkaar wel een beetje steunen zo nu en dan. Fijn.

En zondag gezellig lunchen met weer een andere vriendin. Toppertje, zin in het weekend :D

Knuf kus en liefs, *

7. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    daphne, hoe gaat het met jou? Je verwachtte je NOD ongeveer gelijk met mij volgens mij. De mijne is zondag. Ben weer retezenuwachtig deze maand!!! De hele week al heel erg moe. Wordt er gek van, wil alleen maar slapen. En als ik dan in bed lig slaap ik maar heel licht, terwijl ik normaal als een otter slaap. En tja, je kent het wel he, dan slaat je fantasie natuurlijk lekker op hol. Pfffffffffffff. Ik zeg het niet vaak op vrijdagavond, maar was het maar vast maandag! Dan wist ik tenminste weer waar ik aan toe was (namelijk weer lekker in de weer met de tamponettes...)

Ik HAAT zwanger willen worden!

8. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    zo wat een dynamisch dagje vandaag....
    vanmorgen bij gynaecoloog. eileider aan linkerkant niet goed + de vloeistof verspreidde zich ook niet goed aan die kant in mijn buik/bloed. Twee redenen voor een kijkoperatie. Na die operatie afhankelijk van uitslag IUI (bij geen problemen), uitgebreide operatie of zelfs direct al IVF. Na mijn gyn. bezoek al het hele ziekenhuis doorgestuurd voor een intake bij anestesist, bloedafname en opnamegesprek.

Maaarrrrr, later die ochtend een ovulatietest gedaan (twee weken na eerder positieve tests):knalpositief!!! Spriet dat had jij toch ook??

Morgenochtend ga ik voor het echie testen. ZO SPANNEND!! Ik hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht. En meer nog hoop ik op het uitblijven van een ongesteldheid en een positieve test morgenochtend!!!!!

9. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    #689 ster79, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
    Meiden: ik ben ZWANGERRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eindelijk! Net getest en een duidelijke teststreep!! Niet zo donker als de controlestreep maar duidelijk aanwezig! Ik ben echt zooooo blij!!!!!!!!

10. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Daphne dank je voor je lieve PB-tje! ♥ Balen dat je weer ongi bent geworden zeg!

Ik ben echt zo warrig als wat vandaag, kan echt nergens anders aan denken! Zelfs de middag maar vrijgenomen, op mijn werk ben ik echt waardeloos. Nu net in de stad een prachtig boek gekocht met foto's van de zwangerschap van week tot week. Kan ik precies bekijken wat er allemaal aan de gang is en hopelijk blijft.

En voor mijn liefje het boek van kluun (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) met een knuffeltje. Ga ik zo inpakken en vanavond geven! LEUK! En gezellige roze en blauwe kaarsen. Sla een beetje door geloof ik.... :)

Nu eerst eens het huis lekker opruimen. Was de afgelopen anderhalve week zo moe dat daar niets van terecht is gekomen. Sinds vanmorgen weer energie voor tien (ondanks een zeer beroerde nachtrust, kon niet meer slapen van de zenuwen na vieren...)

:):):):):):):)

11. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Stil hier!

Daph hoe is het deze maand?

Mus: weggevlogen?

12. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    STER!!! jE bent Zwnager!!! VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
    jeetje.. stomme ik.. kom ook veel te laat aanzetten weer!!
    Ongelooflijk.. Dit moest er effe eerst uit.. nu kan ik rustig bijlezen.. tot zo!!

13. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    oh lekker typgebrek.. maar ben ook zo enthousiast!!

14. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Sjonge..zeg.. gewoon..opeens... en dan nog je bezoek bij de gyn enzo.. Wat HEERLIJK dat het niet meer nodig is!! Ongelooflijk! Wat moet je blij zijn!! (en tegelijkertijd zul je bang zijn denk ik.. dat heeft geloof ik iedereen..) Maar niet bang zijn, GENIET ervan!! En uiteindelijk is het jullie dus wel zelf gelukt toch? Fantastisch! Ja Ster.. nu begint het! Namen verzinnen...kamertjes uitkiezen.. begin maar vast met inslaan van de hydrofiele luiers, die kun je nooit genoeg hebben zover ik begrepen heb. Wanneer heb je je intake bij de vlos?? Meid.. ik ben ZO blij voor je!! *dikke kus!!*

15. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Oh lieve schat.. wel effe je onderschrift aanpassen!!

7 juli 2008: pilstop
    9 februari 2009, ronde 19: ZWANGERRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!

11 maart 2009: afspraak termijnecho in ziekenhuis
    15 maart 2009: eerste afspraak verloskundige

Tis 2010 ;-D Haha.. lekker in de war al.. NU al!!! :-D Haha!!! Super!!

16. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    MUSJE!!!!

Gezellig, daar ben je dan! Dacht al dat je aan een vetbol was vastgevroren...

Ja super he? Ben er nog steeds helemaal ondersteboven van. En tegelijkertijd geloof ik het nog niet en ben ik inderdaad ook doodsbang dat dit me weer wordt afgepakt. Maar hoe langer het duurt hoe meer ik het durf te geloven.

Haha trouwens, 2009, hihi, echt totaal nog niet gezien! Zit steeds alleen maar naar mijn banner te staren met dat kleine lieve mini-mensje...

Dikke knuf en kleine snif van Ster voor je enorm lieve en enthousiaste reacties!!

17. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    oh ennuh: hydrofiele luiers? Ik zit er nog niet helemaal in hoor: wat is dat?!?

Hoe is het met jou trouwens? En mini-mus nog blij aan het fladderen?

18. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    heeeeeeeey mus, jeetje jij gaat ook al hard zeg!!!
    Baby schopt er al lekker op los denk ik?

Ik was ook aan het kletsen in het topic van ster dat ze zwanger is maar kan beter hier weer verder gaan denk ik want dat andere mag je geloof ik niet zo kletsen...

Vind het super dat je nu ook zwanger bent ster, maar dat had ik al gezegd ;)

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hydrofiele luiers zijn een soort theedoek formaat doeken die heel dun zijn, die gebruik je om het kindje af te drogen, en voor onder het hoofdje in de box, in de kinderwagen, in het ledikant, in de wieg... ik heb er een stuk of 30 omdat de geleerden zeggen dat ze erg nuttig zijn.

Mus jij al helemaal klaar met alles?

20. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Wiieeeh wat leuk..Spriet, Ster en Mus zwanger :) Daph.. april wordt het he??

Mini-mus schopte er al vanaf 14 weken op los. Toen waren het nog vage klopjes aan de binnenkant van mijn buik, wat later goede schoppen werden en nu voel ik veelal geduw en gedraai omdat het al krap wordt in de buik.

Helemaal klaar zijn we trouwens nog niet, maar de kamer is zover dat ik alleen nog een matras en beddegoed nodig heb! Wat is dat toch leuk he? Ster, het wordt straks allemaal steeds echter hoe meer je in huis haalt. En tegelijkertijd kun je je niet voorstellen dat daar straks je kindje zal liggen! Met 14 weken hebben we de kamer trouwens al gekocht! Ja.. ik was er vroeg bij! Trouwens.. op hyves kunnen jullie een blik werpen in mijn fotoalbum! Kijk maar eens! Jeetje Spriet, nog effe en je mag thuis bevallen.. wilde jij dat trouwens ook? En doen jullie ook aan zwangerschapsgym? Ik mag morgen weer, zo grappig, tien vrouwen met van die trommeltjes voor zich.. hihi!

Deel Deze Pagina