Yeah thanks Sterrie!! enne... *schrik* Jeeeetje... 17 weken zwanger alweer Ster! Wat vreselijk goed!!! Voor je het weet mag ik jou ook feliciteren met jullie kleintje!! :-D Wil je trouwens weten wat het wordt?? Ik ging overigens ook volgens het boekje.. altijd goed teken!!!
en hoplakee, toen waren het al weer 18 weken! Ja wat gaat dat enorm snel he? Vind ik ook! Volgende week al de 20 weken echo! En ja dan hopen we wel te kunnen gluren of we een jongensnaam of toch een meisjesnaam moeten verzinnen! Ik laat het jullie wel weten En hoe is het nu met jullie lieve kleine moppie? Op de foto's echt een kanjertje hoor, mag je trots op zijn! Liefs St*r
Ohhhh wat leuk Ster!! Ben echt wel benieuwd wat je krijgt hoor!! En dan kun je ein-de-lijk kleertjes in gaan slaan! Woeiii!! Hier gaat alles best goed hoor.. de grootste horde is elke keer weer de nacht. Hoe zal die gaan verlopen? We mogen op zich helemaal niet klagen hoor, maar god.. wat is dat wennen!! En zie maar eens dat zo'n kleintje gaat pitten.. terwijl je aan al zijn wensen hebt voldaan! Schone luier, volle buik, geen krampjes o.i.d..... ik zou zeggen: welterusten..maar helaas denkt ons ieniemini-tje daar anders over! Hihi.. Dus Sterrie: goeie tip voor zwangeren: GENIET van je rust en je onbezorgde leventje die je nu nog hebt!! Zo'n klein duiveltje komt je leven effe op zijn kop zetten! (Maar de liefde die je ervoor voelt is nog het meest bijzonder van alles en maakt alles goed!!)
he meisjes, Mus geloof graag dat het erg zwaar kan zijn, die gebroken nachten! Maar overdag lekker genieten. En alweer een maand uit jullie uk! Kun je je nog voorstellen dat ie er niet was? Daph fijn dat het zo goed gaat met Estelle. En lekker op vakantie geweest dus? Heerlijk. Wij gaan in augustus pas... nog lang wachten zeg! Hier gaat alles op rolletjes! Voel me sinds een week steeds energieker, bijna zoals vanouds. We kloppen het nog even af. Maar, het allerallerbelangrijkst: met de kleine gaat ook alles goed!! De echo was prachtig, alles goed, geen gekkigheden. Vollop kunnen genieten van een vrolijk rondspringend JONGETJE! Dat wordt nog een drukke doerak later, op iedere echo tot nu toe was hij steeds aan het zwaaien en wiebelen. Voel hem nu ook sinds een paar dagen! Zo bijzonder!! Placenta blijkt aan de voorkant te zitten, wat het een en ander aan bewegingen wat dempt, maar evengoed springt hij hard genoeg om van zich te laten voelen. Echt leuk! Loop hier al dagen op wolkjes
Waaahh een jongetje!! Wat superleuk!! En ja.. het gaat zo enorm snel!! Ons kleintje alweer een maand oud. Pfff.. Ja, ik kan me nog wel voorstellen hoe het zonder hem was, maar ik kan me mezelf niet meer zwanger voorstellen, dat is zo vreemd! Maar hoe dan ook, het leven is wel bijzonderder (zeg je dat zo?) geworden nu hij er is! Gister onze eerste mooie familiefoto gemaakt..(kleintje had ook zijn oogjes open en keek ook in de camera) en dat is zoooooo leuk!! En.. hij heeft zelfs al twee nachtjes doorgeslapen. Dusss... komt best goed! Spannend Daph! Weer overtijd! Ik duim voor je!! Welke testjes gebruik je trouwens? Met die van het KV testte ik al heel vroeg heel licht positief. (Jeetje, dat lijkt ook alweer eeuwen gelee) Bah meiden, vandaag is vriendlief na een maand (!) thuis te zijn geweest ook weer aan het werk gegaan. Zomervakantie is voor ons min of meer voorbij. Wellicht gaan we rondom oktober nog wel een keertje met zn drietjes weg. Helaas niet naar Zuid-Spanje (wat klinkt dat LEK-KER!!) maar iets van Center PArcs ofzo??
Daphne SPANNEND!!!! Ik duim voor je!!!! En jeetje negen maanden lang moe! Ik was er ook erg bang voor en ben daarom nu extra blij met deze opleving. De laatste weken zullen heus wel zwaarworden maar als ik tot die tijd kan genieten van wat energie is dat al een hele winst. Fijn hoor mussie dat de nachten beter gaan. Dat zal die kleine toch ook vinden? "Hee, goed idee: zo ben ik overdag veel fitter en mijn ouders hebben dan ook veel meer tijd voor me!" Dus jullie staan er nu alleen voor zonder paps? Zal wel even wennen zijn. Geef je eigenlijk borstvoeding? Ik ben het wel van plan, maar je hoort ook zo vaak dat het toch niet goed lukt. Ben benieuwd. Ukkie doet trouwens weer een vrolijk dansje in mijn buik: wiebeldewiebel. Grappig hoor. Daphne ik hou zo in de gaten! Succes! Liefs Ster
Hihi leuk he, om zwanger te zijn. Het is zooo bijzonder!! Ik geef geen borstvoeding trouwens. Bewuste keuze van mezelf hoor. Ik vind het maar niks..dat gelurk onder mijn kin.. haha.. Maar op flesvoeding ben ik zelf ook groot geworden, dus was mijn keuze snel gemaakt. We zijn nu inderdaad alle dagen met z'n tweetjes thuis. Papa is negen van de tien keer pas rond 20 uur thuis...maakt dus lange dagen!! Das wel minder. Maar we redden ons prima! En de kleine jongen slaapt de laatste nachten steeds beter! Vannacht heeft hij gewoon ongemerkt van 21:30 (start met laatste flesje), dan slaapt hij zo rondom 22:30 tot 05:00 uur geslapen.. Vriendlief zijn wekker ging af en vroeg meteen: hoe is het met de kleine??? Hup, camerababyfoon aan en daar was het antwoord: heerlijk slapend! Maar we hebben hem gelijk maar even wakker gemaakt voor een flesje melk. hihi.. En ach.. overdag gaatie vrolijk verder hoor met slapen! Tis effe tussendoor een flesje lurken en na een drie kwartier wakker duttie weer in.. dus ja.. mama heeft genoeg tijd voor het huishouden! Heb je al veel spulletjes gekocht Ster?? Als ik je een tip mag geven: een luvion (of een ander merk) babyfoon! Zo ontzettend handig! Zo kun je een beetje in de gaten houden tijdens het huilen hoe of wat er is, kun je inschatten of je moet ingrijpen of niet.. je kunt zien hoe hij ligt..ideaal!! En heb je de babykamer al klaar???? Foto's wel op hyves zetten he!!?? :-D Haha!! Ben supernieuwsgierig!!
Nou hier was ik ook weer eens... Is het goed dat ik vanaf nu weer mee ga schrijven, zolang niet geweest Alles gaat goed hier, R groeit lekker nu vandaag al 2 maanden en het gaat zo snel, 12 mei was ik bij het consultatie bureau geweest en woog ze 5445gr en 59cm. Ik geef nog steeds borstvoeding en dit gaat ook nog steeds goed en is dus echt genieten. Moet wel een afspraak maken bij de orthopeed want R heeft waarschijnlijk een heupafwijking dan zal ze waarschijnlijk in een spreid broek moetne en dan is het daarna klaar. Ik ben aardig goed herstelt na de bevalling en keizersnede nog weleens last van de buik als ik te fanatiek ben maar dat heeft nog ff tijd nodig. R. slaap nu sinds een week door laatste voeding rond 22/23.00 en dan is ze rond 6/7 uur weer wakker. @mus, heb je mooie zoon al op hyves bewonderd mooi kereltje, en hij scheelt exact een maand met R. en hier wel een "gelurk onder borst fan" nooit gedacht dat ik het zolang vol kon houden, zou eigenlijk stoppen na een maand ofzo maar ik kan het niet, het is een beetje verslavend geloof ik. Heb ik ook het voordeel dat het wel heel makkelijk gaat verder dus dat scheelt ook. Wij hebben trouwens nog steeds geen babyfoon, nu is dat ook nog niet nodig want ze slaapt bij ons op de kamer (ook zoiets daar kan ik ook geen afscheid van nemen) maar had me ook verdiept in diegene die jullie hebben, maar zolang ze bij ons slaapt dan vind ik het eerst wel prima. @ster, wat leuk een jongentje en al over de helft wat gaat dat toch ook snel zeg! Nu jij het over het bewegen in de buik hebt dan mis ik dat wel een beetje hoor, en het gekke is dat ik nu niet eens meer precies weet hoe dat ook alweer voelde, dus heerlijk van genieten het gaat zo snel. En de moeheid kwam bij mij vanaf 30 weken weer opzetten, 16-30 weken voelde ik me op het best. Borstvoeding geven is heerlijk als het allemaal lukt zoals bij mij liep het gelijk goed en ze groeide lekker dus dan is het heerlijk, maar ik ken ook andere verhalen. Ik ben er gewoon heel neutraal in gaan staan, "wil het dan is het mooi" "wil het niet, dan is het jammer en houd het op" @dapne hoe is het nu nog getest?? Hoop dat het voor jullie ook weer snel raak mag zijn. Ster wat is jou hyves? Daphne heb jij ook hyves? Als jullie willen tenminste Dan kunnen jullie R ook ff zien.
JEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHH!!!!! Daphne GEFELICITEERD!!!! Wat heerlijk meid! En ook precies na de maanden dat je toch al niet heel handig vond, dus ideaal volgens mij? Hou dat positieve gevoel vast! Moet zo naar mijn werk (lekker wat later vandaag), dus hou het kort, maar heerlijk om te lezen dat het goed gaat met jullie ukkies Spriet en Mus. En Spriet natuuuuurlijk mag je hier nog steeds meeschrijven! En ALLEMAAL ZWANGER/MET BABY!!! Joepie! Tot snel! xx
@daphne hoe voel je je? al beginnende symptomen? @ster, heb je toegevoegd op hyves! Hoe gaat het met werken? kan je merken dat het wat zwaarder word? Hier een klein meisje dat wakker is en huilt dus kom later terug...
GEFELICITEERD Daph!!! Wat geweldig nieuws!! Inderdaad Ster, het heeft effe geduurd, maar eindelijk allemaal met baby en/of zwanger!! jeetje.. dat die periode ooit nog zou aanbreken he? Wat hebben we lang moeten wachten en moeten hopen.. Voelen de zwangeren zich onder ons nog goed??? :-D En Sprietske, alles goed met R? Eet goed, groeit goed, slaapt goed??
Hey mus!! Ja alles gaat goed met R. groeit als kool, zit nu in kleertjes 62-68 en weegt 6kg en 62 cm. Ze slaapt nu snachts door enkele keer word ze eens wakker om de speen en slaapt ze weer verder meestal van 22/23.00 tot 6/7.00 Overdag is ze wel wat meer wakker en wat vaker van die hazen slaapjes. Ze begint nu echt heel veel te brabbelen en te kletsen tegen van alles en nog wat, zo lief is dat. Hoe gaat het bij jullie? hoe lang/zwaar is b nu? en al een aardig ritme voor jezelf? Wanneer moet je weer aan het werk?
Hoi dames, Teneerste gefeliciteerd voor de gene die zwanger zijn en veel succes voor de meiden die nog bezig, hoop dat jullie gauw zwanger worden van een gezond baby... Nou heb ik een vraag, heeft er iemand ook last van buikpijn, voornamelijk naar mijn onderrug en rechts onder druk, moeilijk zitten, ben net 15 dagen na menstruatie, lees hier en daar dat het misschien mijn eiersprong kan zijn, iemand ervaring?
@estelle, herkenbaar van het speen zoeken, ik doe ook geen licht aan dus dan in het donker dus dan is het wel ff zoeken, en vaak ligt ze er zelf nog bovenop ook... Je hebt nu ook van philips spenen daarvan is de ring glow in the dark, etos verkoopt ze misschien is dat wel handig En dat napraten, van de week was ik ook met haar aan het kletsen en toen zei ik hai en toen zei ze het ook na en mijn vriend deed ook iets en toen deed ze het ook duidelijk na zo lief. En heerlijk die verstrooidheid, heb er nu nog last van volgens mij kom je daar nooit meer vanaf En tja de moeheid dat is ff doorbijten maar kan me voorstellen met nog een kleine erbij dat je blij bent dat de weken eraan komen dat je je weer wat fitter voelt. Vanmiddag weer ff kraamvisite, (wat gaat dat toch lang door) en zal straks ff heerlijk gaan wandelen en dan de stad ff in wat boodschapjes halen.
Joehoe meiden.. long time nog see Leuke foto Daph, ziet er gezellig uit!! Haha!! Zo zit ik ook regelmatig met onze kleine. En wat leuk om je banner te zien :-D Fantastisch hoor!! Volgens mij is het trouwens juist ook erg goed om gezellig met je kindje te gaan zitten praten. Onze kleine man vind het ook altijd erg leuk, zit helemaal te glimlachen drbij.. *verliefd* Overigens is ons kleintje laatst voor het eerst bij de Cburo geweest. Das nu 2,5 week geleden en toen was hij 53 cm en 4490 gram. maar hij groeit als kool en volgens mij is hij nu echt alweer veel groter. Je ziet het aan de foto's op mijn hyves wel Aankomende vrijdag moeten we er weer heen voor de eerste prikjes!! Aii...ben benieuwd of dat een beetje goed zal gaan! Op zich is het ook niet erg om erheen te gaan. Maar de eerste keer liepen ze ook al flink uit. Hoop niet dat k weer zo lang moet zitten wachten. Das ook zo'n ellende voor een babytje.. wachten, wachten, wachten.. terwijl je ook lekker in je bedje had kunnen slapen. Trekken jullie het allemaal nog een beetje met de warmte trouwens ladies? Sterrie, jij ook?? Het begint nu echt topsport te worden he, zo'n buik! Geniet er maar van hoor.. als je eenmaal bevallen bent, kun je je echt niet meer voorstellen dat je zo'n buik had. En je vergeet ook zo snel dat gevoel van die bewegende baby binnen in je.. jammer is dat.. Maar je krijgt er gelukkig wat supermoois voor terug.. een baby in je armen!! Zo meiden, ik moet even een boodschappenbriefje maken hier voor mijn mini-me zich weer meldt! Hoop jullie snel weer te lezen x
Lieve meiden, Een advies aan jullie. Als je regelmatig ongesteld wordt en zwanger wil worden. Misschien weet je het al... maar ja zo heeft het bij mij perfect gewerkt... ik was rond elke 17de van de maand ongesteld soms 16 en soms zelfs 19, 20 of 22. Maar in ieder geval altijd wel in de buurt van de verwachtte menstruatie. Nou, ik was zelf niet aan de pil dus tijdens mijn menstruatie had ik niet echt seks met mijn ex partner. Mits ik hem zag maar ja.. Vaak ging ik de 1ste week na mijn menstruatie naar hem toe... De week waarin je dus eigenlijk onvruchtbaar bent. Nou dan heeft het niet zoveel zin om te vrijen. Want zwanger word je toch niet. De laatste keer ben ik 2weken na mijn menstruatie naar hem toe gegaan en eigenlijk het hele weekend gevreeen.. Niet de hele dag natuurlijk maar gewoon in de ochtend, een keer in de avond onder de douche een keer.. noem maar op.. het maakt denk niet uit op welke tijdstip je vrijt als je maar weet dat je rond die dagen je eisprong hebt. Dat vind plaats 2 weken na je menstruatie. Ik wil niet zeggen dat het altijd lukt... maar de kans is zeer groot. Bij mij was het in ieder geval meteen raak. Nog een advies.. als je rond deze tijd vrijt.. zorg er dan voor dat je man boven je ligt... En als hij klaarkomt, ga dan niet meteen naar de wc om te plassen maar blijf nog even liggen zodat de sperma er niet meteen uit komt.. zo krijgt zijn zaad de kans om eventueel zijn werk goed te doen. Maar hou er wel rekening mee dat de kans dat je blaasontsteking krijg best wel groot is... ik had dat namelijk gekregen toen ik dit probeerde.. En nog een tip... Als je met hem vrijt denk niet teveel na over zwanger worden en geniet er gewoon van... want ook dat kan een rol spelen in het mislukken van een eventuele bevruchting. Nou, dan is het nog even afwachten tot je volgende menstruatie... en als hij na de verwachte datums niet komt... gauw naar de apotheek voor een testje haha... Succes ladys,,,, Liefs.
jaaaa daph.. en binnenkort heb je weer zo'n kleintje!! Hoe gaat ie met je? Met ons kleintje ben ik niet naar het CB geweest voor de prikjes.. het was de heetste dag van het jaar afgelopen vrijdag, dat kon ik hem niet aan doen. Dus heb het laten verplaatsen. Het is een gok dat het dan niet heet is, maar goed, dat had ik er wel voor over. Weet Estelle al dat ze grote zus wordt? En hoe was je eerste echo???