Hoera!! Mijn mannetje is geboren!!

Discussie in 'Geboren' gestart door IngiePingie, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Jeetje, wat een pracht is dit zeg..
    Op 17/05 is mijn kleine man, Ryan, geboren.
    Ik kreeg op de 14de te horen dat ze me eerder in wouden leiden ivm een te hoge bloeddruk. Ook kwam de dienstdoende gyn er achter dat Ryan bijna niks meer was gegroeid vergeleken met de groeiecho bij 30wk (ben er nog beetje boos over dat ze niet meer groeiecho's gemaakt hebben aangezien ik onder controlle stond ivm zw.suiker)
    Ook bleek mn vruchtwater bijna op te zijn..
    Die woensdag er na moest ik me om 7:00 melden om ingeleid te worden.
    De eerste ronde gel deed weinig. Had nog steeds 1 cm ontsluiting net als maandag.
    Na de 2de ronde gel kreeg ik te horen dat ze nu pas morgen ochtend weer zouden gaan kijken tenzij ik echt aantoonbaar pijnlijke weeen zou krijgen.
    Na wat "gezeur" toestemming gehad om even naar buiten te gaan. Werd helemaal gek in dat kamertje. Schijnbaar heeft de beweging geholpen want al gauw kreeg ik menstruatie achtige krampen. In de loop van de avond werd dit erger en erger. Na zowat een halve marathon door de gangen(kon de krampen/weeen zo beter opvangen) weer in bed gaan liggen.
    Tegen het eind van de avond kreeg ik te horen dat ze me eigenlijk slaapmedicatie wouden geven en morgen verder wouden gaan. Tenzij ik zou zeggen zet het maar door. Absoluut voor het laatste gekozen. Werd nu al gek dus wou er zo snel mogelijk van af, haha..
    Zodra de verpleging en gyn voor de nacht er was zouden ze komen en kijken hoe het er voorstond.
    Ik bleek op 3 cm te zitten en ze gingen me vliezen breken en infuus klaarmaken.
    Aan het infuus met weeenopwekkers schijn ik nog geen 10 minuten gelegen te hebben want me lichaam nam het zelf al over.
    Helaas had Ryan moeite met mijn weeen. Steeds als ik een wee had schoot zijn hartslag naar beneden.
    De gyn wou zo'n testje doen met een krasje op zn hoofdje maar dit wou echter niet lukken. Zo rond half 2 hoorde ik vallen dat ze misschien wel een kijzersnee wouden doen. Ze hadden namelijk kunstmatig vruchtwater gecreeert op de hoop dat dit ryan meer ruimte zou geven, maar dit werkte niet..
    Ze wouden nog 1 keer zo'n testje doen en dan beslissen. Op dat moment kwam ze er achter dat ik al op 8 cm zat.
    Op dat moment bleek ik ook 2x een rare beweging met mijn buik te maken. De gyn besloot dat we het zouden proberen bij deze 8 cm en geen persweeen :S
    Dat was wel even schrikken. Maar zonder er zelf verder bij na te denken ben ik gewoon verder gegaan waar ik mee bezig was.
    Om 01:50 mocht ik beginnen met persen en op 01:56 was mijn mannetje er.
    Wauw!! Wat was dat geweldig zeg om hem op mn borst te hebben.. Zo'n klein wezentje.. Was gelijk verliefd.
    Wat later kreeg ik de vraag of ik wel zeker wist dat dit mn eerste kindje was, hahaha.. Ze vonden dat ik het zo super goed had gedaan.. Kleine is geboren bij "maar" 8cm ontsluiten en geen persweeen.. En ik, ik had alleen een miniscuul haarschurtje wat even later al haast niet meer te zien was..
    Heb alles verder dus op eigenkracht gedaan en gelukkig een keizersnee kunnen voorkomen..

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Gefeliciteerd!
    Volgens mij werd jij vorige week tegelijk met mij ingeleid, want je had toen ook berichtje geplaatst.

Ik ben 16/5 nog bevallen om 4 uur 's middags (maar had al beetje ontsluiting en kreeg meteen infuus dus meteen heftige start haha)
    Hier ook een zoon.

Geniet ervan!

3. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hahaha ja klopt, we zouden tegelijk ingeleid worden ja..
    Jij ook gefeliciteerd nog! En geniet er van!!
    Hier wordt er zeker van genoten.. Tot nu toe echt een prachtkind(lees; hij laat me NOG slapen 's nachts en mag hem zelf wakker maken)

4. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Jep hier ook.
    Moet een wekker zetten voor de voedingen.
    Helaas is hij ook een luie drinker dus de voedingen duren soms een uur. (en dan nog niet altijd verzadigd) Hoop dat dit nog verbeterd.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gefeliciteerd en geniet ervan:)

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gefeliciteerd en geniet van je knul