Hoera! Onze tweede dochter is op tijd geboren!!

Discussie in 'Geboren' gestart door Babystew, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Het is alweer eventjes geleden, maar 17 juli ben ik bevallen van onze tweede dochter! Geboren na 37.5 week zwangerschap, precies 1 week en 1 dag na de laatste proluton injectie. Vind het wel leuk nog een topic voor haar te openen. :D

17 juli voelde ik rond 15:00 uur wat lopen.. Wist meteen dat het vruchtwater was. Man geprobeerd te bereiken op zijn werk, nam natuurlijk op dat moment net niet op ;) Was echt boos!
    Ik moest zo snel mogelijk naar het ziekenhuis om met antibiotica te bevallen omdat ik GBS draagster ben. De antibiotica heeft 4 uur nodig om in te werken en van mijn eerste dochter ben ik in 2,5 uur bevallen, dus er zat zeker haast achter. Gelukkig belde hij na een kwartier terug en kwam meteen deze kant op. Ook mijn vader gebeld om op de oudste te passen, en ze kwamen precies tegelijk aan. Timing!
    Rond 16:15 lag ik in het ziekenhuis aan de CTG, ik moest er een half uur aanblijven. Begon toen heel lichtjes de weeën te voelen en ze waren ook te zien op de CTG. Ik vroeg aan de verpleegster of ze alvast mijn bevallingsplan wou hebben, maar ze deed een beetje lacherig en zei "laten we eerst maar kijken of je wel echt aan het bevallen bent!". Ook wouden ze eerst de CTG afwachten voordat ze iets zouden doen. Een half uur ging voorbij, toen 3 kwartier en toen een uur.. Er kwam niemand! Heb toen maar zelf op het belletje gedrukt en bleek dat ze ook net overdracht hadden gehad en het daardoor allemaal langer duurde. De weeën kwamen steeds korter op elkaar en begonnen iets pijnlijker te worden, maar ze vonden me nog veel te relaxt erbij liggen dus hadden blijkbaar geen haast. Ik heb wel 3x aangegeven dat ik van mijn eerste zo snel bevallen ben, maar volgens hen kwam dat omdat zij prematuur geboren is en zou het dit keer zo'n vaart niet lopen.
    Er werd een testje gedaan om te kijken of het echt vruchtwater was wat ik verloren ben, en dat kwam negatief uit?! Dus volgens de arts-assistent was het geen vruchtwater. Geloofde er niks van want het was vrij veel en ik herkende de geur nog. Maar goed. Ze zou "voor de zekerheid" nog even kijken of ik ontsluiting had en dit bleek al 4 cm te zijn. Ze schrok ervan, blijkbaar was ik dus toch wel aan het bevallen ;) Toen werd er eindelijk iets meer haast achter gezet en besloten ze alvast het infuus te prikken voor de antibiotica. Ondertussen kwamen de weeën steeds sneller op elkaar en deden steeds meer pijn. Na een half uur bleek ik al 10 cm te hebben en had de antibiotica helemaal geen zin meer, dus die heb ik uiteindelijk nooit gehad. Een kwartier later is om 18.31 onze tweede dochter E.rin M.arenthe geboren :D Weer een hele snelle bevalling dus. Ze woog 3200 gram en was 46 cm lang.
    Helaas zat de navelstreng heel strak om haar nek, zo strak dat de arts assistent hem al doorknipte terwijl het hoofdje stond. Ze was ook heel bleek en slap en werd meteen meegenomen voor extra zuurstof. Dus helaas weer geen huilend baby'tje op mijn borst vlak na de bevalling. Gelukkig ging het na 10 minuten aan de zuurstof heel goed en mocht ze weer terug naar mij.
    Omdat ik dus helemaal geen antibiotica heb gehad en E.rin dus ook niet moesten we een dag ter observatie in het ziekenhuis blijven om te kijken of ze ziek zou worden. Gelukkig bleek ze kerngezond en mochten we daarna lekker naar huis, genieten van mijn eerste kraamtijd :D

Hier een fotootje (is ze 9 dagen oud):

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat een plaatje! Van harte gefeliciteerd!!! Gelukkig is het goed afgelopen. Over die eigenwijzigheid van artsen en vpk's blijf je je verbazen. Ik dan.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Gefeliciteerd!
    Lekker genieten!
    Blijft bizar idd hoe ze in het ziekenhuis denken het allemaal zelf beter te weten!

4. Babystew

Inderdaad Maria, zeker als je weet dat ik tijdens mijn zwangerschap in verschillende gesprekken meerdere malen heb aangegeven dat ik daar mee zat, of de antibiotica wel snel genoeg gegeven zou worden. En telkens zijn daar aantekeningen van gemaakt in mijn dossier, dat het echt ECHT snel gegeven moet worden.. Maar op het moment zelf is het alsnog afwachten welk persoon je krijgt. Achteraf zeiden ze wel "Je had helemaal gelijk!" ;) Ja, daar heb ik dan nog veel aan. Zucht. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Gelukkig is alles goed afgelopen.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ooh wat een plaatje! Gefeliciteerd!

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Gefeliciteerd! Wat een prachtig meisje!

8. Gefeliciteerd, mooi meisje! Wat een snelle bevalling, beetje jammer dat ze je niet zo serieus namen :x gelukkig uiteindelijk wel goed gegaan zonder de AB. Geniet van de kleine meid.

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Prachtkindje gefeliciteerd

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd,wat een knappe dame!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Mooi meisje!

12. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    gefeliciteerd en wat een mooi meisje

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje :D

14. Babystew

Bedankt iedereen!!

15. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Wauw, wat een mooi meisje en weer snelle bevalling.Van harte gefeliciteerd.
    Wat heerlijk dat je nu wel kon genieten van de kraamtijd. Toen was het alleen maar zorg en stress.
    Mooie naam ook. En wat vind de oudste van de kleine meid?
    Ik ben je wel regelmatig tegengekomen op het forum en vind het super dat Erin wel langer is blijven zitten.
    Geniet van je gezinnetje. Veel gezondheid, geluk en liefde gewenst!

16. Babystew

Bedankt musicalfan voor je lieve bericht!
    M.ila is heel lief voor haar zusje, ze krijgt veel kusjes en aaitjes over haar bolletje :) Zie foto!

17. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Mooi meisje!! Gefeliciteerd!! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina