Voor het eerst omgedraaid naar buik...Hoera!....Potverdrie!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Twee dagen geleden heeft ons zoontje zich voor het eerst naar zijn buik gedraaid in de box, ik denk per ongeluk want sindsdien is het niet meer voorgekomen. Hij draait zich al wel vaak op zijn zij om zo bij zijn speegoed te komen. Ik vond en vind het natuurlijk heel leuk dat ie dat al doet maar....hij heeft moeite met slapen -voornamelijk overdag- en slaapt daarom in een Puckababy. Diezelfde avond hebben we hem zo in bed gelegd zonder Puckababy want als ze zich om gaan draaien mag je ze niet meer inbakeren of in een bakerzak laten slapen. Die nacht ging het gelukkig goed. Alleen overdag is nu weer een drama. Na het badje 's ochtends gaat het nog wel en slaapt ie ongeveer twee uurtjes maar dan wil hij de rest van de dag haast niet meer slapen, alleen wat hazeslaapjes van een half uurtje. Met als resultaat dat ik aan het eind van de dag weer met een oververmoeid jongetje zit...Daarom hadden we hem dus ingebakerd en later in een Puckababy laten slapen. Ik heb hem vanmiddag toch maar weer in de Puckababy gelegd maar vind het nu wel eng! Leuk dat ie zo vroeg is met zich omdraaien maar wel lastig! Zou ik hem nu echt niet meer in de Puckababy mogen laten slapen? Wie heeft er tips of heeft dit ook meegemaakt?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi Sweetvienna,

Ik heb geen ervaring maar toen ik je berichtje las werdt ik nieuwschierig naar de Puckababy (onze kleine is namelijk nogal wild met haar armpjes)

En las toen op hun website dat de baby ook op zijn buik mag slapen in de puckababy; http://www.puckababy.com/content/tummy_time

Weet niet of hiermee je vraag beantwoord is maar heb mijn best gedaan ;)

Groetjes!

[/url]

3. kleinegabriel

14 jun 2008
    9
    0
    0
    Ik sluit me hier bij aan want mijn kleine slaap nu ok nog in inbakerdoek van SwaddleMe.....

Ik zit te denken wat moet ik doen later...

4. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    En een strak slaapzakje (ikkelief of puckabag)met een lakentje strak toestoppen (evt. lakentje overdwars). Misschien is dat een idee? Ik ben zo van de één op de andere dag gestopt met de pacco en bij ons werkte het..

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHOi

Tijn heeft ook heel lang in een bakerzak geslapen. Ook toen hij al draaide.
    Ik vind zelf dat ze ruimte genoeg hebben in die zak om op hun armpjes te leunen en daarbij komt dat ze hun hoofdje heel goed uit het matrasje kunnen houden rond die leeftijd.

Mocht je het nu gewoon niet willen, wij hebben de bakerzak afgebouwd met een slaapzak met lange mouw.
    Het is nu zomer, das minder, maar Tijn vond het heerlijk! De mouwen waren langer dan zijn armpjes, dus hij kon ook in de slaapzak heerlijk op zijn handjes sabbelen en hij had het geborgen gevoel, doordat er toch stof om zijn handjes, armpjes zat. Wij zijn inene gestopt en ging ook goed.
    Maar hebben eerder afbouw pogingen gedaan, maar dat werkte niet, hij was er gewoon nog niet aan toe, en toen hadden we niet een andere slaapzak.

Nu slaapt hij gewoon in een slaapzak zonder mouwen, helemaal afgekickt dus! hahahaha

kuz miek

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi allemaal,

B en N; ik zal idd. met hem gaan oefenen in de puckababy! dat is wel een goede tip.

Juffie81; ik stop hem al heel strak in/onder maar binnen no time heeft hij zich hierbovenuit weten te wroeten :confused:

Miekie82; het lijkt mij dat ze toch ook wel sterk genoeg zijn op deze leeftijd. Als ik hem onder toezicht op zijn buikje heb gelegd, is hij al behoorlijk sterk met zijn hoofdje. In de puckababy weet ik het niet maar ik denk dat ik de tip die B en N op de site van puckababy heeft gevonden maar eens opvolg. Ik ga eens kijken wat hij doet als hij op zijn buikje in de puckababy ligt.

Deel Deze Pagina