Merijn is geboren!

Discussie in 'Geboren' gestart door Lieverd, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Na een heftige bevalling van 40 uur is Merijn eindelijk geboren.

Zaterdagnacht om 4.00 uur braken mijn vliezen. Gelijk daarna kreeg ik weeën om de 5 minuten die zo pijnlijk waren dat ik niet meer kon slapen. 's Ochtends kwam de verloskundige en die wilde niet toucheren, want ze had het idee dat de weeën nog niet krachtig genoeg waren en ze wilde niet het risico lopen van infecties. 's Middags kwam ze weer en toen had ik nog steeds al die tijd weeën. Ze besloot toen wel te toucheren en na 12 uur had ik 1 cm onsluiting. Dat viel wel even tegen, maar ik had de moed nog niet verloren. 's Avonds voor het slapen gaan kwam ze weer langs om te toucheren en toen had ik nog steeds maar 1 cm ontsluiting. Ze gaf me valium om te kunnen slapen, maar weer heel de nacht niet geslapen. Telkens als ik bijna sliep kwam er weer een wee en was ik weer wakker.

Maandagochtend zijn we naar het ziekenhuis gegaan om de bevalling verder op gang te helpen, want inmiddels waren mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken en de kans op infecties is dan ook heel groot. Ik werd om 8.00 uur 's ochtends getoucheerd en toen had ik 3 cm ontsluiting. Ik kreeg een gel dat de weeën opwekt en toen werden de weeën wat krachtiger. Na uren weeën wegpuffen werd ik weer getoucheerd en helaas maar 1 cm erbij; 4 cm dus. Ik was best teleurgesteld, maar kreeg een nieuwe gel en ging weer vol moed verder met puffen. Samen met mijn man deed ik een aantal uren mijn uiterste best om de krachtige weeën op te vangen. Iets voor 15.00 uur werd ik weer getoucheerd en wat denk je? Geen centimeter erbij; nog steeds 4 cm. Toen brak ik! Eerst dacht ik nog dat ik pijn leed en dat het beetje bij beetje ergens toe leed, maar nu had ik uren pijn gehad en ik schoot er niks mee op.

Mijn man en onze kraamhulp besloten dat er iets moest gebeuren, want anders zou ik door de uitputting ons kind nooit meer uit kunnen persen. Ik kreeg eerst een injectie met Morfine, maar dit deed helemaal niks. Toen heeft mijn man gevraagd om een ruggenprik en ze deden daar absoluut niet moeilijk over. De anestesist werd meteen gebeld. Ik kreeg iets over 15.00 uur een infuus met weeënopwekkers en ik werd naar beneden gereden voor de ruggenprik. Na 3 keer mis prikken, zat de prik er de vierde keer in. Om 16.00 uur kwam ik weer boven in de verloskamer en tien minuten later werd ik weer getoucheerd. Toen had ik opeens 8 cm! In een uurtje! Zo, dat was een hele opluchting.

Toen werd er een katheter ingebracht, omdat mijn blaas anders te vol zou worden. Nou, dat was ook nog een heel gedoe. Ze kregen het slangetje er niet in, omdat mijn baarmoeder teveel op mijn blaas drukte. Ze konden het bochtje niet maken. Toen kwam er weer iemand anders aan te pas om verder te vroeten en gelukkig zat hij er uiteindelijk in.

Ineens kreeg ik persdrang. Ik dacht dat ik moest poepen. Het is echt zo bijzonder! Heel je lichaam gaat automatisch persen. Dat vond ik erg mooi. Toen ik persdrang kreeg, hebben ze de pomp in mijn rug uitgezet, zodat de verdoving uitgewerkt zou zijn als ik actief ging meepersen.

Toen mocht ik dus eindelijk gaan persen. Er stonden 5 mensen om mij heen om me aan te moedigen. Dat was zo mooi! Daar kreeg ik zo enorm veel kracht van. Een verpleger stond ook mee te drukken op mijn buik. Ook dit was erg fijn, want hij hielp me er erg mee.

Uiteindelijk na 50 uur persen werd Merijn geboren op 15 januari om 18.50 uur. Hij woog 3420 gram en was 50 cm lang. Zijn apgarscore was de eerste keer 9 en de tweede keer 10.

Helaas bleek met temperaturen dat hij verhoging had en na een uurtje liep zijn temperatuur nog verder op naar 38 graden. Hij werd dus bij mij weggehaald voor bloedonderzoek en in de couveuse gelegd. Dat kon er ook nog wel bij. Hij heeft 2 nachten op de couveuseafdeling gelegen, voordat hij naar huis mocht. Uit zijn bloed bleek dat hij een infectie had opgelopen. Ze zijn gelijk gestart met antibiotica en dat sloeg aan. Zijn temperatuur bleef stabiel en na 2 nachten mocht hij mee naar huis. Thuis hebben we zijn kuur afgemaakt en nu is hij een kerngezond mannetje.

Nu is het alleen nog maar genieten. En het is heel cliché, maar o zo waar. De bevalling was zwaar, maar ik ben de scherpe kantjes alweer vergeten en zou zo weer bevallen.

Groetjes,
    Lieverd

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Uiteraard heb ik geen 50 uur actief meegeperst, maar 50 minuten. Even een typfoutje!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Hoi Lieverd,

Je hebt er hard voor moeten werken. Nu maar lekker genieten!

Groetjes, Lotte

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Van harte feliciteerd!
    Een mooi manneke!

Liefs Mirre

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met dat mooie knulletje. Nu lekker van hem genieten!

6. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    zo hey ..je hebt er echt hard voor moeten werken ...maar nu volop gaan genieten van jullie zoontje ...hartelijk gefeliciteerd :D

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gefeliciteerd met je zoontje!

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Gefeliciteerd, en geniet nu maar van je kraamtijd...

9. Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd :D

10. Niet meer actief

Gefeliciteerd!

11. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Van harte gefeliciteerd met die knapperd! Geniet er maar lekker van...

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Proficiat!

13. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    gefeliciteerd!

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hartelijk gefeliciteerd met je uk!

Groetjes Viona

15. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van Merijn!

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Gefeliciteerd met Merijn!

17. Niet meer actief

Wat een verhaal! Nogmaals gefeli!

18. Niet meer actief

Heftige bevalling :(
    Maar onwijs gefeliciteerd met jullie mannetje en nu lekker genieten ;)

19. van harte gefeliciteerd met Merijn zoals je al zei Merijn en Shane zijn op de zelfde dag geboren.
    En lieverd wat is ie knap zeg met zijn vele haar.

20. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Gefeliciteerd met jullie kleine, geniet er maar lekker van.

Deel Deze Pagina