10 jaar en al makeup

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Het valt me steeds meer op dat de kinderen steeds jonger make up gaan dragen.

Komt misschien omdat ik opgevoed ben door mijn oma ( generatie kloof ), maar ik begon pas met 16 jaar echt makeup te gebruiken en met 15 jaar stiekem wat mascara.

Nu zie ik steeds vaker meisjes hier in de buurt van 10 en 11 jaar met een dikke plamuurlaag op hun gezicht wat notabene door hun moeder zelf is gekocht voor ze.

Ik vind dat een kind van 10 nog helemaal geen mascara op mag, lipstick en oogschaduw.

Ben ik hier nu zo apart in?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vind ik ook te jong. Middelbare school vind ik sowieso vroeg genoeg. Ik droeg in de brugklas alleen wat mascara... was vast zo'n sufferd :D

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    nee hoor, of ik moet ook een sufferd geweest zijn :D

ik vind vanaf een jaar of 15 wel een geschikte leeftijd om make up te dragen.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

10 vind ik ook veel te vroeg;) ik mocht van me ouders pas op me 16de wat mascara gebruiken

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier in de brugklas nog niet eens wat. pas rond 15 jaar mascara en oogpotlood.

Ik vind 10 jaar ook veel te jong.

Ik had als meisje wel van die kindermake up dat vind ik ook wat anders. Dat was zo heerlijk fout:p

6. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    Ik ben daar ook op tegen. Als ik ooit een dochter zou hebben, zal ik dit nooit toestan op zo'n leeftijd! Dit kwam ik op internet tegen. Amerikaanse meisjes modellen. Mooi? Nee, wat mij betreft afschuwelijk:x

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh nee 10/11 vind ik zeker ook veel te vroeg. Mijn zusje van 12 loopt al regelmatig met mascara op, dat mocht ik vroeger op die leeftijd echt nog niet hoor! Al moet ik zeggen dat ik een beetje mascara nog wel door de vingers zou kunnen zien. Maar foundation, oogpotlood, blusher en de hele mikmak vind ik wel te ver gaan bij zulke jonge meisjes!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ach, ik liep vroeger ook met van die kindermake-up op :D

Mijn dochter is bijna 11 en smeert wel eens wat op, voor de lol. Ik doe daar niet zo moeilijk over, maar ze mag van mij geen foundation ed op.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Idd veel te jong. En die meisjes in Amerika die op hun 5e of eerder al mee moeten doen van hun oudes aan die vreselijke peagants, vreselijk. Zo nep en zo niet kinds. Dat zou verboden moeten worden!
    Middelbare school mogen ze, maar dan wel dunnetjes en geen plamuurlaag ;)

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.211
    10.827
    113
    Verbaast me niks, maar ben het er ook niet mee eens. Ik weet nog dat er in de brugklas (we praten 1995/1996) over gepraat werd dat een klasgenootje mascara droeg, in de tweede was het al wel vrij gebruikelijk. En ik denk dat ik ook dertien was toen ik al vrij regelmatig make-up droeg. Vier jaar later viel me al op dat op het afscheidsfeest van mijn broertje op de basisschool (groep 8 dus) er al verschillende meisjes mascara droegen - een leeftijdsverschil van anderhalf jaar in vier jaar tijd.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    10 jaar vind ik wel wat vroeg.. maar 15/16 vind ik wel erg laat.

Ik was 12, middelbare school, toen ik make-up ging dragen.

12. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik vind 10/11 jaar veel te jong , vind 15 zelf te jong
    draag zelf zelden of nooit iets van make up heeeel af en toe wat oogschaduw potlood en mascara 1 a2 keer per jaar ofzo

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Dan ben ik nog steeds een sufferd! :D

Nee, ik vind make up zo vroeg niet nodig. Ik mocht pas make up gaan gebruiken toen ik naar de middelbare school ging. Vroeg genoeg..

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn ouders hebben er nooit iets over gezegd. Ik was 12 toen ik af en toe mascara gebruikte en op mijn 13e mascara,eyeliner en foundation.
    Ik hoop niet dat mijn dochter op dr 10e al met foundation aan de slag gaat.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik mocht ook pas vanaf mijn 16e make up op van mijn moeder en dan ook nog niet te opvallend. En bij ons op de middelbare school was het zowieso heel streng, als een meisje teveel make up op had naar de smaak van de directeur, moest ze het er af wassen. Geloof mij maar dat dat niet bepaald leuk en ook niet vriendelijk ging:$

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    10 vind ik wel erg jong voor dergelijke make up. Ik vind een keertje nagels lakken voor jongere meisjes wel grappig, maar foundation vind ik onnodig. Ik mocht rond een jaar of 12 wel eens make up op voor een schoolfeestje, maar dan ook niet te veel. Vanaf een jaar of 15 ging ik overdag mascara dragen.

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Op mijn 12e gebruikte ik al dagelijks mascara,poeder,oogschaduw, lipgloss,etc

Ik was dan ook al vrij volwassen voor mijn leeftijd en mijn ouders hadden er nooit problemen mee omdat het er erg natuurlijk uit zag, en niet als een opgedirkte trien

Als ik later een dochter krijg heb ik er ook geen problemen mee vanaf de burgklas,zolang het er maar erg netjes en natuurlijk uit ziet ipv een dikke laag poeder waarmee je net Bassie lijkt of een ***

Moet je voor de grap eens toddlers&tiaras kijken op TLC, daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Nep wimpers, extentions, spray tan, kunst tanden,etc bij peuters en kleuters :$

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben nog erger dan, ik vind make-up uberhaupt niet nodig, op welke leeftijd dan ook :D
    (draag het zelf dus ook zelden..)

En dat heb ik dus zelfs nog nooit gebruikt..poeder? Waarom zou ik hihi

19. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

idem hier !:D

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

zelden..dus soms is het wel nodig?
    :D

Deel Deze Pagina