Hey Meiden, Heb het ff helemaal gehad met die kleine, hij slaapt sinds hij die 15 maanden prikken heeft gehad bar slecht, je kan de klok er op zetten dat hij om precies de zelfde tijd iedere keer weer wakker word ( in de nacht ) eerst om half 2 dan om 3 uur dan om 5 uur en dan weer om 8 uur .. Het maakt niet uit hoe lang hij overdags slaapt dat ritme zit er ineens bij hem in ... Hij heeft dit nooit gedaan, hij sliep altijd van 8 tot 8, af en toe heeft hij dit wel eens maar het is zo'n energiek mannetje wat heel weinig slaap nodig heeft... Mama daarintegen heeft juist wel slaap nodig Ik kan er niet meer tegen, ik merk dat ik kattig doe tegen de mensen om me heen en dan vooral tegen mijn vriend, maar ik merk ook dat ik niet kan hebben van die kleine, ik voel me soms zo leeg en heb nergens zin in ... De mensen om me heen zeggen dat ik ook in de middag een tukkie moet doen als die kleine slaapt maar dat kan ik niet ik ben geen persoon die overdags slaapt ik vind dat zonde van mijn dag ... Vraag me af of dit nou nog steeds het 15 maanden sprongetje is of dat ik gewoon iets fouts doe ... Wie heeft er tips want dit breekt me echt. Sorry moest ff mijn hart luchten... Liefs Chantal
hoi, snap helemaal dat je het gehad hebt hoor. ons meisje is nu ruim 18 maanden en ik moet zeggen dat ze altijd wel ongeveer 2x wakker wordt 's nachts maar dan is het even haar fiepje geven of wat drinken. duurt niet lang, maar goed lekker doorslapen is fijner. nu sinds een paar dagen wordt ze op een gegeven moment wakker en dan wil ze niks. en als je weer weg gaat dan blijft ze maar jengelen/huilen. snap echt niet waarom ze dat doet. maar het slurpt energie. ik zou ook graag willen dat dit snel over is. ze krijgt nu ook een juniorbedje omdat ze dan vast kan wennen, ze krijgt namelijk een zusje en haar kamertje wordt doorgeschoven. ik hoop dat die verandering ook geen ramp gaat worden. tja, is denk dat we hier allemaal wel door moeten. ik denk maar zo: we zijn niet de enige die het zo hebben. schrale troost. mejon
Dat is waar we ze niet de enige die er last van hebben maar in de nacht heb ik echt het gevoel alsof ik dat wel ben Wel spannend van dat nieuwe bedje, het nichtje van kyano was ook altijd een nachtbreker en die is dmv dat nieuwe bedje juist beter gaan slapen, dus wie weet
Hier ook een mannetje dat tussen de 2 en 4 keer wakker wordt 's avonds/ 's nachts... Overdag is het slapen ook een ramp! Dit duurt nu al bijna 2 maanden en ik ben helemaal gesloopt! 's Ochtends tussen 5 en 6 uur is meneer klaar wakker en vertikt het om dan weer verder te slapen, nu ook nog eens in combinatie met de 15 maanden sprong en ik kan bijna horizontaal weggedragen worden... Ik ben ook iemand die haar slaap goed kan gebruiken, en ik slaap dus wel even 's middags als ik daar de kans voor krijg! Heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Voorheen sliep Vigo ook gewoon (redelijk) goed. Mijn energie en mijn 'good mood' zijn ook ver te zoeken. Ben ook vaak super chagerijnig door het slaapgebrek en kan bijna nergens de puf voor vinden... Hopelijk is het allemaal snel voorbij...
Soms is het even zoeken naar de oorzaak van het onrustig slapen. Noa slaapt altijd heel erg goed gelukkig, want ik heb mijn slaap ook heel erg hard nodig. De laatste twee weken sliep Noa erg onrustig. Bij haar was het verlatingsangst in combinatie met vier kiezen en een tand die doorkwamen (kwam ik gisteren achter... ) en een sprongetje. Pfffffffffff, het was afzien hoor! Soms vind je de veroorzaker van de slechte nachten helemaal niet. Maar ik troost mij altijd met de gedachte dat het ook weer over gaat. Ik probeer dan altijd de hulptroepen in te schakelen als ik echt niet meer kan. Ik ben alleenstaande mama en heb dus niemand in huis om op terug te vallen. Meestal blijft Noa dan een weekend slapen bij mijn ouders. Ook mijn buren, wat schatten zijn, willen nog wel eens optreden als hulptroepen. Dan gaat Noa een middag naar hun. Andersom kan dit ook, dan komt hun kleine even bij mij. Schroom nooit om hulp te vragen. Een uitgeruste mamma, die lief is voor zichzelf, is een goede mamma! (vat dit niet verkeerd op he!)
nee is ook zo. soms moet je zelf even bijtanken en dan is het ook helemaal niet erg om even te vragen of de kleine bij iemand kan blijven zodat jij even bij kunt slapen ofzo. dat heb je toch nodig op een gegeven moment. maar idd....het is tijdelijk....alleen kan tijdelijk heel lang duren haha. chantal1984: ik hoop dat ons meisje met het nieuwe bed dan ook ineens super gaat slapen. oooh, durf er niet aan te denken.....dan komt er een droom uit hihi. mejon
Ik zou zeggen even naar Oma en Opa brengen of iemand bij wie jij je goed voelt die op je kindje past en even bijtanken! Daarna met frisse moed alle tips uitproberen
Ik denk inderdaad maar dat ik hem ff bij opa en oma langs breng, maar ik voel me dan zo'n slechte moeder ...