Ons meisje is zindelijk ook in de nacht. Poepen doet ze in een luier; zodra ze voelt dat er poep komt vraagt ze die. De laatste tijd wil ze het ook wel proberen op de wc maar zodra er dan wat dreigt te komen vliegt ze van de wc en wil ze alsnog een luier. Nu zei een leidster van het kdv vandaag dat ze het erover gehad hebben en dat ons ziekenhuis een goede poeppoli heeft Ze is net 3 dat komt toch vanzelf wel? Ik wacht geduldig tot de dag dat ze het gewoon gaat doen en hopelijk is dat wel voordat ze naar school gaat. Ze poept trouwens nooit in haar broek en houdt het vaak ook nog op als ze op het kinderdagverblijf is bijvoorbeeld. De laatste paar keren heeft ze toch om een luier gevraagd nadat we dit meerdere malen hadden uitgelegd.
Nou, ik vind het een beetje voorbarig van het kdv. Veel kinderen vinden poepen op de wc heel spannend. Misschien eens proberen op het potje, als tussenstap?
Nou volgens mij een beetje overdreven hoor. Ik hoor en lees dat heel veel kindjes niet op de wc durven te poepen en naar een luier vragen. Komt vanzelf goed.
En op een potje? Misschien gaat dat beter? Haar niet die luier geven maar gewoon potje neerzetten en verder er geen poespas van maken. Er verder geen aandacht aan geven op dat moment. Ik lees wel dat meer kindjes dit hebben om haar dus meteen naar de poeppoli te sturen vind ik ook nogal wat. Zou ik nu ook nog niet doen. Eerst andere opties proberen.
Nee ook niet jammer genoeg. En we zijn totaal niet dwingend en laten haar gewoon haar gang gaan. Liever dit dan een kind dat verstopt raakt!
Inderdaad: lijkt mij ook een beetje overdreven. Zo te lezen heeft ze geen moeite met poepen of poep ophouden maar vindt ze enkel het poepen op een wc eng. Dat hoor ik heel erg vaak. Misschien als tussenstap het potje, wat hier al werd genoemd, of met de luier aan maar wel op de wc? Heb je trouwens een "plons" wc? Misschien dan eerst wat papier in het water leggen? En is ze nog gevoelig voor een beloningssysteem met stickers bijv voor iedere keer dat ze het probeert? ik zou niet eerder naar een poeppoli gaan voor ze 4 is en naar school moet. En daarbij; wat zou een poeppoli voor tips hebben bij een kind die alleen angst heeft? Zo te lezen is er toch niks lichamelijks aan de hand?
Ik heb bij de poeppoli de gedachte dat daar kinderen heen verwezen worden die hun poep dagen ophouden en helemaal niet durven te poepen. Jouw dochter poept tenminste. Mijn dochter vind het ook eng om op de wc te poepen. Op het potje is een keer gelukt, maar ze wil ook altijd een luier om. Ga niks forceren, ze weet dat als ze op het potje poept ze een cadeautje krijgt...
Mijn dochter doet hetzelfde. Zindelijk maar vraagt (mag van ons ook) voor het poepen een luier. Ze is een half jaar jonger. Poepen is toch voor sommige kinderen gewoon eng en vreemd. Ik kan daar wel inkomen. Ik zou gewoon doen wat je nu doet. Zij bepaalt en jij kunt boekjes lezen over naar de wc gaan, zelf het voorbeeld geven, af en toe erover praten. Zoals je nu doet waarschijnlijk
Mijn zoontje heeft last gehad van obstipatie en fissuren, maar de huisarts had overlegd met de arts van de poeppoli en die had aangegeven dat een poeppoli pas zin heeft vanaf een jaar of 5.
Beneden een ouderwetse pot en boven een plonspot. Met luier aan op de wc wilde ze absoluut niet! Had ook ergens gelezen dat iemand haar kind in een luier liet poepen in de wc ruimte maar ook dat wil ze niet. Ze duikt onder de tafel en verzoekt ons vriendelijk even op afstand te blijven. we hebben verschillende boekjes over potjes waarvan Liselotje op het potje favoriet is. we hebben haar een grotere pop beloofd maar toen ik zei dat ze die dan krijgt zei ze dat ze die niet hoeft.... haar tijd komt dan nog wel! we mogen al mega trots op haar zijn dat ze al vanaf 2,5 zindelijk is en ook in de nacht. heel af en toe een ongelukje maar dat mag.
Maar als de kdv-leidsters er heel gestresst over doen is het niet zo raar dat ze het daar ophoudt. Onze dichter wilde op kdv liefst helemaaaal niet naar de wc. Met al die peuters op wen rij die dan allemaal haar BLOTE billen konden zien vond ze verschrikkelijk. Toen ze op de grote-mensen-wc mocht (als enige) was er ineens geen probleem meer. Komt vanzelf goed. Poeppoli is toch voor de grotere poepproblemen? Als kinderen het dusdanig ophouden dat ze echt compleet verstopt raken enzo. (Wellicht denken de leidstres dat ze thuis ook niet wil poepen ofzo?)
Oh, wat hier echt een aanrader was is het boekje 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft'. Is echt het favouriete boekje van mijn zoontjes.
Dochter heeft ook heel lang nog om een luier gevraagd als ze moest poepen, komt vanzelf goed. Poeppoli lijkt mij onzin voor dit.
Leidsters weten dat ze thuis wel poept hoor. Ze heeft de trouwens de laatste 2 keren wel om een luier gevraagd toen was het rustig in de groep en haar lievelings leidster was er. Ze zit as we speak onder de tafel met een luier aan
We gooien ook nog de netjes afgewerkte exemplaren in de wc en die trekt ze dan zelf door met de woorden:"dag poep van mij"
Ze zien je aankomen op de poeppoli...... Zoals jij het omschrijft is het best normaal hoor. Veel kinderen hebben moeite met poepen. Zou wel proberen haar zover te krijgen dat ze op t potje of wc blijft proberen. alternatief kan dan nog de luier zijn, maar zou eerst proberen op potje of wc. Wat hier werkt is in de blote kont laten lopen en een potje binnen bereik. Gaat ie wat drentelen en zegt dan ineens 'o o, poepje komt eraan'. Dan gaat hij op t potje zitten......
Op deze leeftijd behoorlijk voorbarig. Volgens mij kom je er met kinderen jonger dan 4 niet eens binnen! Als ik zo het verhaal lees, doet ze het super goed. Veel kinderen vinden poepen op de wc/het potje eng. Ik moet trouwens lachen om je verhaal, want mijn schoonzusje deed dat vroeger ook. Ik heb die verhalen al zo vaak gehoord van mijn man of schoonmoeder. Die ging ook onder tafel zitten poepen. Ze trok zich duidelijk terug. Ze hebben zelfs geprobeerd het potje onder tafel te zetten, maar daar moest ze ook niks van hebben. Hopelijk geeft het je hoop dat ze nu 25 is en volledig poepzindelijk!
Mijn zoon loopt bij de poep/plaspoli maar dan vanwege een overactieve blaas. Doorverwijzen naar een poeppoli gaat alleen via de huisarts en die verwijzen echt nog niet door met 3 jaar. Mijn huisarts deed al moeilijk voor mijn zoon omdat hij nog maar 5 jaar is. Meestal gebeurt dat pas vanaf 6 jaar. Bij een poeppoli kom je als heel vaak in de broek poept terwijl je wel zindelijk bent of het heel lang ophoud of niet kunt poepen.
Lijkt mij ook wat vroeg voor poeppoli. Hier hetzelfde probleem. Hier is dochter sinds dat ze net 3 is plaszindelijk. Poepen was ze gelijk bang voor, is wel 1 of 2 keer gelukt maar werd toen zo bang dat ze het ging ophouden . Toen uitgelegd dat als ze moest poepen een luier vroeg. Sindsdien gaat het zo. Ze blijft helaas bang en vraagt elke avond een luier, dan gaat ze bij haar tafeltje staan en poepen. Hier ook een kadootje in het vooruitzicht gesteld, maar dat hoeft ze niet. 2 weken terug wilde ze het ineens proberen en heeft ze 2x inimini beetje ontlasting gehad en daarna rest alsnog in de luier, ze was heel trots maar sindsdien wil ze het niet meer proberen. Ik heb ook zoiets van komt vanzelf en geen probleem van maken. Als we de luier niet geven gaat ze ophouden/verstoppen. Maar lijkt wel lang te duren, is nu al zo'n beetje 9 maanden zo. Vraag me af het nog goedkomt voor ze naar school gaat.. Ze poept trouwens 99 van de 100 keer savonds en op Kdv houdt ze het dus ook gewoon op en vraagt ze daarna luier. Is nu in die 9 maanden 2x voorgekomen dat ze daar een luier heeft gevraagd..