hallo dames, misschien zie je het al aan de titel, maar heb ff jullie tips nodig hoor weet het ff neit meer. heb sinds bijna een week helaas een vaginale schimmelinfectie, heb hier een creme voor gerkegen, maar moet eerlijk zeggen heb nog steeds ontzettende jeuk, vooral (sorry voor de details), van me voorste kleine schaamlippen tot me anus. ik probeer dat te koelen met een koude washand, en de koude straal van de douchekop er op te zetten. verder heb ik nu ook last van heel erg veel jeuk op me benen, en armen, heel me benen zijn al kapot gekrapt. ( ook me vagina tot me anus) ik moet eerlijk zeggen ik wordt hier helemaal gek van echt niet normaal. het probleem is ik kan niet van de jeuk afblijven, iedereen zegt moet je gewoon doen maar dat is makkelijker gezegd als gedaan ik heb op me benen al menthol poeder geprobeerd, en sudo creme maar weet het gewoon niet meer, iemand van jullie nog tips. liefs joanita
Misschien even de dokter bellen voor een ander zalfje. Als je er zo'n last van hebt, moet er misschien even naar gekeken worden.
ik had ook overal jeuk tijdens mijn zwangerschap ik ben getest op zwangerschapsjeuk en dat was helaas positief... (ivm ziekte gevaarlijk voor de beeb) ik heb er last van sinds 30 weken zwangerschap, tot de geboorte. toen was alles over, wat een klein beetje hielp is koude douche, en ik heb tabletten gekregen van de gyn, dit hielp ook, de jeuk was niet weg... maar verminderde wel, en wat betreft koelen daar tussen de benen voor de jeuk....misschien een idee om zelf koude compressen te maken... dan is het niet zo nat tussen de benen door het washandje en je kunt gewoon lekker voor de tv blijven zitten... ik gebruikte ze voor mijn aambeien die ik had na de bevalling, gewoon een paar maandverbandjes door midden knippen... nat maken... in de vriezer, hydrofiel washandje erom heen nadat je ze uit de vriezer haalt... en lekker tussen de benen... misschien dat dat beter helpt als koude natte washandjes.
nu staan ook me rug en me armen en onderbenen weer vol na een douche dus ga toch morgen eens bellen weer met de huisarts want vertrouw dit egt niet en wordt helemaal gek van de jeuk
Misschin het bepaalde douchegel of iets wat je altijd gebruikt tijdens het douchen Of bodylotion na het douchen (als je dit gebruikt).. Tijdens je zwangerscap kunnen sommige dingen ineens anders reageren op je huid, zo had mijn moeder toen ze zwanger van mij was, dat ze ineens geen parfum meer kon gebruiken, kreeg ze ook uitslag van en ze werd er kotsmisselijk van! Indd even de huisarts weer erover bellen en eventueel een ongeparfumeerde douchel of bodylotion proberen..
Jeetje zeg. Ik heb heel vaak last gehad van een vaginale schimmelinfectie, maar die jeuk bleef echt bij m'n vagina hangen. De creme zou moeten helpen binnen 3 dagen geloof ik, dus als ie dat niet doet, moet je wat anders krijgen. En was nooit je vagina met zeep of lactacyd. Ik waste altijd met lactacyd, maar mijn gyn had dat toen echt verboden. Alles waar een zeepsoort in zit verstoort je natuurlijke zuurgraad en daardoor kan een schimmel zich ook makkelijker ontplooiien. Gewoon met warm water wassen is voldoende zei hij. Het lijkt niet fris, maar het werkt echt! Ik heb sindsdien geen last meer gehad van schimmels. Ik heb/had zelf altijd jeuk na het douchen op m'n rug en borsten en heb nu al een aantal keer gedoucht met douchegel ZONDER parfum erin. Deze was van De Tuinen met zeezout erin van de dode zee. Er zit weliswaar geen geur aan, maar dat helpt wel tegen de ergste jeuk. Probeer dat ook eens. Dus een neutrale douchegel en ook neutrale waspoeder voor je kleding. Nu je zwanger bent, ben je ook veel gevoeliger voor bepaalde stoffen.. Sterkte ermee meis!
Meid bel naar je huisarts en vraag om gyna daktarin eieren. Ik loop al heeeeeeeel de zwangerschap met dit probleem en nu ik die eieren heb gebruikt gaat het zoveel beter. Het kan door de hormonen komen dat je er nu ineens last van hebt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik die kuur nu 3x heb gebruikt en iedere keer verdwijnt het als sneeuw voor de zon binnen 3 dagen (heeeeeeeeeeerlijk geen jeuk meer) maar het komt wel steeds na een paar weken terug. Maar dan kan je die eieren weer gebruiken. Ik had ook die creme gehad maar hielp bij mij ook niets. Ik had er ook vooral op de schaamlippen last van. Echt doen hoor!