Hoi, Ik ben nu 21 jaar. Sinds januari 2008 ben ik gestopt met de pil. Dit is nu al ongeveer 1,5 jaar geleden. In die tijd wilde ik heel graag zwanger worden samen met mijn vriend. Maar na ongeveer een jaar had ik de hoop opgegeven en ben ik me gaan instellen op een ander leven, zonder een kind. Ik dacht, of ik ben onvruchtbaar, of het duurt nog een aantal jaar. Ik ben dus ook niet meer aan de pil geweest. Nu heb ik een 2 testen gedaan en ben ik zwanger. Ik ben hartstikke bang, omdat ik mij nu opeens zo jong voel. Ik ben bang dat ik mijn eigen leven helemaal op kom aan het geven. Ik heb het gevoel dat ik niet goed heb nagedacht om zo jong aan kinderen te denken. Nu ben ik toch zwanger en weet ik niet zeker of ik wel zwanger wil zijn. Ik weet niet wat ik moet doen nu... Wie kan enig advies geven? Groetjess
Hoi Kinga, Het klopt inderdaad dat je nog jong bent. Ik was 25 toen ik mijn kind kreeg, ik vindt dat een mooie leeftijd voor kinderen (ik dan hehe)... Maar ik kan je wel vertellen als je je kleine eenmaal in je handen hebt dat je geen enkele twijfel meer hebt..Dat is het mooiste wat je kan overkomen.. Lange tijd heb ik ook gedacht dat ik onvruchtbaar ben maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn en na 2,5 jaar intensief te hebben " geoefend" werd ik zwanger... Ik hoop voor je dat je er gauw aan went dat je zwanger bent, en uiteindelijk de juiste beslissing neemt... Heel veel sterkte!