Hoi, Ik ben nu 21 jaar. Sinds januari 2008 ben ik gestopt met de pil. Dit is nu al ongeveer 1,5 jaar geleden. In die tijd wilde ik heel graag zwanger worden samen met mijn vriend. Maar na ongeveer een jaar had ik de hoop opgegeven en ben ik me gaan instellen op een ander leven, zonder een kind. Ik dacht, of ik ben onvruchtbaar, of het duurt nog een aantal jaar. Ik ben dus ook niet meer aan de pil geweest. Nu heb ik een 2 testen gedaan en ben ik zwanger. Ik ben hartstikke bang, omdat ik mij nu opeens zo jong voel. Ik ben bang dat ik mijn eigen leven helemaal op kom aan het geven. Ik heb het gevoel dat ik niet goed heb nagedacht om zo jong aan kinderen te denken. Nu ben ik toch zwanger en weet ik niet zeker of ik wel zwanger wil zijn. Ik weet niet wat ik moet doen nu... Wie kan enig advies geven? Groetjess
Hoi Kinga, Het klopt inderdaad dat je nog jong bent. Ik was 25 toen ik mijn kind kreeg, ik vindt dat een mooie leeftijd voor kinderen (ik dan hehe)... Maar ik kan je wel vertellen als je je kleine eenmaal in je handen hebt dat je geen enkele twijfel meer hebt..Dat is het mooiste wat je kan overkomen.. Lange tijd heb ik ook gedacht dat ik onvruchtbaar ben maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn en na 2,5 jaar intensief te hebben " geoefend" werd ik zwanger... Ik hoop voor je dat je er gauw aan went dat je zwanger bent, en uiteindelijk de juiste beslissing neemt... Heel veel sterkte!
Hey Kinga mijn verhaal lijkt erg op die van jou wij hebben 2 jaar geklust toen ik dacht gaat niet gebeuren en het had geacepteerd opeens Hup ja hoor zwanger en toen opeens de gedachten ben nog zo jong wat ga ik allemaal missen omdat dan pas realiteit werd voor mij en niet meer een verlangen.Maar na iedere echo denk ik weer ja dit is mijn kindje en niemand neemt die nog van mij af en zal volop voor dit kindje vechten.twijfel zo nu en dan nog maar kan nu al niet meer zonder die kleine al ben nog 24 weken van de bevalling af.Je zla dingen moeten opgeven maar ik weet dat ook veel voor terug zal krijgen niet alles is leuk maar is allemaal wel waard.Maak de keuze waar jij bij voelt dat die goed is en jij mee kan leven want keuze maken voor abortus is niet niks en zal je ook nooit vergeten.Denk goed na over wat je wil en wat de gevolgen ervan kunnen zijn veel sterkten meid en toch GEFELICITEERD blijft een wonder ieder kleintje. liefs,
Ik wil jullie even bedanken voor de reacties! Die helpen mij toch om een rustig gevoel van binnen te krijgen. Ik ben hartstikke bang haha. NU moet ik afwachten tot woensdag. Ik ben namelijk al bijna 2 weken aan het bloeden. Nu weten ze niet zeker of het een miskraam is. Ik wacht het af en dan kijk ik verder.... Alvast bedankt nog! Groetjess
Hey meis, Als eerste gefeliciteerd, en die gevoelens zijn niet vreemd ik had ze ook, mijn man en ik wilde geen kids meer hebben (we hebben er samen al 2) en toen ik de positieve test zag was ik eerst heel erg blij en na een paar dagen begon de twijfel, gaan we het wel redden met 3 kids, wil ik het wel, bang voor de bevalling, maar na een paar dagen begon het te wennen en nu ben ik er heel erg blij mee en zou ik niets anders meer willen.. Het komt wel goed denk ik .. sterkte !
Hartelijk gefeliciteerd! Ik wens je een fijne, onbezorgde en gezonde zwangerschap toe Groetjes Ingeltje