Gisteren ben ik gestoken in mijn voet, waardoor weet ik niet. Beetje rood, beetje opgezet. Maar nu zet mijn voet ineens op. Er zit vocht in en gaat tintelen. Ik heb enorm veel allergieen, maar hiervoor (nog ) niet tenminste het was niet zo. Kan het kwaad als ik gewoon afwacht?
Ik zou als ik jou was de HA post bellen, het lijkt toch op een allergische reactie. Heb je koude compressen in huis? Want leg die dan even op je voet of wikkel je voet in een koude natte doek.
Kou erop, dan wordt de zwelling vaak gauw minder. Ben zelf allergisch voor vliegenbeten (jaja, dat bestaat echt....) En als ik dan een koelelement uit de vriezer op de plek bind (wel een doek ertussen) en ik laat dat een uur of wat zitten (voet omhoog!) Is het veel minder. Je kan er best nog 1 a 2 weken last van houden. Smeer Azaron voor de jeuk, dat komt meestal het beste uit de test. Succes ermee!
Mijn allergoloog heeft me een keer uitgelegd dat een zwelling op de plek van de beet zelf geen kwaad kan maar je moet oppassen als je ergens anders op je lijf opzwelt. Met name benauwd worden is gevaarlijk.
Bij sommige insectenbeten kan je flink zwellen ja en echt zo'n plakaat krijgen. Volgens mij kan het geen kwaad. Inderdaad opletten of je geen andere reacties krijgt. Nu kan je in principe gewoon koelen met een koud compres. (mocht je niets hebben kan je een inlegkruisje o.i.d. natmaken en in een plastic zakje invriezen). En insmeren met azijn, helpt ook goed tegen jeuk.
Een paar jaar terug had ik ook een opgezwollen voet door een insectenbeet. Kreeg toen als advies van de HAP dat ik het goed moest koelen en de voet een beetje hoger leggen als je been. Als het met een paar dagen niet minder werd moest ik naar mijn eigen HA gaan. Ik heb toen uiteindelijk tablet gekregen omdat het alleen maar meer werd. Had ook een stuk of 10 beten op mijn voet dus dat is wel wat extremer.
Ik heb kort na dit berichtje toch gebeld omdat ik ook andere klachten kreeg. Extra pil in mogen nemen en gelukkig is het afgezakt. Bedankt voor jullie reacties!!