Net eerste echo gehad. Vraagje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ctje1987, Mar 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hi meiden,

Ik verlies al twee weken kleine beetjes bloed. Omdat ik me hier veel zorgen om maak, heb ik net een vroege echo gehad. De verloskundige zag geen bloed bij het vruchtje en ook nergens anders in de baarmoeder. Het is, zoals zij zei, vaginaal bloed.

Het hartje klopte al, waar ik natuurlijk heel erg blij mee ben!
    Volgens mijn eigen berekening ben ik 6w1d zwanger vandaag.
    De verloskundige kwam echter op iets over de 5 weken uit aangezien het vruchtje wat kleiner was: 3.5 mm. Ik heb geen regelmatige cyclus, maar ik weet wel wanneer mijn eisprong was: 11 februari had ik heel de dag een positieve ovutest en 's avonds had ik last van ovulatiepijn.
    Het scheelt maar een paar dagen, maar kan dit wel?

Mijn verloskundige zei dat alles er prima uitzag, maar ik maak me toch weer zorgen :(

Liefs xxx

2. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Op dat termijn is het heel lastig om dat precies vast te stellen. Ik ben toen een week terg gezet maar met de 12 weken echo doen ze je precieze termijn berekenen en grote kans dat je dan weer vooruit word gezet :) zou me er echt geen zorgen over maken en lekker genieten.

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Er kan een aantal dagen verschil komen, als het eitje later wordt bevrucht dan de dat de eisprong was.
    Ook kan er een verschil komen door het meten, het is namelijk zo klein, dat ze er een millimeter naast kunnen zitten, dat maakt een paar dagen verschil...
    over die paar dagen hoef je je geen zorgen te maken.

Kleine bloedingen komen vaker voor, doordat de baarmoedermond meer doorbloed is dan normaal. Als er niets aan het vruchtje te zien is: wederom geen zorgen!

Wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen, geniet ervan!
    De eerste 3 maanden zijn zo onzeker voor iedere moeder, waren ze voor mij ook hoor. Je voelt nog niets bewegen in je buik, dus je moet maar vertrouwen op het woord van de VK...

Verder, Geniet van je zwangerschap!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Dag van de positieve ovulatietest is niet perse de dag van je ovulatie. Dat kan nog 24-48 uur duren. De pijn die je voelt is vaak groeipijn en niet de ovulatie zelf.

En dan kan het ook nog wat langer duren voor de innesteling plaatsvin

Geen aanleiding tot zorgen dus !

Gefeliciteerd!

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben uiteindelijk een week vooruit gezet bij mijn 12 weken echo terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat mijn eisprong toch echt een week later was. Op de termijn waar jij het over hebt is het helemaal lastig vast te stellen. Niet te druk maken dus!

7. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Ik zou me er niet druk over maken. Het belangrijkste is het kloppend hartje en die heeft jouw vruchtje al! Helemaal goed dus!

Hier kreeg met 7 weken de eerste echo, verloskundige kwam uit op 6+ 2d, een verschil van 5 dagen. En de eisprong wist ik zeker vanwege het bijhouden van mijn temperatuur. Bij de volgende echo werd ik 4 dagen vooruit gezet dus dat kwam beter overeen! De verloskundige zei toen ook dat bij die vroege echo's het meten toch echt heel lastig is en ze vaak uitkomen op een kleiner vruchtje. Kortom: heel normaal dus.

Ik werd er zelf in eerste instantie ook zenuwachtig van, maar dat kwam omdat mijn eerste zwangerschap niet goed gegaan is. Hierbij wel een kloppend hartje maar het vruchtje was toen 2,5 week kleiner dan verwacht. Uiteindelijk is dit ook niet goed gegaan. Zolang het verschil niet groter is dan 1 week, ligt het volgens mij nog prima binnen de meetmarges.

Hopelijk kun je een beetje gaan genieten! In ieder geval van harte gefeliciteerd! En hopelijk stopt het bloedverlies snel, want hier kan je behoorlijk onzeker over worden!

Share This Page