Veel meer onzeker nu

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Dogpaw, May 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

Apr 4, 2014
    413
    614
    93
    Female
    Hoi allemaal,

Ik ben momenteel ongeveer 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Aankomende vrijdag hebben we onze eerste echo. En ik moet zeggen; ik vind het ontzettend spannend.

ik ben er volgens mij gewoon misselijk van. Ik kan me niet herinneren dat ik het ook zó spannend vond bij onze dochter.

nu is natuurlijk in de zwangerschap, tijdens de bevalling en erna van alles gebeurd positief maar ook negatief, waardoor ik de hele dag (als ik niet werk) aan de zwangerschap denk.

Wat als er straks geen kloppend hartje is? Wat als ik straks verplicht bedrust krijg ivm mijn hoge bloeddruk? Hoe ga ik het allemaal regelen met het werk?

de vorige keer kreeg ik geen zwangerschapsuitkering van het UWV omdat ik na 10 jaar werken voor hetzelfde bedrijf, mede eigenaar werd. UWV zag het dus als nooit gewerkt. Dit heeft me toen 16 weken loon gekost en ontzettend veel stress. Uiteindelijk na 2 jaar lang rechtszaken, heb ik het uiteindelijk alsnog gekregen. Maar dit betekende wel dat ik tot aan de weeën stond te werken (schoonmaakbedrijf) en mijn dochter werd eerder geboren, en 4 weken na haar geboorte stond ik met extreem hoge bloeddruk op het werk weer te poetsen.

Mijn man en ik hadden net in maart gezegd even stoppen met proberen. Corona, een nieuw bedrijfspand gekocht, grote investering gedaan, crisis....

maar toen besloot de baby anders. Ik ben zo onzeker over hoe ik het straks ga doen. Mijn dochter is 2jaar nu, en er gebeurd momenteel zoveel op het werk... ik ervaar nu al stress..

goed, ik moest het gewoon even van me afschrijven. Het komt vast wel goed, maar toch ben ik wel erg onzeker over de zwangerschap. Ik hoop heel hard dat het goed gaat en het hartje stevig blijft kloppen. Dat is het belangrijkste

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

Jun 9, 2019
    1,202
    453
    83
    Female
    Ik denk dat je meer onzeker ben over je gezinssituatie en je financiën en niet over je zwangerschap. Zoek daar eerst rust en de rest komt zelf. je zwangerschap heeft geen reden onzeker te zijn, er zijn veel andere dingen die kunnen gebeuren en je hebt daar geen invloed op.
    minder stress levert ooo gewoon gezondere zeangerschap. Succes

3. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

Apr 4, 2014
    413
    614
    93
    Female
    Gisteren de eerste echo gehad. Een mooi knipperend hartje. Gister gelijk aan mijn schoonouders verteld en vanmiddag gaan we het aan mijn ouders vertellen. Ik denk dat dan al heel wat zorgen zullen verdwijnen omdat ik samen met mijn moeder werk. Zij kan dan met me meedenken in deze tijden.

4. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Wat super om te horen zeg, gefeliciteerd!!!

Dogpaw likes this.
  5. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Wat super een goede echo!! Ik was ook echt enorm onzeker de 1e maanden. Ook omdat de 1e echo ivm Corona niet doorging. Was echt veel onzekerder dan bij de 1e. Gek he. Toen zat ik ook niet op een forum en nu wel. Ben denk ik vooral onzeker geworden vd verhalen die hier voorbij komen over miskramen. Bij de 1e las ik daar dus niks over dus dacht toen alleen maar ' jaaa ik ben zwanger'. Een forum is fijn en kan steunen maar kan dus ook onzekerheid geven (bij mij dan). Sinds de 1e echo is mijn onzekerheid weg. Hoop bij jou ook!

Verder zal je situatie zeker meespelen in je onzekerheid. Maar heb vertrouwen. Alles komt goed!! Misschien soms via een omweg en eerst wat hobbels op de weg maar het komt goed. Vertrouw op je kracht, jezelf, je man, het kindje. Die dient zich echt niet voor niks aan...;)

6. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

Apr 4, 2014
    413
    614
    93
    Female
    Bedankt allemaal! Onze ouders waren zo enthousiast, zo gelukkig en zo blij voor ons. Heel erg fijn om het verteld te hebben. De echo staat in de kast, en elke dag even spieken

Ik heb al met mijn moeder afgesproken wat we met het werk gaan doen, dus dat is wel fijn. Ik ga dit keer ook eerder en langer met verlof. Bij mijn dochter totaal maar 6 weken verlof gehad en toen moest ik alweer werken ivm het niet krijgen van een uitkering.

zo gaan we het niet meer doen, dat geeft ook rust. En toevallig vandaag weer een grote opdracht binnen gekregen dus we gaan dapper door en eind oktober stop ik met werken. Dan zou ik 32 weken zijn

7. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Wat fijn!! Delen helpt idd. Gelijk oplossingen nu voor wat dingen. Hoop dat je nu in rust kunt gaan genieten van je zwangerschap! Genietse:)

Share This Page