Klein vruchtje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door GeoLilly, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Gisteren voor de eerste maal naar de gynaecoloog geweest, hij heeft een inwendige echo gemaakt, er is een vruchtzakje (5,4 cm) te zien en het vruchtje is 1 mm groot. Tot zover niets waar we ons echt zorgen over maakten.

Tot hij nogmaals vroeg wanneer mijn laatste menstruatie was, deze was op 20 augustus. Volgens de echo zou ik nog maar 3 weken effectief zwanger zijn + 2 weken gratis.
    Dat vond hij heel raar en vooral omdat ik twee weken geleden al positief testte (was een knaltest). Ik heb wel steeds heel lange cyclussen gehad (gemiddeld zo'n 37 à 41 dagen).

Hij zei dat het nog iets te klein was en hij wist niet goed wat dat zou betekenen. Ofwel is het nog te vroeg om iets te zien en ben ik effectief maar drie weken ofwel ben ik al langer zwanger en blijkt dat het vruchtje niet groeit.
    Hij zei dat we ons niet meteen ongerust moesten maken maar dat er altijd een kans is dat het niet goed loopt en dat we het maar aan niet teveel mensen moeten laten weten.
    Ik zei dat ik liever had dat hij de waarheid zei, daar kon ik beter mee omgaan dan misschien wel misschien niet. Daarop zei hij dat hij niet wou dat we met een negatief gevoel naar huis gingen en dat het waarschijnlijk meer kans heeft dat het goed komt. Maar dat het afwachten is.

Ze hebben dan nog bloed genomen en vanavond mag ik bellen om te horen of er zwangerschapshormoon in mijn bloed zit. Volgende week donderdag terug voor nog een echo, dan zou het vruchtje toch zo'n 2 mm moeten zijn.

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken...
    We waren zo gelukkig toen we binnengingen en sinds gisterenavond voelen we ons alsof de grond onder onze voeten is geslagen. :(

Het ergst van al is dat niemand het weet en je staat met je twijfels en angst alleen (bij elkaar).
    Ik weet niet hoe ik die week moet doorkomen, al die onzekerheid. Ik ga pas 100% gerust zijn als ik dat kindje in mijn armen kan houden over een aantal maanden.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wou bereiken, denk dat het er gewoon eventjes uit moest.
    Bedankt om te lezen.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh wat eng meis, maar ik hoop dat je ei of de innesteling gewoon wat later was en je korter zwanger bent.. Veel sterkte met wachten en ik duim voor jullie! :(

(Hier ook een cyclus die uiteindelijk op 42 dagen zat, 16 juni voor het laatst menstruatie gehad en op 20 augustus was ik 7w2d zwanger volgens de echo. Toen was de baby 6,25mm, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb hoe hard het gaat in het begin en of deze informatie dus überhaupt behulpzaam is :()

3. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hey om je even een hart onder de riem te steken, wij hadden het zelfde!
    Complete stress... Maar zie mijn tijdlijn! Nu 11 weken alles in orde!
    Ze houden altijd een slag om de arm omdat het ook fout zou kunnen gaan!
    Maar zolang je geen buikkrampen of bloedingen hebt zou ik me niet te druk maken.
    Wanneer is je volgende echo???

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    wat raar, ik heb vorige week een echo gehad en was van mening dat ik 7w zwanger was die dag, de baby was 7.7mm, en volgens haar was ik toen 6w4d zwanger, maar als ik zie dat die van jou dan nog kleiner is zal ik dan niet langer zwanger zijn?

5. Lientje1986

Lientje1986 Actief lid

11 aug 2013
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren hier bij zogezegd 6 weken een leeg vruchtzakje.... Ik weet hoe je je voelt, moet ook afwachten tt volgende donderdag... Slecht nieuws is erg, maar deze onzekerheid vind ik echt ondraaglijk...

6. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Daarnet gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek. Het progesteronniveau is veel te laag: 3,4 terwijl het 5 zou moeten zijn (heb hier geen verstand van, zeg gewoon de gynae na). Het HCG-niveau is goed: over de 3000.
    Maar hij zei dat de kans groot is dat het tot een miskraam zal komen en dat we ons daarop best voorbereiden. Vandaag ook wat bruinverlies.

We kunnen enkel afwachten... langs de ene kant heb ik zoiets van "it ain't over till the fat lady sings" (tot ik echt bloedverlies heb en donderdag niets meer te zien is), maar langs de andere kant vrees ik het ergste.

Lientje1986, dat is inderdaad waar. Ik hoop heel hard dat het voor jou goed afloopt. Dikke knuffel.

7. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi Geolilly,

Hoe is het met je? Weet je ondertussen al meer? Ik hoop voor je dat je bruinverlies niet heeft doorgezet en dat alles in orde is.

Liefs!

8. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hey Anoniempje

Bedankt voor je berichtje, dat vind ik erg lief.
    Jammer genoeg heb ik sinds woensdag echte bloedingen gekregen en heb ik gisteren het vruchtje verloren :'(

Liefs

9. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Oooh jeetje. Strekte!

10. eviiii

eviiii Fanatiek lid

27 feb 2013