Hoes ektorp svanby zelf wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Goedenavond

Wij zitten al een tijdje te dubben over een nieuwe bank, hebben nu al weer 14jaar een leren van seats and sofa's en zit nog goed maar zitten wat scheurtjes in van de katten niet erg zichtbaar maar ja na 14jaar mag het.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 3 en 2 zits ektorp van ikea.
    Bij ons qua kleur zou de grijze svanby in aanmerking komen,enkel is dat volgens mij de enige die niet zelf gewassen mag worden maar enkel chemisch gereinigd.
    Nu sprak ik iemand die zei oh maar gewoon op 30 graden moetlukken hoor, maar ja samen zijn dan de banken bijna 1000 euro zou wel heeeeel zuur zijn als ik ze verpest.
    Iemand ervaring ermee?

En als ik op marktplaats kijk vind ik de banken er allemaal zo rommelig uitzien, bekleding vaak gekreukt en ziet er snel ingezakt uit, ook trekt de bekleding vaak in de hoeken.

Zijn die mensen gewoon makkelijk met foto's zonder ff strijken enzo of zien ze er gewoon echt vaak beetje uitgeleefd uit?

Zo graag ervaringen horen van de ektorp.
    Oja gezin bestaat uit 2 volwassenen,1kind van 8 en een van 3 en hondje en 2 katten.
    vind de zandkleurige en de blauwe ook wel mooi

2. Melief

Melief Niet meer actief

Jahoor ik gooide de svanby gewoon op 30 graden id wasmachine. Daarna nat om de bank doen dan droogt het netjes op! Ze worden wel iets lichter na regelmatig wassen. Door het zitten krijg je die shabby look, wij zijn uiteindelijk voor een strakkere bank gegaan.

3. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Dank je wel voor je reactie, merkte je niet dat ie iets kromp? En na hoe lang werd ie echt shabby zeg maar? Wil er toch wel graag jaar of 7 mee kunnen doen. Of is dat erg positief

4. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Wij hebben ook Ektorp. Ik was ze koud (hooguit 30) omdat ik anders bang ben dat ze krimpen, wat tot nu toe nog niet gebeurd is.
    Qua verkleuring, hij is met der jaren (hebben hem nu zo'n 3 1/2 jaar) wel iets lichter geworden, maarjaa het is Ikea ;)

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik vroeg me hetzelfde af. Hebben de hoekbank nu 2 jaar en eerlijk gezegd nog niet gewassen :)
    Hij ziet er nog heel netjes uit, maar aangezien er op staat alleen chemisch reinigen, nog niet gedaan.
    In wasmachine kan dus gewoon? Ben zo bang dat ie niet meer erom past.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb nu 3 jaar de zwarte ektorp, 3 zits, 3 zits met lounge gedeelte en de fauteuil, de hoezen van de banken was ik regelmatig omdat de kinderen daar het meeste op zitten en dus knoei, er is echter nog geen kleurverschil te zien met de fauteuil.
    Overigens was ik de hoezen ook op 30 graden.

7. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ik was gewoon op 40 soms zelfs 60 vanwege huisdieren!
    Ziet er na twee jaar nog zelfde uit!

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb de svanby bruin en die gaat hier regelmatig de was in. Nog nooit problemen mee gehad.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Maar staat er op die hoes ook chemisch reinigen. Of op het etiket wassen op max 60 graden.

10. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hier niet de Ektorp maar de Tylosand van Ikea, hoezen mogen volgens het etiket niet in de wasmachine maar ik doe het lekker toch ;) Op 30 graden. Heb de bank al 6 jaar en ziet er nog prima uit.

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik weet niet wat er op het etiket staat maar het is dezelfde stof als svanby grijs, alleen dan de bruine variant. Verkoper zei ook dat je deze hoes niet zelf kan wassen maar dat gaat gewoon prima.

Deel Deze Pagina