Peuter 's nachts zindelijk. Overdag niet volledig. Pas begonnen met zindelijkheid.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik heb eerder een topic geopend over mijn zoontje die van de ene op de andere dag op de po ging plassen. Dit was bijna twee weken geleden. Hij was toen twee dagen later ook 's nachts droog. Ik laat de luier nu al de hele week 's nachts uit en hij is gewoon droog. Maar overdag, thuis, gaat hij zelf naar de wc. Of op mijn verzoek. En verder denk ik 1 tot 2 ongelukjes max per dag. Soms ook helemaal geen. Bij het weggaan breng ik hem zelf steeds naar een wc en heeft hij in de speeltuin wel in zijn broek geplast. Er was geen wc in de buurt, de auto iets te ver om snel een luier te halen en hij weigerde gewoon staand te plassen buiten. Gister met het winkelen eerst naar de wc gebracht. Daarna had ik het idee dat hij het niet aangaf en was bang dat hij midden in een winkel zou plassen dus deed hem een luier om en drie uur later af maar die was helemaal droog gebleven.

Ik ben dus zelf onzeker over of hij het aan kan geven overdag omdat hij het niet altijd doet. Maar sinds maandag doe ik hem eigenlijk ook buiten geen luier om en heb dus 1 ongelukje gehad en gister deed ik de luier om omdat ik te onzeker werd maar dat wil ik dus niet meer doen.

Wat kan ik nu nog doen zodat hij het zeker geeft en geen ongelukjes meer heeft? Of is dat nog normaal de eerste weken?

By the way, hij is 2 en bijna 3 maanden. Hij kan het wel aangeven maar hij wil bijvoorbeeld ook op de wc als zijn broer gaat terwijl hij dan helemaal niet hoeft. Het gaat dus aan de ene kant heel goed, aan de andere kant merk ik dat ik het lastig vind dat hij nog niet volledig goed communiceert zoals bijvoorbeeld zijn oudere broer die gewoon duidelijk aangeeft dat hij moet.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier een zoontje van 25 maanden. Beetje hetzelfde verhaal. Gaat keurig zelf op het potje en wil ook naar 'de grote wc'. Poepen vindt hij nog wel lastig en doet hij toch het liefst in de luier (schijnt ook nog wel normaal te zijn). Sinds vorige week ervoor gekozen ook maar gewoon geen luier meer om te doen, wat ik ook ga doen en waar we ook heen gaan. Gemiddeld 1 ongelukje per dag. Op de opvang gaat het nog niet zo goed. Nu twee dagen geweest en elke keer twee ongelukjes, waarna hij een luier om krijgt. Erg jammer. Schijnt het daar niet aan te geven en zelfs niet als hij al in zijn broek heeft geplast. Helaas niet precies zicht op wat daar precies gebeurd.

Als ik jou verhaal zo lees gaat het met name mis als je zoontje is afgeleid door spelen bijvoorbeeld, of dat je net niet op tijd kunt zijn. Wij hebben hiervoor voor onderweg nu een potje gekocht. Dat ding kan je als potje gebruiken met een speciaal zakje er in, maar kan je ook als toiletbrilverkleiner gebruiken op een grote wc. Dat werkt hier wel voor onderweg. Wil gewoon ook niet weer teruggrijpen naar de luier, wan hij kan het wel.
    Ook hier nog wel eens 'vals alarm'. Dat wil hij op de wc of het potje en na even zitten zegt hij dan 'doet t niet' of 'nog niet'.

Mijn zoontje is ook eigenlijk elke nacht droog. Nog niet aangedurfd de luier af te laten, maar wil dat de komende week toch even gaan proberen.

Kortom, ik zou echt even doorzetten, hij is al zo'n eind op weg en kan het wel. Dan maar eens een ongelukje, 1 a 2 ongelukjes in deze beginfase lijkt mij normaal. Ik vind dat in ieder geval acceptabel.

Wat betreft het 'staand plassen'. Wij houden hem dan in hurkhouding boven de grond waarbij we zijn bovenbenen ondersteunen, dat werkt wel hier.

Veel succes!

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje plast en poept nu regelmatig op het potje maar wel als ik hem erop zet. Hij geeft zelf niet aan dat hij moet plassen. Hij gaat nu bij het naar bed gaan en eruit komen en tussendoor zet ik hem er ook op. Vaak plast hij en hij heeft nu ook een keer of 6 gepoept. Hij heeft gewoon een luierbroekje aan en ik laat het nog even zo tot hij ook zelf gaat aangeven dat hij moet plassen of poepen. Vanmorgen heeft hij 3 keer op potje geplast en tussendoor bleef zijn luier droog. Maar dan houd ik het in de gaten en stuur hem dan gewoon. Soms zie ik het aankomen. Heb ook een onderbroek geprobeerd en 1 keer ging het goed maar de 2e keer ging het mis omdat ik zelf druk was met eten koken enzo. Dan komt hij dus niet zelf en kan ik het ook niet in de gaten houden. Wij houden dus nog even de luier aan en zorgen dat hij regelmatig op de pot plast en poept. Dan komt het aangeven vanzelf denk ik.

Deel Deze Pagina