Hoesje telefoon past niet, terugsturen maar zelf kosten betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Molensteen, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik dank jullie
    Tis me helder

Ik heb mail gestuurd dat product niet past terwijl zij beweren van wel.
    Dus dat ik verwacht geen verzendkosten te betalen.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik heb gelezen zoals het er staat en dat klopt gewoon niet Ashley, Je hebt het zelf denk ik een beetje erg krom opgeschreven...;)
    Jij schrijft:
    De kosten die de webshop maakt om iets aan jou te versturen moet de shop ook nog eens vergoeden als jij besluit om het terug te sturen? Natuurlijk niet. Daar klopt niks van. De kosten die de klant maakt om iets terug te sturen, die moet de webshop betalen (afhankelijk van hun voorwaarden). Anders niet hoor.

Dit geldt niet als het gaat om een ondeugelijk product (in geval van ts) of om een product wat beschadigd is of verkeerd geleverd.

3. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Officieel gezien moet je de kosten voor de retourzending zelf betalen als dit duidelijk op de site wordt aangegeven.

'U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.'

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen

in dit geval gaat het om een fout dus zouden ze sowieso gewoon moeten betalen vind ik

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik had er al lang een telefoonboek aangeplakt en in de brievenbus gegooid zonder retour afzender erop..

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Juist!!

Ze kunnen van alles roepen en opschrijven...maar dat maakt het nog niet de waarheid.

Er mogen geen verzendkosten worden berekend.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Sorry, het laatste neem ik terug. Ik was er echt van overtuigd dat de kosten van retour ook voor de webshop waren, maar dit blijkt onjuist. De kosten zijn alleen voor de webshop als hij de klant voor de bestelling heeft geïnformeerd dat die de retourkosten zou moeten betalen in geval van terugsturen. Excuus!

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nou ik hoef niet te betalen, ze hebben gewoon een antwoordnummer
    Heb een foto moeten maken van telefoon naast hoesje dat het niet past...

Klaar...

8. xmelisx

xmelisx Bekend lid

28 jul 2011
    584
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ashley heeft wel gelijk hoor, misschien moet je je eerst verdiepen in iets voor je dingen gaat roepen?

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen

Kosten om een product terug te sturen betaal je zelf, de verzendkosten die je aan het bedrijf hebt moeten betalen krijg je terug. (tenzij het gaat om een ondeugelijk product, dan krijg je idd de verzend- en de retourkosten vergoed)

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mag gesloten worden

10. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Bij telefoonhoesjes.nl soms besteld?

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ook vorig jaar een keer gehad op een webwinkel. Ik kreeg een heel ander product opgestuurd. Toen ik het uitlegde dachten ze dat ik gek was, maar echt niet ze hebben de verkeerde gestuurd. Ja mevrouw u kunt het wel terug sturen maar de verzendkosten zijn wel voor u zelf. Grrrrrrrr! Was laaiend. Wist verder niet wat ik moest doen dus probeer het dan altijd via Marktplaats weer te verkopen.

Ik koop nu dus ook niet gauw meer ergens iets als ik de verzendkosten moet terug betalen bij een retour €1,- vind ik niet erg maar het ging om 6 zoveel.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nee

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Goed zo, zo hoort het (juridisch) ook. ;)

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik vind het heel lief dat je zo goed mee denkt en mij wilt corrigeren maar ik heb het toch echt goed en jij hebt het toch echt fout :D Sorry ik kan er niets anders van maken.
    Nogmaals: de aankoopkosten, dus verzendkosten naar de klant sturen + kosten product, moet de webshop vergoeden. De retourkosten niet.

Maar TS, fijn dat het alsnog goed is afgelopen. Volgens mij heeft beheer niet gezien dat het mag worden gesloten. Anders even met het verkeersbordje melden?

Deel Deze Pagina