Ik dank jullie Tis me helder Ik heb mail gestuurd dat product niet past terwijl zij beweren van wel. Dus dat ik verwacht geen verzendkosten te betalen.
Ik heb gelezen zoals het er staat en dat klopt gewoon niet Ashley, Je hebt het zelf denk ik een beetje erg krom opgeschreven... Jij schrijft: De kosten die de webshop maakt om iets aan jou te versturen moet de shop ook nog eens vergoeden als jij besluit om het terug te sturen? Natuurlijk niet. Daar klopt niks van. De kosten die de klant maakt om iets terug te sturen, die moet de webshop betalen (afhankelijk van hun voorwaarden). Anders niet hoor. Dit geldt niet als het gaat om een ondeugelijk product (in geval van ts) of om een product wat beschadigd is of verkeerd geleverd.
Officieel gezien moet je de kosten voor de retourzending zelf betalen als dit duidelijk op de site wordt aangegeven. 'U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.' https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen in dit geval gaat het om een fout dus zouden ze sowieso gewoon moeten betalen vind ik
Ik had er al lang een telefoonboek aangeplakt en in de brievenbus gegooid zonder retour afzender erop..
Juist!! Ze kunnen van alles roepen en opschrijven...maar dat maakt het nog niet de waarheid. Er mogen geen verzendkosten worden berekend.
Sorry, het laatste neem ik terug. Ik was er echt van overtuigd dat de kosten van retour ook voor de webshop waren, maar dit blijkt onjuist. De kosten zijn alleen voor de webshop als hij de klant voor de bestelling heeft geïnformeerd dat die de retourkosten zou moeten betalen in geval van terugsturen. Excuus!
Nou ik hoef niet te betalen, ze hebben gewoon een antwoordnummer Heb een foto moeten maken van telefoon naast hoesje dat het niet past... Klaar...
Ashley heeft wel gelijk hoor, misschien moet je je eerst verdiepen in iets voor je dingen gaat roepen? https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen Kosten om een product terug te sturen betaal je zelf, de verzendkosten die je aan het bedrijf hebt moeten betalen krijg je terug. (tenzij het gaat om een ondeugelijk product, dan krijg je idd de verzend- en de retourkosten vergoed)
Ook vorig jaar een keer gehad op een webwinkel. Ik kreeg een heel ander product opgestuurd. Toen ik het uitlegde dachten ze dat ik gek was, maar echt niet ze hebben de verkeerde gestuurd. Ja mevrouw u kunt het wel terug sturen maar de verzendkosten zijn wel voor u zelf. Grrrrrrrr! Was laaiend. Wist verder niet wat ik moest doen dus probeer het dan altijd via Marktplaats weer te verkopen. Ik koop nu dus ook niet gauw meer ergens iets als ik de verzendkosten moet terug betalen bij een retour 1,- vind ik niet erg maar het ging om 6 zoveel.
Ik vind het heel lief dat je zo goed mee denkt en mij wilt corrigeren maar ik heb het toch echt goed en jij hebt het toch echt fout Sorry ik kan er niets anders van maken. Nogmaals: de aankoopkosten, dus verzendkosten naar de klant sturen + kosten product, moet de webshop vergoeden. De retourkosten niet. Maar TS, fijn dat het alsnog goed is afgelopen. Volgens mij heeft beheer niet gezien dat het mag worden gesloten. Anders even met het verkeersbordje melden?