huis gezellig maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lycos, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Wij hebben een antraciet tegelvloer.. weinig gezelligs/warms aan.

Er is echt geen mogelijkheid om de vloer eruit te halen. Iemand tips om ons huis toch 'warm' aan te kleden en gezellig te maken?
    We zijn al op zoek naar een licht vloerkleed.

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ervoor zorgen dat de meubels gemaakt zijn uit een warm materiaal zoals hout. Warme/ gezellige kleuren gebruiken. Kies een leuk kleurpallet uit (3/4) kleuren die bij elkaar passen en je daar aan houden. Een mooi warme plaid op je zetel.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.505
    17.439
    113
    Mooie gordijnen, vloerkleed, kussentjes op de bank. Mooie planten

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mooie lichte, warme kleur op je muur en met leuke accessoires werken!

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hier wat ideetjes van pinterest met donkere vloeren.
    Je ziet vaak dat er gewerkt wordt met warme materialen: hout, textiel, grove structuren. En dat in combinatie met lichte muren.

https://nl.pinterest.com/pin/492370171739061961/
    https://nl.pinterest.com/pin/12103492724975331/
    https://nl.pinterest.com/pin/104990235042199570/
    https://nl.pinterest.com/pin/240238961347941758/
    https://nl.pinterest.com/pin/328551735296780045/

Persoonlijk vind ik planten en natuurlijke materialen ook veel doen! Dat zie je ook terug op een aantal van de bovenstaande voorbeelden :)

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Een donkere warme kleur kan ook heel goed als er voldoende licht binnen valt... Olijfgroen of pompoenoranje bijvoorbeeld, op een hele muur of een vlak op een lichtere muur of in een nisje of op een schauw oid... Verder idd veel warme materialen gebruiken: mooi kleed, kussens, gordijnen, planten, kaarsen en veel kleine lampen ipv enkele grote..

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan je er geen andere vloer overheen leggen?

8. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Afhankelijk van de grootte van jouw huiskamer:

Creëer een apart zithoekje, eethoek etc. Ieder met een warm vloerkleed.

Werk met warme materialen (hout, warme kleden en uiteraard de muurkleur).

Verlichting: kies warme verlichting (niet strak wit, maar gelig licht) en kies ook hier voor verlichting van hoekjes etc. Niet (alleen) één centraal licht, maar de verschillende delen van de zitkamer hun eigen, warme licht geven.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.854
    1.061
    113
    Er staan al mooie tips. Wat ik wil toevoegen is vooral geen witte muren. Durf een kleur te gebruiken, al is het maar een pasteltint. Groentinten bijvoorbeeld. Niet te fel.
    Toen ik 10 jaar geleden mijn langste muur antraciet maakte, dacht iedereen dat het een fiasco werd, maar wat stond het mooi! Landelijk was het toen. Nu wilde ik wat moderner en heb ik vintage blue op mijn muur. Dat staat echt fantastisch. Rustig juist. Verder alleen 2 kussens op mijn bank in dezelfde kleur. Het combineert goed met licht hout, donker bankstel en.. geel. Gek he?

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik haal mijn inspiratie van pinterest. Werkt echt heel goed :)

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij willen later ook een tegelvloer.

Ik zou dan kiezen voor bijv 1 gekleurde muur in een aardetint.
    Mooi vloerkleed met hoogpolige vezels
    Houten tafel en meubels bijv.
    Warme kleuren bank en stoelen.
    Grote groene planten ook op de vloer

Werken met paars rood en groen als accessoires.

Zoveel mogelijkheden 😁

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#12 Rietje88, 20 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2016
    Ik zou juist niet gaan voor warm hout gaan maar voor wit. Leuke hoekjes creëren. Spelen met lampen. Dikke zacht uitziende witte gordijnen. Wollen kussens op de bank. Antraciet is ook goed te combineren met grijzig bruin op de muren. En dan 1 muur een bakstene print.

Maar het is maar net wat jouw smaak is. Ik zou heel blij worden van die tegels.

Add en als de kinderen oud genoeg zijn een lekkere hoogpolig vloerkleed bij de zithoek.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    zijn al goede tips gegeven, dus ik wil je alleen nog een tip meegeven m.b.t. het vloerkleed.

afhankelijk van bijv het formaat dat je wilt zou je ook eens kunnen kijken bij een carpet right/roobol. die verkopen vloerbedekking zou je denken, maaaar daar kunnen ze ook vloerkleden van maken.

zo zijn wij aan ons vloerkleed gekomen, precies zoals we wilden en in een mooie afmeting voor onze woonkamer (hij is 3m x 3m). De prijs was heel schappelijk/laag vergeleken wat je "normaal" voor zo'n formaat vloerkleed zou betalen als je echt een los vloerkleed koopt zeg maar.

zou zelf overigens niet perse hoogpolig doen, is een ramp om schoon te maken en schoon te houden ;)
    wij hebben laagpolig, en t is heerlijk ;)

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dat vroeg ik mij ook af.

15. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij hebben ook grote donkere vloertegels. Gecombineerd met grote donkere meubels (alleen witte tv kast) en 1 roze muur. Verder veel roze en grijze kussens op de bank, plaids, roze kaarsjes etc.

16. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Nee helaas niet. De vloer ligt over de hele beneden verdieping. Deuren, kozijnen moeten dan worden geschaafd, ons kookeiland staat op de tegels, we hebben grote ensuite deuren met kasten die dan allemaal geschaafd moeten worden..

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Thanks voor de tips! :)

18. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Bij antraciet past in mijn optiek geen aardekleuren.
    Wel doen: gebruik maken van verschillende soorten materialen, houten of witte meubels, grof geweven of pluizige stoffen.
    Zeker een mat bij de bank in een passend formaat en niet te klein. Overwegen ook een grote mat onder de eethoek te leggen.
    2 of 3 accentkleuren kiezen en die overal doorvoeren.
    Een aantal mooie planten, desnoods goede neppers als je net als ik geen groene vingers hebt.

Geen kille raambekleding

Plaats anders wat foto's

Deel Deze Pagina