Wij hebben tot nu toe de kinderwagen nieuw aangeschaft, de maxicosi en familyfix voor in de auto gaan wij ook nieuw kopen. De box voor in de kamer is ook nieuw aangeschaft en de kinderstoel wordt ook nieuw aangeschaft. De box en kinderstoel zullen altijd in je woonkamer staan (geen mega groot huis hier) en vind ik mooi als het strak bij je meubels staat Maar bijv de babykamer heb ik via Marktplaats gekocht. Ik vind die babykamers persoonlijk ERG duur nieuw. Je zit zo aan 1000 euro voor een kast, ledikantje en commode. En hoelang doe je met een babykamer... over 2 jaar moet er sowieso al een nieuw bedje gekocht worden. Ik heb een ontzettende leuke kamer (whitewash kast, ledikant en commode. Alle lades zijn van riet) gekocht voor véél minder Matrasje / hemeltje / beddengoed etc en leuke aankleding voor de kamer zoals gordijnen, kussen voor in de stoel, vloerbedekking, behang, knuffels wordt dan weer wel allemaal nieuw gekocht (wel zo fris, vooral een matras) Ook een schommelstoel heb ik 2e hands via Marktplaats gekocht. Scheelde ook zoveel geld!! Super, bijna als nieuw!! En ik had hem zelf in de winkel kunnen uitzoeken En jullie? Ook nog 2e hands dingen gekocht of gewoon alles nieuw?
Wij hebben alles nieuw, maar wel heel veel gekregen. Babykamer en kinderwagen van mijn ouders Heel veel kleertjes (zelf uitgezocht) van de opa en oma van mijn vriend Kinderstoel, opvolg-autostoel, box, badje + accessoires, en nog voor 1500 euro aan kleinere dingen (mochten we ook zelf uitzoeken) van mijn schoonouders Verder ook nog wat van mijn broertjes/zusjes enzo gekregen en natuurlijk nog heel veel dingen van de kraamvisite. Kortom: we hebben eigenlijk zelf niks hoeven te kopen Wel alles zelf uitgezocht.
hey, wij hebben ook nog lang niet alles hoor. maar we hebben ook zat 2dehands spullen. kinderwagen is nieuw. maxicosi is 2dehands maar is haast niet gebruikt. onze meubels: commode, ledikant komen bij ikea vandaan. totaal: 100 euro voor kwijt geweest. een leuk ladekastje bij leen bakker gekocht, met heel schattig roze en paarze deurtjes. en verder wit zoals al onze meubels in de kinderkamer. dit kastje was 75 euro. wel hebben we de kinderkamer opgeknapt want het was een kale kamer. dus we hebben verf, behang, en vloer gekocht allemaal nieuw maar geen supermerken dus waren we 150 euro kwijt. alle kleding hebben we nieuw. maar ik heb van een aantal ouders ( ik werk in de kinderopvang) wel wat beddenlinnen gekregen. dat vind ik opzich ook niet z'n probleem. ff wassen en niks aan de hand. en ik weet waar het vandaag komt natuurlijk. maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk. verder heb ik ook een badstandaard gehad, aankleedkussen maja daar doe ik toch een hoes omheen. en nog wel wat kleine spullentjes gehad. maar goed die ouder zei ook kijk maar wat je wilt hebben de rest mag je weg gooien. en verder hebben we zelf ook wel al wat kleine spullen gekocht natuurlijk zoals babygym en speelgoedjes enzo. wij zijn wel van plan om het 1 en ander 2dehands te halen. zoals babyfoon. dat kunnen wel dure dingen zijn. groetjes pamsie
Wij hebben gisteren een kinderwagen gekocht, een nieuwe. Ook gelijk een maxi cosi cabrio fix, ook nieuw. Verder kopen we het kamertje nieuw. Van de Ikea, dus dat is ook nog betaalbaar. De box gaan we 2e hands kopen. Ik ga binnenkort eens op Marktplaats rondneuzen. Het boxkleed voor in de box ga ik dan weer wel nieuw kopen.
Nieuw: ledikantje (Ikea), maxi cosi, aankleedkussen + hoezen, kleertjes, grote droogtoren 2e hands gekocht: badje, badstandaard, paar kleertjes, Quinny Gekregen: box, kleertjes en wat bedlinnen, speelkleed We hebben maar een klein huisje dus dat scheelt voor wat betreft het kamertje.. we hebben enkel één muur van onze slaapkamer een beetje opgeleukt met muurstickers. We hebben ook geen commode, want geen plek voor.
Wij hebben alleen de box van me schoonzusje gekregen. De kinderwagen hebben we van me schoonouders gekregen. Verder wat aankleding zoals badje enz van mijn ouders. We hebben bijna alles nieuw behalve de box dan. We waren niet zo heel veel geld kwijt. Kamertje was maar 570 euro. Verder een nieuwe vloer 250 euro verf 65 en aankleding zoals gordijnen,boxkleed,schilderijtjes,hemel en mandjes heeft me schoonmoeder gemaakt en was ik alleen 112 euro aan stof kwijt. En dan nog z,n 300 euro voor losse dingen zoals kleertjes,dekentjes enz Oja de maxicosy was 120 euro. Dus bij elkaar z,n 1500 euro. Vind het reuze meevallen toch
Leuke kleuren Ninja2' Die kleuren wil ik ook. Alleen doe ik eerst alleen alles lime. Zodra we weten welk geslacht ( bij de geboorte) doe ik roze of blauwe accessoires. Verder hebben wij alles 50-50 gehaald. 50% nieuw ( maxi cosie, kleren, badspul, matras) en 50% tweede hands of geleend ( wiegje die in de familie zit, kinderwagen et cetera)
Textiel wil ik per sé nieuw hebben (lakentjes, kleertjes) en de rest maakt me niet zoveel uit. We hebben nu de kamer, box, kinderwagen, en nog veel meer overgenomen van iemand, en afgelopen weekend gehoord dat mn ouders dat allemaal willen betalen Erg lief van ze. Dus nu heb ik nog een badstandaard en een maxi cosi nodig, de rest is er allemaal al
Wij hebben alles nieuw gekocht. De wagen (bugaboo), babyfoon en badje met badstandaard hebben we gekregen (zelf uitgezocht maar is wel betaald door (schoon)ouders).
wij hadden toen best wel veel tweedehands alleen bedje en spullen voor daar in. + mc nieuw. en kleertjes en zo
Ook hier alles nieuw gekocht. Wij zijn de eerste in onze omgeving met een kleintje, dus er viel weinig te lenen of over te kopen van vrienden en/of naaste familie. Wel is er door de aanstaande opa's en oma's en door zussen veel gesponsord, dus zelf hebben we alleen de kinderkamer en de kleine dingetjes (lakentjes, hydrofielspul etc) hoeven te betalen.
Es denken ledikantje, matras en ladekast die we als commode gebruiken zijn nieuw (Ikea, meeste babykamers vond ik niet mooi of practisch of schandalig duur) kinderstoel is nieuw omdat we deze zo leuk vonden (bloom fresco). Wagen, box, buggy en badje komen van marktplaats. Maxicosi, campingbed en wippertje gekregen van kennissen die uit de kleine kinderen zijn, samen met dozen vol kleertjes en ander spul, al voordat ik zwanger was (het is maar goed dat we een meid hebben gekregen want bijna alles was meidenspul) en we zullen nog wel meer krijgen. Net zoals van zwager en schoonzus: speelgoed, steppen en fietsjes waar hun kids te groot voor zijn worden nu al doorgeschoven naar ons. Textiel, natuurlijk hebben we zelf wel wat kleertjes gekocht en ook wat lakentjes en een dekentje. Maar het meeste heeft mijn moeder op marktplaats gevonden in alle soorten en maten soms dozen vol tegelijk. Alles nog hardstikke mooi, sommige dingen nog helemaal nieuw! Ik heb er geen moeite mee dat het 2e hands is, een keertje wassen en strijken en het is eigen (nieuwe dingetjes was ik toch ook eerst voordat ik ze aantrek). M'n meisje heeft voor het eerste jaar genoeg kleren dus we hoeven alleen maar voor de leuk kleertjes te kopen. (en als we toch wat missen geef ik mijn moeder een zoekopdracht en binnen no time stromen de pakketjes weer binnen )
En die schommelstoel is net een uurtje geleden hier binnen gebracht. Mijn vader was zo lief om hem vandaag even voor ons op te halen. Die heeft een nieuwe auto en vond het wel een leuk ritje volgens mij . HIJ IS MOOI!! Jaaaaaa die gaat super staan op de babykamer!! (40 euro ipv 200 nieuw hihi)
Voor mijn dochtertje had ik alles nieuw, dat gaat nu naar haar broertje uiteraard. Ik heb kort na de geboorte een tweedehands duowagen gekocht, want ik vond het onzin om weer een smak geld neer te moeten tellen voor zo'n korte periode. Verder nog een tweedehands mobile van Tinylove en een Baby-mee voor op de fiets.
Wij hadden alle nieuw, behalve een autostoeltje (van mijn broer gekregen, zijn kinderen waren er te groot voor geworden). We hebben ook wel dingen cadeau gehad, zoals: - doomooseat - maxi cosi - babyfoon Maar het meeste zelf gekocht.
2e hands: - wieg (65 jaar in de familie) - kinderwagen - box - wat kleertjes - 2e kinderzitje voor in de auto verder alles nieuw - kast -ledikant - commode - wipstoeltje - kinderstoel - kleding - babyfoon - maxicosi - buggy etc
Wij hebben de hele baby uitzet over kunnen nemen van een kennis. alles is gebruikt voor een kindje maar er is zo zuinig mee omgegaan dat ik dit wel aan durfde. Hierbij zat het kamertje,box,quinny,badje eigenlijk alles. We hebben alleen de kleertjes nieuw moeten kopen omdat dat kindje een meisje was. Verder vervang ik hier en daar wat dingen die we niet mooi vinden of gewoon graag nieuw willen zoals boxkleden, hydroluiers, kinderstoel en speelgoedjes. Moet zeggen dat we nu heel veel dubbel hebben maar daar kan ik dan weer andere mensen blij mee maken! Alleen blijft er nu nog weinig over om te krijgen van (schoon)ouders. Zullen ze vast niet erg vinden
Wij hebben een 2e handse commode en kast gehaald voor 100 euro op marktplaats. Wel een nieuw ledikantje en matrasje. En wij hebben de box en maxi cosi geleend van vrienden. Voor de rest eigenlijk alles nieuw.
Tweedehands: - kinderkamer - kinderwagen - campingbedje - matras, dekens, hydrofielluiers, washandjes, paar stuks speelgoed (van vriendin) - wipstoeltje - sommige kleertjes - badstandaard (te leen) - fietsje (crossfietsje met zijwieltjes van zwager en schoonzus) - speelhuisje in de tuin (zelfde zwager en schoonzus) - kruiken Nieuw: - maxi cosi - badset - babyfoon - de rest van de kleertjes - kinderstoel (moet nog, maar wordt nieuwe) en verder allemaal klein spul (omslagdoeken, hoeslakens, overtrekjes, voedingskussen ed.)