Welke maat winterjasje voor februaribaby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Druif, 28 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik ben begin februari uitgerekend en zit te denken aan de aanschaf van een winterjasje voor de baby. Genoeg moeders die immers na een week al een ommetje maken.

Maar welke maat zouden jullie aanhouden? De winter duurt dan immers nog even.

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi heeft sinds 4 weken een dikker jasje.
    Ze was bij de geboorte 51 cm en het jasje is maatje 56.
    We hebben dit dus gekocht toen ze 2 weekjes oud was.

Nu past het nog goed, ligt er natuurlijk ook aan hoe de maten uitvallen.

succes
    Gr. Kat

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    NIET !

Mijn decemberbaby heeft geen winterjas gehad. ja hij had hem wel, alleen nooit aan. Het ligt niet fijn voor die kindjes zo ingepakt.
    Wij hebben een soepel vestje welke we aan deden en een extra dekentje. Zo blijven ze wel warm genoeg maar zitten ze niet strak in een jasje.

4. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ik ook geen winterjasje ga kopen (eind januari uitgerekend) Een soepel vest en een extra deken/wrapper oid lijkt me prettiger dan zo'n klein jasje.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb ook besloten geen jasje te kopen. Ze liggen sowieso onder een dekentje in de wagenbak, daar overheen heb ik nog zo'n afdekding dat wind en waterafstotend is en dan zou ik ook nog graag een wrapper lodger gebruiken. Dat is alleen bij elkaar sowieso al te warm...

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben begin dec uitgerekend en heb een maatje 62 gekocht kan het er nog ff in groeien anders blijf je straks jasjes kopen .

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vest is fijner... jas aandoen is toch een best gedoe, verder ligt het idd niet lekker en in feb lag mn zoon dan in de kinderwagen met een kruik bij zn voeten, deken en dat dekzeiltje (voor wind ed.) Echt meer dan warm zat is het dan hoor.

8. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik was ook in feb. uitgerekend en had een jasje 56 en 62 gekocht (Zeeman) en die waren veeeeeeeel te groot. Mijn man is toen nog snel een jasje 50 gaan kopen. Toen was het goed zoeken, want in feb. zijn er weinig jasjes nog te vinden.
    Vond een jasje toch wel lekker hoor, dan krijgen ze geen koude schoudertjes en armpjes (die komen meestal boven dekentje uit) en voor bijv. in MC was het ook wel prettig.
    Nu heb ik een jasje mt 68 en eentje 74 vast.

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb 2 jasjes gekocht 1 maatje 56 en 1 maatje 62. Als ze in de maxi cosi ligt moet ze toch echt een jasje aan vind ik.

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik ga ook geen jas kopen,lijkt me idd niet lekker liggen en de kleine kan niet goed bewegen..

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij kregen in de winkel ook het advies om geen jasje te kopen maar een vestje. Je pakt je kindje al zo dik in, dan een jasje echt te veel van het goede is en ook niet lekker zit.

@Ariel
    Heb je geen voetenzak voor de MC dan?

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had een soepel jasje in maat 56, voor in de MC. Ik vond dat heel goed gaan. Er waait toch iets van wind bovenin de voetenzak (waarom t voetenzak heet weet ik niet, hij kwam toch echt tot zijn nekje).

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je kan ipv een jasje ook een wikkeldeken aanschaffen, dat is met zo'n kleintje makkelijker dan een jasje.
    Zo'n deken kan je ook gebruiken voor in de maxi-cosi, omdat er een soort 'beentjes' inzitten.

Ik heb de babynomade van Red Castle en ben er supertevreden over.
    Zo ziet hij eruit:

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jawel, maar als ze een paar weken erna in de buikdrager gaat zal ze toch ook wat aan moeten. En indd er waait wel wat wind van boven in. T waren ook maar goedkope Zeeman jasjes (vond ze alleen te schattig om te laten liggen :D)

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn zoontje is van januari en hij had wel 2 jasjes, maar heeft ze niet veel aangehad. Ik deed 'm meestal zo'n speelpak aan die wat dikker is (als een vest). Kun je ze zo inleggen en met knoopjes aan de onderkant ook heel makkelijk verschonen. En hij bleef natuurlijk lekker warm. Is ook heel geschikt voor in de buikdrager overigens en je hebt geen gedoe met slofjes die uitraken enzo. Dus gewoon een soort skipak, maar dan dunner en met een capuchon eraan vast. Houdt het mutsje ook direct op z'n plek! Nadeel van deze pakken is wel dat als de voetjes eraan vastzitten, dat ze er snel uitgegroeid zijn, dus voor een februaribaby zou ik kiezen voor maatje 62.

16. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Goh, best veel opties. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken. Maar zo'n wrapper of warm pakje lijkt me ook wel wat.

17. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik had de vorige keer en nu weer een jasje maat 56 gekocht. Mijn dochter was erg klein, dus het jasje was wel veel te groot. Maar ja, dat maakt niet zo heel veel uit met een jasje.

Ik vind het zelf wel erg handig een jasje te hebben. Voor bijv. in de buikdrager of maxicosi.

Deel Deze Pagina