koud en mager

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antares, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik weet niet zo goed hoe ik de titel moest neerzetten.

Mijn jongste is mager, hij begint nu ook de lengte in te schieten.

Nu is het zo dat hij altijd koude handen enz. heeft. Hij huilt zelfs als hij wakker word van slapen, want au voeten en handen. Ze zijn altijd steenkoud, en verder rilt hij meteen bij buiten gaan. Tot blauwe lippen aan toe.....

Hij eet practisch niks, de leeftijd denk ik al is hij nooit een grote eter geweest.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij het minder koud krijgt? Kleding heeft hij dik genoeg aan, maar toch voelt hij koud. Het is echt een magere spin, maar zijn curve is goed. Iets onder gemiddelde, maar normaal dus.

Hij heeft er dus zelf ook last van, zou ik hier naar moeten laten kijken?

Groetjes

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Omdat hij er kennelijk zelf last van heeft zou ik er wel een keer advies over inwinnen.
    Ik was vroeger trouwens exact hetzelfde. En ook een echte koukleum. Dit is later goed gekomen. Vooral in de pubertijd!

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Je zou thermo ondergoed met lange mouwen/pijpen kunnen en een elektrisch dekentje kunnen proberen.
    Het lijkt me wel normaal hoor, maar je zou de huisarts even kunnen bellen op het spreekuur.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #4 Sandana, 31 dec 2014
    Laatst bewerkt: 31 dec 2014
    Als hij er last van heeft zou ik het wel even navragen bij de arts.

Verder elke dag een tijdje naar buiten gaan. Ik merk zelf dat ik het sneller koud heb als ik te weinig buiten kom.
    Thermo ondergoed is zeker een aanrader.

En voor wat betreft het slapen, een koukleum (ook ik) heeft het moeilijk om het bed te warmen (het is al moeilijk genoeg om jezelf warm te houden). En dan kun je als gevolg niet slapen. Dus warm het bed even voor, zodat hij niet in een koud bed stapt.

Wat heeft je jongste aan? Want ik heb in deze tijd van het jaar een onderhemd, een t-shirt en een dikke trui aan. Dus echt wel tijd voor een vest of iets dikkers. En loopt hij op schoenen? Indien vaak op zokken, dan dikke sokken aandoen zodat de voeten warm zijn.
    heb je warme voeten, dan krijg je het makkelijker warm. Koude voeten en de rest blijft ook koud. Desnoods sokken aan en de pyamabroek erin stoppen. En de broek in het hempje.

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Mutsje op in bed en klinkt raar een maillot aan ,dat hielp mij als kind altijd goed
    Koude voeten is nu nog steeds niet kunnen slapen

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat draagt hij aan kleding? Mijn zoon draagt lang wollen ondergoed en sokken en slaapt tussen wol (onderdeken en dekbed). Het is bij ons heel erg koud s nachts maar hiermee blijft hij warm. Het is een enorm verschil met katoenen kleding en een synthetisch dekbed. De onderkleding draagt hij door onder zijn gewone kleding waardoor hij niet afkoelt bij het aankleden.

Deel Deze Pagina