Hallo weet iemand waar ik een puli hond kan kopen? ik wil het graag bij iemand kopen die er verstand van heeft en niet zomaar bij iemand.
Heb je al gekeken bij de rasvereniging van de Puli? Misschien een forum van de Puli, krijg je goede en eerlijke tips van mensen die er veel ervaring mee hebben.. Succes met je keuze van fokker... Groetjes,
ha! rarevachthond! Ik zal eens bij de KC vragen of iemand een fokker kent, ik ken er geen maar wie weet!
op de site www.hondenrassen.com kun je per ras de rasvereniging en fokkers vinden (effe zoeken of de puli er tussenstaat....) mmm nee dus via wikipedia kom ik op deze site: http://www.vhbinfo.com/ rasvereniging voor langharige herdershonden en de puli staat er ook bij!
bedankt voor de antwoorden! ik heb lang gezocht en 2 fokkers gevonden met puppies! hopelijk kunnen we dit weekend gaan kijken!
Super, hopelijk heb je binnenkort of op termijn je Puli pup! Heel veel plezier met kijken, dat vind ik zo leuk, dat vooraf kennis maken met de fokkers en de honden zelf... Groetjes,
JA! ik ook kan niet wachten tot het zondag is haha maar dan mogen we haar toch pas in november meenemen! kunnen we alvast een plaatsje maken!
Heel verstandig dat je nu al gaat kennismaken! Zo kun je op de hoogte gehouden worden door de fokker enzo. En kun je je er op voorbereiden! Er zijn zo veel mensen die in hun hoofd halen dat ze een hond willen en er dan dezelfde dag nog een ophalen. Ik denk dat dit beter is.
ja zeker! we hebben thuis ook altijd honden gehad weet dus wel wat voor werk het is! Kan niet wachten tot zondag! Hoop dat alles goed zit! Het is zowieso een goede fokker dat heb ik al uitgezocht!
Informeer ook even bij de rasvereniging welke medische testen nodig zijn voor het fokken en of de fokkers die testen wel gedaan hebben. Ook zijn er regels verbonden aan het fokken vanuit de rasvereniging en de Raad van Beheer. Zo moeten bij de meesten een jaar tussen 2 nesten zitten bij dezelfde teef, dus ook iets om in de gaten te houden want er zijn genoeg mensen die hun teef elke loopsheid (dus ongeveer om de 6 maanden) laten dekken. Dit zijn in mijn ogen broodfokkers en geven dus niks om hun honden en het nageslacht. Als je gaat kijken, kijk dan goed hoe de honden er bij lopen. Zien ze er gezond uit, zijn ze vriendelijk? Reageren ze angstig op bepaalde dingen waaruit kan blijken dat ze normaal gesproken in schuren/kennels leven? En vraag bijv. waar de pups komen te liggen. De meeste fokkers houden de pups de 1e 3 weken op een rustig kamertje, maar zetten ze daarna in de huiskamer. En zo hoort het eigenlijk ook. Op die manier wennen de pups gauw aan de huiselijke geluiden zoals stofzuigen, televisie enzo. Tja er is eigenlijk genoeg te vragen En naar mijn mening moet je dat ook zeker doen. Het gaat natuurlijk om een hond die je hopelijk een behoorlijke tijd zult hebben. Het is dus belangrijk dat die helemaal naar je zin is qua karakter en gezondheid.
Nou we zijn gaan kijken! Alles was ok, we krijgen ook een garantie van een jaar. Ik heb ook mensen gesproken die pulis van haar hebben gekocht. 2 november kunnen we haar gaan ophalen. We hebben de dikste van het nest! haha.. echt een schatje! Nu maar wachten...
Ja ik krijg een stamboom, heb ook de moeder en de overgrootmoeder gezien. ik krijg een internationaal paspoort (de pup komt uit belgie). Ik krijg een stamboom van st hubertus dat is een unie die er op toeziet dat de rassen goed worden gefokt zonder ziektes enz. We krijgen een teefje. dat vind ik makkelijker omdat als hij straks die lange koorden heeft hoef je ze niet bij elkaar te binden net als bij een reu. De fokster heeft ons ook geadviseerd om naar een show te gaan om te kijken wat zij van de hond vinden, dat is leuk voor ons en we kunnen aan haar doorgeven wat ze er van vonden zodat zij bijvoorbeeld kan opletten op iets de volgende keer of dat ze zo door moet gaan. Ook organiseert ze 3 keer per jaar een dag voor alle pulis om bijvoorbeeld te gaan wandelen op het strand enzo!